نقاطی از بدن که ممنوعیت بادکش دارند

03/01/2022
نقاط ممنوع برای بادکش
یکی از درمان های بسیار مفید برای رفع درد ها که از قدیم نیز مورد استفاده بوده است، بادکش درمانی می باشد اما باید بدانید که برای برخی از نقاط بدن نمی توان بادکش درمانی انجام داد و برای آن بخش ها ممنوع و مضر است.
مجله والی
مجله والی

یکی از روش های درمانی مکمل و طب سنتی که از گذشته مورد توجه مردم بوده، عمل بادکش می باشد که با وجود ساده بودن برای بدن بسیار موثر است و دارای فواید فراوانی می باشد.در این روش روی پوست برای مدت معلومی  فنجان های خاصی قرار می گیرد که این فنجان ها با انجام عمل مکش، جریان خون را بهبود می بخشد و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند.اما با وجود فواید بسیار اگر با تجربه و علم کافی انجام نشود و روی نقاطی که نباید روی آن ها بادکش انجام شود، صورت بگیرد موجب بسیاری از مشکلات و آسیب های جسمی جبران ناپذیر خواهد شد.در این مقاله از مجله والی به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

نقاطی از بدن که برای انجام بادکش ممنوعیت دارند

عوارض بادکش در زمان پریود

بادکش شریان های عمیق

بادکش نباید در قسمت شریان‌ها و رگ‌های عمیق و نبض دار انجام بگیرد.هنگامی که لیوان بادکش برای مدت زیادی روی سیاهرگ یا سرخرگ قرار بگیرد منجر به لخته شدن خون و سایر مشکلات نظیر پارگی عروق خواهد شد پس از قرار دادن لیوان مخصوص بادکش در این نواحی خودداری کنید.

رگ‌های واریسی

توصیه می شود روی رگ‌های ساق پا که دارای مشکل هستند عمل بادکش انجام نشود چون هم خطرناک بوده و هم منجر به مشکلات فراوانی می شود.

بادکش قفسه سینه

به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می شود از بادکش کردن قفسه سینه خود، خودداری کنند زیرا ممکن است منجر به مشکلات قلبی شود از این رو ممنوع است.

بادکش دو ناحیه بدن در یک زمان

همزمان نمی توان برای چند بخش از بدن به طور همزمان عکل بادکش انجام داد به این دلیل که قوه مدبره (طبیعت) بدن متحیر می شود و باعث به هم ریختن  نظم بدن و مواد و فشار‌های آن می شود.

نقاط بادکش بدن

بادکش دیسک

روی مهره ها و  دیسک‌های بین مهره‌ای نیز به خصوص در افرادی که به بیرون زدگی دیسک دچار هستند نیز به هیچ وجه نباید بادکش انجام شود.

کتف زنان باردار

خانم های باردار اگر قصد انجام بادکش را دارند حتما باید این کار را تحت نظر پزشک متخصص خود انجام دهند برای مثال بادکش کتف زنان باردار باید زیر نظر پزشک انجام شود.علاوه بر این در نواحی مثل کمر و شکم نیز این کار خطرناک بوده و موجب تحریک انقباضات رحمی می شود.

عوارض بادکش برای خانم های باردار

بادکش عضو شکسته

روی اعضای شکسته نیز نباید بادکش انجام شود.علاوه بر این عمل بادکش برای افراد دچار به شکستگی عضو نیز توصیه نمی شود.

محل های فتق

در محل های فعلی فتق بادکشی نباید صورت بگیرد به خصوص افرادی که  سابقه فتق دارند و همچنین از ترمیم کامل آن مطمئن نیستند.

بادکش کمر کودکان

روی ستون فقرات کودکان نیز نباید عمل بادکش انجام شود. از بادکش کردن این نقاط بپرهیزید.

بادکش روی دمل

بهتر است بادکش روی  پوست کاملا سالم و غیر ملتهب انجام شود زیرا بادکش روی دمل و جوش های چرکی ممنوع است.

جاهایی که نباید بادکش انجام داد

در انجام عمل بادکش به این نکات مهم توجه کنید

  • هنگامی که بادکش قوی انجام می شود به مدت  12 تا 24 ساعت قبل و بعد آن از انجام کارهای سنگین بپرهیزید.
  • خانم ها در زمان پریود نباید بادکش انجام دهند.
  • بلافاصله بعد از خوردن غذا نباید بادکش انجام داد.
  • بلافاصله بعد از حمام و ورزش نباید بادکش انجام داد.
  • در حالت گرسنگی نباید بادکش انجام داد.