معرفی بهترین فیلم های ابر قهرمانی (super hero movies) از نظر چارت Imdb و تماشگران

06/03/2022
فیلم ابر قهرمانی (super hero movies)
فیلم های ابر قهرمانی معمولا فیلم است که تمرکز اصلی داستان بر روی شخصیت هایی است که قدرت های ماورایی دارند. شخصیت های این داستان ها توانایی‌های خارق‌العاده – عموماً فوق‌انسانی دارند و خودشان را وقف محافظت از مردم می کنند.این فیلم‌ها معمولاً دارای عناصر اکشن، ماجراجویی، فانتزی ویا علمی تخیلی هستند.
مجله والی
مجله والی

فیلم های ابر قهرمانی همواره طرفدران خاص خود را داشته اند. شخصیت هایی با قدرت های فرا انسانی و مبارزه با ابر شرور ها جز جدایی ناپذیر این داستان هاست. اکثر فیلم های ابر قهرمانی بر اساس شخصیت های کامیک بوک ها ساخته می شوند.فیلم‌های ابرقهرمانی توکوساتسو و انیمه ژاپنی بر اساس مانگا و نمایش‌های تلویزیونی ساخته شده‌اند. از معروف ترین فرانچایز( به کلکسیون از آثار هنری-سرگرمی مانند فیلم، سریال تلویزیونی، بازی ویدئویی یا غیر-ویدئویی، کمیک، رمان و غیره گفته می‌شود که همه آنها حول محور یک داستان یا شخصیت‌های آن ساخته شده‌اند) می توان به  سه گانه شوالیه تاریکی نولان، دنیای سینمایی مارول (MCU) و دنیای توسعه یافته دی سی (DCEU) اشاره کرد.

1. سه گانه شوالیه تاریکی dark knight

شوالیه تاریکی دانلود فیلم

شوالیه تاریکی یکی از بهترین فیلم های ابر قهرمانی محسوب می شود. این سری فیلم در سه قسمت ساخته شد. این فیلم بر اساس کامیک بوک های دی سی و به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شد.فیلم شوالیه تاریکی به‌طور عمده در شیکاگو تصویر برداری شده و بقیه مکان‌های این فیلم چند شهر دیگر در آمریکا، بریتانیا و هنگ کنگ است. الهام بخش این سری فیلم برای نولان اولین کتاب کمیک جوکر در سال 1940، رمان گرافیکی The Killing Joke در سال 1988 و سریال سال 1996 The Long Halloween بوده است.

 2. فیلم اسپایدر من: no way home 

دانلود فیلم اسپایدر من راهی به خانه نیست

این محصول جدید دنیای مارول است که در سال 2021 منتشر شد. این فیلم ابر قهرمانی باز هم بر اساس کامیک بوک مارول ساخته شد.  کارگردانی این فیلم بر عهده جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز است. در این سری فیلم هویت مخفی پیتر پارکر برای تمام دنیا فاش می شود. پیتر ناامید از کمک به دکتر استرنج مراجعه می کند تا دنیا را فراموش کند که او مرد عنکبوتی است. این طلسم به طرز وحشتناکی اشتباه می شود و در  چندجهان  به هم باز می شود و شروران هیولایی را به ارمغان می آورد که می توانند جهان را نابود کنند. بازگشت بازیگران قبلی این سری فیلم ها توبی مگوایر و اندورگارفیلد در این سری یکی از گمان های طرفداران دنیای مارول بود و حواشی زیادی را در بر داشت.این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و آن ها داستان، کارگردانی، سکانس های اکشن و بازی و شیمی بازیگران را تحسین کردند.این فیلم به پردرآمدترین فیلم سال 2021 تبدیل شد، هشتمین فیلم پرفروش تمام دوران، و چندین رکورد باکس آفیس دیگر، از جمله رکوردهای فیلم‌های اکران شده در طول همه‌گیری کووید-19 را به نام خود ثبت کرد.

