فواید استفاده از گلاب برای زیبایی و جوانی پوست

28/12/2021
خواص گلاب برای پوست
گلاب از تقطیر گلبرگ های گل رز با بخار آب ایجاد می شود. گلاب مایعی خوشبو و معطر است و گاهی اوقات از آن به عنوان یک رایحه طبیعی ملایم به عنوان جایگزینی برای عطرهای حاوی مواد شیمیایی استفاده می شود.
مجله والی
مجله والی

گلاب از هزاران سال پیش از جمله در قرون وسطی  مورد استفاده قرار گرفته است. به طور سنتی هم در محصولات زیبایی و هم در محصولات غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. همچنین دارای مزایای سلامتی بالقوه زیادی از جمله خواص ضد التهابی، تسکین پوست صورت، رطوبت رسانی به پوست و ... است از این رو گلاب یکی از بهترین ماسک ها برای پوست محسوب می شود که می توان آن را با مواد مختلف مخلوط کرد و با توجه به نیاز پوست از آن استفاده کرد.

فواید گلاب برای پوست

  • تسکین سوزش پوست

یکی از بزرگترین فواید گلاب خواص ضدالتهابی قوی آن است. این خواص می تواند به درمان چندین بیماری، چه داخلی و چه خارجی کمک کند. حتی ممکن است به تسکین سوزش منبع معتبر اگزما یا روزاسه کمک کند.

  • کاهش قرمزی پوست

 قرمزی پوست را کاهش می دهد گلاب هزاران سال است که به عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین جای تعجب نیست که می تواند پوست شما را بهبود ببخشد و قرمزی پوست را کاهش دهد. خواص ضد باکتریایی ممکن است به کاهش آکنه کمک کند. خواص ضد التهابی می تواند قرمزی و پف پوست را کاهش دهد.

  • حفظ تعادل ph پوست .

  • کم شدن آکنه 

  • بهبود رنگ پوست

  • کاهش پف صورت

  • روند پیری را آهسته تر می کند

  • تازه نگه داشتن پوست

گلاب اغلب در محصولات زیبایی با هدف کاهش چین و چروک یافت می شود. این به این دلیل است که ممکن است در واقع اثرات ضد پیری داشته باشد. علاوه بر تسکین پوست تحریک شده، ممکن است در صورت استفاده موضعی، چین و چروک را نیز کاهش دهد.

  • بریدگی ها، زخم ها و سوختگی ها را التیام می بخشد

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است که می تواند به بهبود سریعتر زخم ها کمک کند. این خواص می تواند به تمیز کردن و مبارزه با عفونت، بریدگی ها و سوختگی ها کمک کند. آنها همچنین می توانند به بهبود سریع تر بریدگی ها، سوختگی ها کمک کنند.

چند ماسک خانگی با گلاب برای زیبایی و جوان شدن پوست

1.استفاده از گلاب به عنوان تونر پوستی

خواص گلاب برای لک صورت

یک تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته کنید و سپس روی صورت تمیز بمالید و بگذارید خشک شود.یک یا دو بار در طول روز این کار را تکرار کنید.

2.درمان آفتاب سوختگی با گلاب

فواید گلاب در درمان آفتاب سوختگی

برای این کار بهتر است مقداری گلاب را با برگ های چای هندی که خورد شده اند مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید و اجازه دهید برای چند ساعت در یخچال بماند سپس روی قسمت مورد نظر اسپری کنید.باقی مانده مخلوط را هم می توانید در یخچال نگهداری کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

3.استفاده از گلاب به عنوان مرطوب کننده پوست

ابتدا سه قاشق غذاخوری گلاب خالص، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در یک بطری کوچک با هم به مدت دو دقیقه مخلوط کنید و تکان دهید سپس مقداری از مخلوط را جوشانده و روی پوست بمالید.یک یا دو بار در روز این کار را انجام  دهید.

4.درمان آکنه با گلاب

خواص گلاب برای درمان آکنه

ابتدا یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری گلاب را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس روی قسمت های آکنه دار پوست بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

5. گلاب برای درمان پوسته پوسته شدن پوست

گلاب و خواص پوستی آنپ

ابتدا یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای را با دو قاشق غذاخوری گلاب به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند سپس این مخلوط را روی صورتی که تمیز است بمالید و بعد از گذشت 5 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

6.روشن شدن پوست با عسل و گلاب

گلاب چه مزیت هایی برای پوست دارد

ابتدا 3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذاخوری عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط صاف و یکنواخت به دست آورید.سپس از این مخلوط به عنوان ماسک استفاده کنید و روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب سرد بشویید.یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

7.استفاده از خیار و گلاب به عنوان ماسک صورت

ابتدا دو قاشق غذاخوری عسل خام را با دو تکه خیار تازه  تا زمانی که یک مخلوط صاف و یکنواخت به دست آورید با هم ترکیب کنید و سپس یک قاشق غذا خوری به آن اضافه کنید.این مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.یک یا دو بار این کار را در هفته تکرار کنید.

8.کاهش لک صورت با گلاب و گیاه چوب صندل

طرز استفاده از گلاب برای داشتن پوستی زیبا

ابتدا 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب در یک ظرف مناسب ترکیب کرده و یک مخلوط یکنواخت به دست بیاورید.این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت 20 تا 25 دقیقه با آب سرد بشویید.دو تا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

9.استفاده از آلوورا و گلاب برای برنزه کردن پوست

ابتدا یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با یک قاشق غذاخوری گلاب به خوبی باهم مخلوط کرده تا زمانی که  یک مخلوط یکنواخت به دست آید.این مخلوط را به پوست خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه  با آب سرد بشویید.2 الی 4 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

10.تونر زعفران و گلاب برای پوست

مقداری زعفران را در یک دوم فنجان گلاب خیس کرده تا زمانی که گلاب رنگ زعفران را به خود بگیرد.این مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید و هنگام صبح به وسیله یک پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود و بعد از آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید.