طرز تهیه کیمچی کاهو ساده و انواع کیمچی های کره ای در مجله والی

28/02/2022
طرز تهیه کیمچی
در این مقاله می خواهیم طرز تهیه انواع کیمچی کاهو ساده و انواع کیمچی های کره ای را به شما عزیزان آموزش دهیم. با مجله والی همراه شوید تا تمامی نکات برای تهیه یک کیمچی فوق العاده ساده و خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم
مجله والی
مجله والی

کیمچی کره ای

طرز تهیه کیمچی

کیمچی یک اصطلاح جمعی برای غذاهای گیاهی است که در نمک، چاشنی و تخمیر شده اندکه به تاریخ به دوران باستان برمی گردد. در حال حاضر صدها نوع کیمچی در کره وجود دارد که از سبزیجات چیده شده سرچشمه می گیرد. در حدود یک دهه گذشته، کیمچی کره ای به عنوان یک غذای سالم پروبیوتیک است که به عنوان منبع خوبی از باکتری های مفید اسید لاکتیک است، اثرات ضد اکسیداسیون و ضد سرطانی عالی دارد و به جلوگیری از پیری کمک می کند.در اواخر پاییز، خانواده‌های کره‌ای این نوع کیمچی را به مقدار زیاد برای کیمجانگ خود درست می‌کنند که یک رویداد سالانه کیمچی برای آماده‌سازی برای ماه‌های سرد است.

کیمچی کره ای

کیمچی انواع مختلفی دارد مانند جیجیگا، ماندو، بیبیم گوکسو، کیمچیجئون، دوبو کیمچی. هر خانواده و آشپز های کره ای طرز تهیه و روش خاص خودرا برای تهیه کیمچی دارندبرخی از آشپزها به مقدار کمی شکر  در کیمچی استفاده می کنند و برخی دیگر کاملاً از شیرین کننده ها اجتناب می کنند. افرادی هستند که به کیمچی خود کمی هویج اضافه می کنند. کیمچی شما می تواند ملایم یا آتشین باشد، این به ذائقه و انتخاب شما بستگی دارد.

طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی اصل کره ای

کاهو چینی  را از وسط به طول به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچکدام از برگ های کاهو از انتهای کاهو جدا نشوند.کاهو را خوب با آب بشویید و سپس در یک ظرف بزرگ لگن آب  سرد بریزید و کاهوها را داخل آن بگذارید نمک را در لابلای برگ های کاهو ریخته و مطمئن شوید همه جای کاهو به نمک آغشته شده باشد. نمک را در لای تمامی برگ های کاهو بریزید و  کاهوها را به مدت ۲ ساعت در داخل ظرف قرار دهید و فقط هر ۳۰ دقیقه کاهوها را این رو به آن رو کنید تا همه کاهوها و برگ های آن به نمک و آب آغشته شوند. بعد از ۲ ساعت کاهوها را خوب با آب سرد بشورید. در حین شستشو میتوانید مرکز کاهوها را نیز جدا کنید سپس یک لیوان آب را به آرد برنج سفید اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه حرارت می‌دهیم، وقتی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد شکر را به مواد اضافه میکنیم و یک دقیقه دیگر حرارت میدهیم و سپس می‌گذاریم تا این مخلوط به خوبی سرد شود.

مواد داخل کیمچی

مخلوط آرد برنج سرد شده را در طرف بزرگی ریخته و سیر له شده، زنجبیل، پیاز و سرکه بالزامیک و یا سویا سس و پودر فلفل قرمز و پودر پاپریکا را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. همچنین به این مخلوط ترب خرد شده، پیازچه و هویج خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و با دست خوب مخلوط می‌کنیم. (بهتر است از دستکش پلاستیکی برای بو نگرفتن دست استفاده کنید.) کاهوها را داخل ظرف ریخته و با دست سعی کنید مخلوط را به تمام کاهو آغشته کنید.میتوانید بلافاصله بعد از آماده سازی کیمچی را سرو کرد ولی برای گرفتن بهترین نتیجه باید ۱ تا ۲ روز بسته به دمای محیط کاهوهای آغشته به مواد را در طرف پلاستیکی دربسته‌ای بگذارید تا در دمای اتاق به خوبی تخمیر شوند. بعد از آن حتما باید کیمچی در ظرف در بسته‌ای در یخچال نگهداری شود.

نکات تهیه کیمچی کره ای

نکات طلایی تهیه کیمچی

  • از نمکی استفاده کنید که فاقد ید و مواد ضد انباشته باشد که می تواند تخمیر را مهار کند.
  • غذاهای دریایی به کیمچی طعم اومامی می دهند. مناطق و خانواده های مختلف ممکن است از سس ماهی، خمیر میگو شور، صدف و سایر غذاهای دریایی استفاده کنند. از حدود 2 قاشق غذاخوری سس ماهی، رب میگوی شور یا ترکیبی از این دو استفاده کنید.
  •  کیمچی را می توان تا چند ماه در یخچال نگهداری کرد. برای بیرون آوردن کیمچی از شیشه هر بار از ظروف تمیز استفاده کنید. 
  • از آن جا که برای ترکیب مواد اولیه ی کیمچی باید از دست هایتان استفاده کنید تا خوب با هم ترکیب شوند، حتما از دستکش یک بار مصرف برای این کار استفاده کن ید. 
  • در برخی از دستور های تهیه کیمچی  بعد از آماده کردن ادویه ی مخصوص کیمچی به همراه سایر مواد، آن ها را داخل برگ های درسته ی کاهو می ریزند و آن را می پیچند. در واقع در این دستورها کیمچی را به صورت درسته و نه خرد شده سرو می کنند.