بیوگرافی بیلی ایلیش خوانند معروف آمریکایی + عکس ها

07/03/2022
بیوگرافی بیلی ایلیش
بیلی آیلیش یکی از فوق ستارگان جهان است. این خواننده آمریکا معروف یکی از ستارگان کم سن و سال ترین است و توانسته در این سن کم به دلیل سبک حرفه ای خود و استایل خاص خودش میلیون ها طرفدار را از سراسر جهان به خود جذب نماید.
مجله والی
مجله والی

بیلی آیلیش (Billie Eilish) خواننده و ترانه سرا و آهنگ ساز کم سن و سال موفق  این روزا که با سبک لباس ها و استایل خود و آهنگ های خود در جهان غوغا به پا آکرده و الهام بخش میلیون ها طرفدار شده است و روز به روز بر محبوبیت وی افزوده می شود.

بیلی همیشه سعی دارد در کارها و آهنگ های خود بگویدکه خودشان را دوست داشته باشند همه را به آرامش و صلح درونی با پذیرفت شتاخت خود واقعی شان دعوت می کند با والی همراه باشید تا درباره زندگی شخصی و واقعیت های کمتر شنیده شده راجع به این ستاره دوست داشتنی اطلاعات جالبی بدست آورید .

بیوگرافی بیلی آیلیش

علامت بیلی ایلیش به چه معناست

نام به انگلیسی: Billie Eilish

تلفظ فارسی: بیلی ایلیش

تاریخ تولد: ۱۸ ام – ماه دسامبر – سال ۲۰۰۱

محل تولد: شهر لس آنجلس – کشور آمریکا

قد بیلی ایلیش: ۱۶۵ سانتی متر

وزن: ۵۴ کیلوگرم

بیلی ایلیش( پایرتبیرد اوکانل)خواننده و ترانه سرا آمریکایی، فوق ستاره دنیای موسیقی جهان متولد 18 دسامبر2001 می باشدکه در منطقه ای به نام های لند پارک واقع در لسانجلس کالفرونیا به دنیا آمده است. خانواده او که شامل پدر، مادر و برادر بزرگ تر او میباشد همگی هنر مد بوده و هر کدان به نحوی در کشف استعداد موسیقی و موفقیت روز افزون بیلی تاثیر بسزایی داشته است.

او اولین بار در سال 2015 ترانه ( چشم های اقیانوسی) را در ساوندکلاودو یک سال بعد در یوتوب خود منتشر کرد و پس از ان به صورت رسمی توسط شرکت دارک روم و اینتر سکوپ رکوردز منتشر شد. این ترانه توسط برادرش فینیاش، که با او در موسیقی و برنامه های زنده همکاری می کند نوشته و تهیه شده است . همچنین اولین ئی پی او، به من لبخند نزن در سال 2017 در میان 15 رتبه برتر جدول های فروش موسیقی ایالات متحده بریتانیا، کانادا و استرالیا قرار گرفته است. جال است بدانید او در گروه های ولف و لاکچری نیز فعالیت داشته است.

اولین آلبوم داستودیویی آیلیش در سال 2019، یعنی آلبوم وقتی همه می خوابیم، کجا میریم؟ به رتبه های بیلبوردی 200 رسید و به بهترین عملکرد آلبوم در ایات متحده آمریکا در سال 2019 تبدیل شد و در بریتانیا به رتبه اول رسیدهمچنین شش تک اهنگ این آلبون به رتبه 40 اهنگ برتر و 100 اهنگ داغ بیلبور رسیدند و و تک آهنگ آن به نام ( آدم بد) به رتبه یک 100 اهنگ برت رسید. در سال 2020 ترانه او به نام ( زمان برای مردن نیست) از فیلمی به همین نام را برای جیمز باند اجرا شد که به اولین رتبه یک بیلی آیلیش تبدیل شد.

اوایل زندگی 

بیوگرافی بیلی ایلیش مجله تایم

اوکانل دختر مگی بایرد یک زن معلم، هنرپیشه و فیلمنامه نویس و پاتریک اوکانل که یک کارگر ساختمانی بود و به عنوان بازیگر به صورت نیمه وقت کار میکرد و از فیلم های او می توان به مر آهنی نام برد می باشد. مادر و پدر بیلی هر دو موسیقس دان ها اماتور میباشند . بیلی دارای نژاد ایرلندی و اسکاتلندی است. او از طریق لقاح مصنوعی بدنیا آمده است.

