نکات مهم تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

24/11/2021
تشخیص ادکلن اصل از تقلبی
تشخیص ادکلن اصل از تقلبی مهم ترین نکته هنگام خرید ادکلن محسوب می شود. عطر و ادکلن تقلبی کیفیت و بسته بندی بسیار ضعیف تری نسبت به نمونه اصل محصول و همچنین کیفیت و ماندگاری عطر های اورجینال را ندارند. برای تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی شاید کمی سخت باشد اما با دقت به چند نکته ساده غیر ممکن نیست. جدا از اینکه عطر و ادکلن های تقلبی دارای ماندگاری کمتر نبست به اصل محصول هستند همچنین این محصولات معمولا باعث بروز آلرژی، لک روی لباس و جوش زدن می شوند.راهکار های پیشگیری از جوش زدن را می توانید در مطلب زیر مطالعه کنید.

با این حال ماندگاری بالای یک ادکلن دلیل بر اصل بودن محصول نیست. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی چندین نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند حتی عطر های در حد اورجینال را نیز بسیار ماهرانه تشخیص دهید.

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تحقیق قبل از خرید

وب سایت تولید کننده عطر مد نظر خود را چک کنید و اطلاعات کافی نسبت به نوع محصول، بسته بندی، بطری و بچ کد محصول پیدا کنید.علاوه بر آن می تواندی قیمت و نوع محصول، بسته بندی و نوع شیشه محصول را در سسایت های معتبر مشاهده کنید.

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی جعبه محصول و شیشه 

تشخیص ادکلن اصل از فیک

از نشانه های ادکلن اصل فرانسوی بسته بندی محصول است پلاستیک روی محصول باید بدون خط و خش و کاملا صاف و صیقلی باشد. تمامی کمپانی های ادکلن سازی معتبر چسبی بر روی قسمت پلمپ شده بالای محصول می چسبانند و پلمپ روی این محصول از نوع خطی است. پس اگر دیدید پلاستیک روی محصول موج داردو یا مرغوب نیست خط و خش زیادی روی آن باشد به احتمال زیاد محصول تقلبی است.

  • دقت به نوشته و فونت روی شیشه و جعبه ادکلن بسیار مهم است. معمولا نوع فونت و نوشته محصول اصل از تقلبی متفاوت است و معمولا ادکلن ها فیک در درج حروف انگلیسی روی محصول دچار خطا می شوند.
  • یکی از نکات دیگری که می تواند بسیار کمک کننده باشد بررسی ظاهری محصول با عکس در سایت همان محصول است و شما با این کار می توانید محصول را کاملا از لحاظ ظاهری با محصول اصلی در سایت مقایسه کنید.
  • نوع و شیشه به کار رفته در ادکلن اصل بسار با کیفیت و بدون کدری و هوا است. اندازه، شکل بطری و ضخامت و شفافیت شیشه را بررسی کنید. درب ادکلن باید به راحتی و بدون مشکل بسته شود. اگر شیشه محصول ارزان و کدر به نظر می آمد و درب محصول به خوبی بسته نمیشد در تقلبی بودن محصول شک نکنید.
  • چک کنید که هیچ نوع چسب و نوار اضافی در داخل یا بیرون جعبه باقی نمانده باشد. عطر اورجینال نباید هیچ چسب و مایعی و یا نوار اضافه در بیرون یا درون جعبه داشته باشد.

بچ نامبر و شماره سریال عطر خود را چک کنید

فیک نخریم

تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد، عطر های اصل دارای شماره روی بسته بندی خود هستند تا بعدا بتوانندبه طور مجزا برای صحت اصالت عطر و ادکلن استفاده شود.

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی با توجه به قیمت 

ادکلن اصل چی بخریم

اگر چه همیشه قیمت نشان دهنده کیفیت یک محصول نیست. اما اگر قیمت ادکلن تفاوت زیادی با اصل محصول داشت به احتمال زیاد تقلبی است. یکی از راحت ترین راه ها برای تشخیص این است که قیمت ادکلن خود را با سایت اصلی محصول و یا سایت آمازون مقایسه کنید.

رنگ مایع عطر و ادکلن

ادکلن اورجینال

رنگ مایع ادکلن را با نمونه اصلی محصول مقایسه کنید. معمولا ادکلن های فیک به دلیل داشتن الکل بیش از حد کمرنگ تر از نوع اصل محصول است البته بعضی اوقات ادکلن های تقلبی دارای رنگ های اغراق آمیز هستند که باعث لک روی لباس می شوند. ادکلن را تکان دهید! اگر حباب ها به سرعت محو شدند الکل محصول زیاد است و معمولا این محصولات فیک هستند. ادکلن اصل حداقل 20 تا 30 ثانیه حباب را درون خود نگه می دارد.

اسپری را امتحان کنید

ادکلن اورجینال بخریم

اگر پخش اسپری به راحتی انجام شد و به کناره های بطری برخورد نکرد و فشار آن راحت و روان بود و محل اسپری کاملا دایره شکل و هم سطح با اسپری بود می توان به آن محصول اعتماد کرد و از اصل بودن محثول مطمئن شد. بررسی والف از مهم ترین نکات هنگام خرید است پمپ های فلزی به علت داشتن جنس محکم در هنگام پرچ کردن فشار زیادی به شیشه ادکلن وارد می کنند در ادکلن های اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.در آخر بهتر است هنگام خرید عطر و ادکلن از یک فروشنده معتبر  ادکلن خود را تهیه کنید . فروشگاه ها همیشه امن ترین جا برای خرید عطر و ادکلن محسوب می شوند چون شما می توانید ادکلن را بررسی کنید و سوال خود  را از فروشنده بپرسید و اگر ادکلن شما تقلبی بود به فروشنده برگردانید.