3. سری فیلم انتقام جویان the avenger

دانلود فیلم اونجرز

این سری از فیلم های انتقام جویان اولین بار درسال 2012 بر اساس کامیک بوک های مارول ساخته شد .  این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جاس ویدون، بازیگرانی از جمله رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، و جرمی رنر در نقش انتقام جویان، در کنار تام هیدلستون، کلارک گرگ، کوبی اسمالدرز، استلان اسکارز حضور دارند. و ساموئل ال جکسون ساخته شده است. این سری فیلم های اونجرز در چهار قسمت ساخته شد. که بیشتر محوریت داستان تقابل تمامی ابر قهرمانان در برابر مشکلات است. 

4. لوگان logan

دانلود فیلم لوگان

این فیلم ابر قهرمانی با بازی هیو جکمن در سال 2017 ساخته شد. این فیلم یکی از قسمت های سری ایکس من است که اسپین آفی از شخصیت لوگان موضوع اصلی این قسمت شد. این فیلم که از خط داستانی کمیک "Old Man Logan" توسط مارک میلار و استیو مک نیون الهام گرفته شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده  جیمز منگولد واسکات فرانک فیلمنامه را بر اساس داستانی از منگولد نوشته است.در این فیلم علاوه بر جکمن، پاتریک استوارت، ریچارد ای. گرانت، بوید هالبروک، استیون مرچنت و دافنه کین نیز ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم در سال 2029 اتفاق می افتد که جمعیت جهش یافته به دلیل گیاهان اصلاح شده ژنتیکی که برای کاهش قدرت جهش‌یافته طراحی شده بودند، به طور قابل توجهی کاهش یافته اند  و مردان ایکس منحل شدند. لوگان که قدرتش برای خوددرمانی رو به کاهش است، خود را تسلیم الکل کرده است و اکنون به عنوان یک راننده امرار معاش می کند.

5. شگفت انگیزان The Incredibles

دانلود انیمیشن شگفت انگیزان    

شگفت انگیزان یک انیمیشن با محتوای ابر قهرمانی است که در سال  2004 توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد.باب پار و همسرش هلن  بزرگترین ابرقهرمانان معروف جهان در مبارزه با جرم و جنایت در متروویل هستند.اما پانزده سال بعد، آنها مجبور شده اند هویت غیرنظامی را اتخاذ کنند و به حومه شهرعقب نشینی کنند، جایی که چاره ای جز بازنشستگی به عنوان ابرقهرمان ندارند تا با سه فرزندشان ویولت، دش و جک جک (که مخفیانه بودند) یک "زندگی عادی" داشته باشند.  

6. کاپیتان آمریکا  Captain America

دانلود فیلم کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو (به انگلیسی: Captain America: The First Avenger) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ است که بر اساس شخصیت کامیکس مارول، کاپیتان آمریکا، ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیو مارول تهیه شده و توسط پارامونت پیکچرز توزیع شده است، پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. این فیلم به کارگردانی جو جانستون، نویسندگی کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فیلی ساخته شده است و کریس ایوانز در نقش استیو راجرز / کاپیتان آمریکا در کنار تامی لی جونز، هوگو ویوینگ، هیلی آتول، سباستین استن، دومینیک کوپر، نیل مک‌دوناف، درک لوک و استنلی توچی ساخته شده است.سال 1942 است، آمریکا وارد جنگ جهانی دوم شده است و استیو راجرز بیمار اما مصمم از اینکه دوباره برای خدمت سربازی رد شده است، ناامید است. وقتی دکتر ارسکین او را برای پروژه مخفی تولد دوباره استخدام می کند، همه چیز تغییر می کند. راجرز با اثبات شجاعت، هوش و وجدان خارق‌العاده‌اش، این آزمایش را انجام می‌دهد و بدن ضعیف او ناگهان به حداکثر پتانسیل انسانی تبدیل می‌شود. هنگامی که دکتر ارسکین بلافاصله توسط یک مامور بخش تحقیقات مخفی HYDRA آلمان نازی (به ریاست یوهان اشمیت، با نام مستعار جمجمه سرخ) ترور می شود، راجرز به عنوان یک مرد منحصر به فرد باقی می ماند که در ابتدا به عنوان یک طلسم تبلیغاتی مورد سوء استفاده قرار می گیرد. با این حال، زمانی که رفقای او به او نیاز دارند، راجرز به یک ماجراجویی موفق می‌رود که او را به کاپیتان آمریکا تبدیل می‌کند و جنگ او علیه اشمیت آغاز می‌شود.