در حالی بیلی در خانه آموزش میدید و ماد او اصول ترانه نویسی به او و برادرش آموزش داده است. آیلیش با برادرش در حالی که ترانه هایشان را خودشان می نوشتن و تهیه میکردند با گروهشان آن ها را اجرا میکردند. به گفته بیلی آیلیش برادر و مادرش او را را وادار کردند که وارد این حرفه شود. او اولین ترانه خود را  در 11 سالگی با نام ( واقعی) برای کلاس ترانه سرایی مادرش نوشت. این ترانه در مورد آخر الزمان زامبی ها است و با الهام از مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک سروده است. او از آن خطوط فیلنامه، ایپیزودیرا که به عنوان ماموریت است به ترانه خود اضافه کرده است.

پاتریک اوکانل برادر بزرگ او نیز ترانه سرا، خواننده و اهگساز معروف است که در اکثر آهنگ های منتشر شده از بیلی به او کمک کرده و آهنگ سازی وتهیه کننده گی و ترانه سرایی آن بر عهده برادرش بوده است. بیلی برادرش را شریک موسیقس خود میداند و همیشه در ساخت ترانه های خود از او کمک می گیرد.

فینیاس در محاصبه های بسیاری گفته است تما سعی خود را می کند تا برای بیلی آهنگ هایی بسازد که بتواند خودش را در آن به خوبی به تصویر بکشد و به او کمک کن تا هر پیامی را که می خواند به طرفدارانش منتقل نمایدو همیشه ابتدا به ایده ها و داستان های بیلی گوش دهند تا ببیند خواهرش علاقه دارد آهنگ های خود را باگو کننده چه مطالب باشند برادر بیلی آیلیش در خیلی از اجراهای زنده و کنسرت‌های او حضور دارد و در کنارش آهنگ اجرا می‌کند.

می توان برادرو خواهر رابطه بسیار صمیمی با هم داشته و همیشه در ساخت آهنگ ها بیلی با هم هم فکری و هم اندیشی می کنند و این هم فکری منجر به ساخت اهنگ هایی شده که طرفداران موسیقی را در سرتا سر جهان، درمدت زمانی بسیار کوتاه تحت تاثیر خود قرار داده است و همه عاشق این همکاری خانوادگی هستند و دنبال کنندگان او همیشه نقد های مثبتی درمورد کارهای منتشر شده او می کنند.

زندگی شخصی

قد و وزن بیلی ایلیش

او در حال حاضر به همرا والدین خود در هایلند پارک، محله ای در شمال شرقی لس آنجلس زندگی میکند و در 27 نوامبر 2018 پس انتشار ویدیو هایی در فضای مجازی بیماری خو را اعلام کر بیماری او که توره نام دارد یک عارضه عصبی بوده و همچنین اعلام کگرد که تجربه افسردگی را نیز داشته و درباره استفاده از مواد مخدر یه گاردین گفت (هیچ وقت موادمخدر استفاده نکردم و چیزی نکشیدم این چیزها برام جالب نیستن) جالب است بدانید که آیلیش گیاهخوار بزرگ شده‌است و به‌طور مرتب در رسانه‌های اجتماعی از وگانیسم دفاع می‌کند.بیلی در مصاحبه‌های مختلف از جاستین بیبر به عنوان عشق اولش یاد کرده‌است.

افراد تاثیرگذار بر موسیقی و سبک

برادر بیلی ایلیش

بیلی یکی از طرفداران موسیقی هیپ هاپ و رپ می باشد و افراد معروفی مانند تایلر گرگوری (Tyler, the Creator)، دونالد گلاور (Donald Glover) و آوریل لوین (Avril Lavigne) یکی از بزرگ ترین و الهام بخش ترین افراد در موسیقی او هستند و تاثیر عمده‌ای در موسیقی و سبک او داشته‌اند. همچنین خوانندگان دیگری مانند ارل سوییشرت (Earl Sweatshirt)، امی واینهاوس (Amy Winehouse)، اسپایس گرلز (Spice Girls) و لانا دل ری (Lana Del Rey) نیز از خوانندگان مورد علاقه و تاثیر گذار در زندگی بیلی می باشند.

جوایز و افتخارات بیلی آیلیش

تولد بیلی ایلیش به فارسی

بیلی آیلیش با اینکه تنها 19 سال سن دارد اما تا کنون توانسته 5 جایزه گرمی و 2 جایزه موزیک ویدیو ام تی وی اروپا، 3 جایزه موزیک ویدیو ام تی وی ، دو جایزه رکورد جهانی گینس، یک جایزه موسیقی NRJ  و یک بریت اوارد را از آن خود کره است . با توجه به سن کم و کسب افتخاراتی که در بالا نام بردیم، بیلی آیلیشرا می توانیم یک نابغه در موسیقس و یک فوق ستاره بدانیم.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی زندگینامه بیلی ایلیش ستاره نوظهر این روزهای موسیقی پرداختیم. علاوه بر آت حقایقس از زندگی او را بازگو کردیم که کمتر کسی از آن مطلع است .