حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی های هوشمند و بررسی علت های آن

14/12/2021
علت دیر شارژ شدن گوشی
عوامل متعددی بر سرعت شارژ گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد. این عوامل بسته به نوع گوشی هوشمند، لوازم جانبی شارژ، عادات شارژ و ... متفاوت است.در این مقاله چند دلیل احتمالی برای اینکه چرا گوشی شما خیلی کند است و چگونه مشکل را حل کنید، پیدا خواهید کرد.
مجله والی
مجله والی

آیا شارژ باتری گوشی شما به طور ناگهانی به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد؟ آیا گوشی شما کند شارژ می شود؟
می دانیم که یک تلفن کاملاً جدید معمولاً بسیار سریعتر شارژ می شود. یا شاید تلفن شما همیشه برای رسیدن به 100% زمان زیادی طول کشیده است.هر چه که باشد، ممکن است راه هایی وجود داشته باشد که می توانید برای شارژ سریعتر گوشی خود انجام دهید.از طرفی می دانیم که باتری ها مواد مصرفی هستند، به خصوص گوشی های هوشمندی که باتری را سریعتر مصرف می کنند. پس از یک یا دو سال استفاده از یک تلفن اندرویدی، باتری به طور طبیعی قدیمی می شود و در نتیجه مصرف انرژی سریعی دارد. این یک پدیده طبیعی است، اما باعث کاهش سرعت شارژ نمی شود.با این حال راه حل هایی وجود دارند که شما می توانید برخی از این راه حل ها را امتحان کنید تا ببینید آیا یکی از آنها می تواند به حل مشکل شما کمک کند یا خیر.

دلایل دیر شارژ شدن گوشی

علت دیر شارژ شدن گوشی شیائومی

1.لوازم جانبی غیر اورجینال

حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی

یکی از ساده ترین دلایلی که گوشی شما کندتر از  قبل شارژ می شود ممکن است به خود گوشی ربطی نداشته باشد و علت آن لوازم جانبی گوشی یعنی کابل شارژر یا آداپتور بد (منبع تغذیه ضعیف) باشد.
کابل‌های USB به‌خصوص در خانه‌هایی که چندین کاربر و دستگاه‌های مختلف دارند، زیاد از بین می‌روند و کابل های معیوب اغلب می توانند دلیل کند شارژ شدن باتری گوشی هوشمند شما باشند. این کابل‌ها اغلب رها می‌شوند، خم می‌شوند، در مکان‌هایی که دما می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد، نگه‌داری می‌شوند و حتی روی آن‌ها پا گذاشته می‌شوند.کابل شارژ خود را به دقت بررسی کنید و ببینید آیا علائمی از سایش و پارگی قابل توجه وجود دارد یا خیر. متأسفانه تنها راه حل این مشکل خرید یک کابل جدید است.

همین امر در مورد آداپتور نیز صدق می کند آداپتور لوازم جانبی است که به دیوار متصل می شود. بررسی کنید که آسیب قابل توجهی وجود نداشته باشد. هر شاخه خمیده یا بخش های ترک خورده ممکن است نشانه مطمئنی باشد که مشکلی در آن وجود دارد.

علت دیر شارژ شدن گوشی هواوی

2.درگاه شارژ گوشی

علت دیر شارژ شدن گوشی a12

هنگامی که گوشی های اندرویدی به مدت طولانی در محیط های غبارآلود قرار می گیرند، باعث ورود گرد و غبار به درگاه شارژ می شود.از این رو اگر به مدت طولانی تلفن همراهتان را رو به پایین در جیب شلوارتان قرار می دهید یا با خود به محل کار و بیرون می برید،  به راحتی درگاه شارژ گوشی شما گرد و غبار می گیرد. پس از ورود گرد و غبار به گوشی اندرویدی، درگاه شارژ را مسدود می کند که باعث کاهش سرعت شارژ گوشی اندرویدی نیز می شود.

پس درگاه شارژ و سوکت ها را بررسی کنید که آیا تمیز هستند یا خیر. اگر گرد و غبار وجود داشت به وسیله موچین های کوچک، دندان یا سوزن سیم کارت یا برس آن را تمیز کنید. سعی کنید هر شی (پرز، گرد و غبار و غیره) را که متعلق به آن نیست حذف کنید، بسیار مراقب باشید که به اجزای پورت آسیب نرسانید.

3.برنامه های فعال پس زمینه

اجرای بیش از حد برخی از برنامه ها در پس‌زمینه باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع‌تر خالی شود و کند شارژ شود. درست مثل تلاش برای پر کردن یک سطل با سوراخ است. برنامه‌های پس‌زمینه حفره‌های گوشی هوشمند شما هستند.به همین دلیل سعی کنید گوشی تلفن همراه خود را همواره به روز رسانی کنید و نگذارید ه برنامه های پر مصرف در دستگاه تلفن همراه شما باشند.

برای مشاهده برنامه هایی که شارژ باتری گوشی شما را تحت تاثیر قرار می دهند می توانید به بخش تنظیمات تلفن همراه خود بروید و سپس از قسمت باتری،این برنامه ها را بیابید.

4.باتری

علت دیر شارژ شدن تبلت سامسونگ

اگر تلفن شما بیش از دو یا سه سال از عمر آن گذشته است و در این مدت به شدت مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است زمان آن رسیده که به فکر تعویض باتری باشید.امروزه در تلفن های همراه از باتری های لیتومی استفاده می شود که دارای طول عمر بالایی هستند ( حداقل به مدت 4-5 سال)که باز هم به به نحوه نگهداری شما از آنها بستگی دارد.اما ممکن است که یک شب تا صبح تلفن همراهتان در شارژ باشد. بنابر این خود باتری عامل کند شدن شارژ مجدد باشد.

از این رو اگر احساس کردید که باتری می تواند عامل دیر شارژ شدن گوشی شما باشد باید  یک باتری جایگزین بخرید و آن را تعویض کنید سعی کنید  از باتری های اورجینال و معتبر فروشگاه و نمایندگی های اصلی تلفن همراهتان خریداری نمایید.

5. استفاده از تلفن در هنگام شارژ

علت دیر شارژ شدن گوشی a30 s

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که باید از گوشی هوشمند خود حتی زمانی که در حال شارژ شدن است استفاده کنید؟ شاید دلیل طولانی شدن شارژ تلفن همراه، خودتان هستید.

 برخی از تلفن‌ها برای تامین برق برای استفاده و شارژ همزمان مشکل دارند. گوشی خود را زمین بگذارید و بگذارید در آرامش شارژ شود.

جمع بندی

در این مقاله فناوری از سایت والی به بررسی دلایل و علل  دیر شارژ شدن گوشی پرداختیم.که این علت ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند و در بالا به طور کامل توضیح داده شد.که گاهی اوقات برای حل هر دو نوع مشکل نیاز است متخصص تعمیرات موبایل علت را بررسی کند.