7. ثور  thor

دانلود فیلم ثور

ثور یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ است که بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم توسط استودیو مارول تولید و توسط پارامونت پیکچرز توزیع شده است. ثور جنگجو (کریس همسورث) توسط پدرش اودین (سر آنتونی هاپکینز) به دلیل گستاخی اش از قلمرو خارق العاده آسگارد بیرون رانده می شود و به زمین فرستاده می شود تا در بین انسان ها زندگی کند. عاشق شدن با دانشمند جین فاستر (ناتالی پورتمن) به ثور درس های بسیار ضروری می آموزد و قدرت تازه یافته او زمانی که یک شرور از سرزمین مادری اش نیروهای تاریکی را به سمت زمین می فرستد به میدان می آید.ثور در 17 آوریل 2011 در سیدنی به نمایش درآمد و در 6 می در ایالات متحده به عنوان بخشی از فاز یک MCU منتشر شد. این فیلم یک موفقیت مالی بود و 449.3 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آور د. منتقدان اجراها، شخصیت‌ها، مضامین و جلوه‌های ویژه را تحسین کردند، اما از طرح داستان انتقاد کردند. این فیلم در دو قسمت دیگرنیز منتشر شده است: Thor: The Dark World (2013) و Thor: Ragnarok (2017). چهارمین فیلم با نام Thor: Love and Thunder قرار است در جولای 2022 اکران شود.

8.مردان ایکس من X-Men

دانلود فیلم مردان ایکس

X-Men یک مجموعه فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس تیم ابرقهرمانی خیالی به همین نام ساخته شده است، که در ابتدا در مجموعه ای از کتاب های مصور ساخته شده توسط استن لی و جک کربی ظاهر شد و توسط مارول کامیکس منتشر شد.در دنیایی که هم جهش یافته ها و هم انسان ها از یکدیگر می ترسند، ماری، معروف به روگ، از خانه فرار می کند و با جهش یافته دیگری به نام لوگان، با نام مستعار ولورین، سوار می شود. پروفسور چارلز خاویر، که صاحب مدرسه ای برای جهش یافته های جوان است، استورم و سیکلوپ را می فرستد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، آنها را برگردانند. مگنیتو که معتقد است جنگ در راه است، نقشه ای شیطانی در سر دارد و به روگ جوان نیاز دارد تا به او کمک کند.

9.دد پول dead pool  

دانلود فیلم دد پول

ددپول با توانایی های جدید و حس شوخ طبعی پیچیده و تاریک خود، مردی را که تقریباً زندگی او را نابود کرده بود، شکار می کند.ددپول یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۶ است که بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده است. این سری فیلم اسپین آف از سری فیلم های مردان ایکس  به کارگردانی تیم میلر بر اساس فیلمنامه ای از رت ریس و پل ورنیک رایان رینولدز در نقش اصلی در کنار مورنا باکارین، اد اسکرین، تی جی میلر، جینا کارانو و برایانا هیلدبراند بازی می کند. در این فیلم، وید ویلسون مردی را شکار می‌کند که به او توانایی‌های جهش‌یافته و ظاهری زخمی داده و تبدیل به ضدقهرمان ددپول می‌شود. 

10. مرد آهنی iron man

دانلود فیلم  iron man

مرد آهنی (به انگلیسی: Iron Man) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۸ است که بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم توسط استودیو مارول تولید و توسط پارامونت پیکچرز توزیع شده است، اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است.هنگامی که تونی استارک به یک واحد عراقی به رهبری سرهنگ جیمز رودز مأموریت داده می‌شود که یک تسلیحات را ارائه دهد، او سوار خطوط دشمن می‌شود. زمانی که هاموی استارک که سوار بر آن است مورد حمله جنگجویان دشمن قرار می گیرد. او - به سختی - با یک سینه پر از ترکش و یک باتری ماشین که به قلبش وصل شده زنده می ماند. او برای زنده ماندن راهی برای کوچک کردن باتری پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که باتری می‌تواند انرژی دیگری را تامین کند. بدین ترتیب مرد آهنی متولد می شود.