پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

30/03/2024
پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن شیشه ای یکی از انواع پرکاربرد در زمینه پارتیشن اداری و خانگی است. برای تولید و ساخت پارتیشنهای شیشه ای از مدلهای متنوع شیشه می‌توان استفاده نمود. شیشه‌های استفاده شده در این محصولات دارای مقاومت بسیار بالایی است.

مجله والی
مجله والی

برای تفکیک فضا و جداسازی قسمت‌های مختلف یک ساختمان می‌توان از دیوارهای گچی استفاده نمود. اما علاوه بر دیوار کشی می‌توان از یک روش شیک‌تر و ارزان تر برای جداسازی قسمت‌های مختلف ساختمان، استفاده نمود. پارتیشن بندی جایگزینی بسیار ارزان و شیک برای دیوار است. یکی از انواع پارتیشن مورد استفاده در منازل و ادارت، پارتیشن شیشه ای است که در ادامه به بررسی مشخصات این دیوار جداکننده می‌پردازیم. 

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن شیشه ای نوعی تقسیم کننده داخلی است که به عنوان دیوایدرهای جداکننده شیشه ای در مکان‌های مختلف مانند منازل، دفاتر، رستوران‌ها، پاساژهای تجاری و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های شیشه ای از شیشه سکوریت یا لمینت بر حسب نیاز محیط ساخته می‌شوند و از ویژگی‌ شفافیت و پخش نور کافی برخوردار هستند. مجموعه‌های متعددی در تهران هستند که اقدام به تولید و ساخت پارتیشن شیشه ای نموده اند که از معتبرترین آن‌ها می‌توان به مجموعه ورک وود و آنیل چوب اشاره نمود.

برای مشاهده نمونه‌ کارهای پارتیشن اداری شیشه ای کلیک کنید. 

کاربردهای پارتیشن شیشه ای

زمانی که به دنبال یک راهکار برای تفکیک یک فضا به چندین قسمت هستید، پارتیشن شیشه‌ای یکی از گزینه‌هایی است که برای این کار بسیار مناسب بوده و به راحتی در محیط‌های داخلی منزل، دفتر کار، هتل و سایر مکان‌های عمومی نصب می‌شوند.

اصلی‌ترین کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای، ایجاد اتاق‌های جدید در یک فضا و تفکیک آن به عنوان اتاق کار، اتاق خواب، اتاق کنفرانس یا سایر فضاهای اداری می‌باشد. همچنین این پارتیشن ها جایگزینی مناسبی به جای دیوارهای سنتی هستند و فضای بازتری در منزل یا ادارات ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از پارتیشن های شیشه سکوریت به جای دیوارهای سنتی استفاده کنید چرا که این پارتیشن ها بسیار سبک و ظریف هستند و به‌ راحتی نصب و دمونتاژ می‌شوند.

در بسیاری از محیط‌های اداری، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند تمرکز و آرامش محیط را برای کارمندان ایجاد کنند و همچنین محیطی خصوصی به پرسنل اختصاص دهند.

برای محیط های فلت (flat) و یا دارای پرتی های بسیار، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید چرا که جایگزین مناسبی برای دیوارهای سنتی هستند و با انتشار نور و روشنایی بیشتر در فضا به زیبایی و دلبازتر بودن محیط کمک می‌کنند.

مدلهای پارتیشن شیشه ای اداری و خانگی

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر کدام از آنها برای محیط مشخصی مناسب است. در ادامه به بررسی مدل های مختلف این پارتیشن می‌پردازیم:

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن های شیشه ای تک جداره بیشتر در منازل و در برخی شرکت های کم رفت و آمد استفاده می‌شوند. پروفیل های این پارتیشن بسیار ظریف بوده و نسبت به پارتیشن های دوجداره عایق صوتی ضعیف تری است. همچنین در ورودی بسیاری از دفاتر اداری خود می‌توانید از این پارتیشن با تلفیق چوب و ام دی اف استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن های دوجداره شیشه ای نیز وظیفه جداسازی و بخش‌بندی فضا را به عهده دارند و نسبت به سایر پارتیشن دارای پروفیل‌های ضخیم‌تر و محکم تری می‌باشند. برای اجرای این پارتینشن ها نیاز است مقداری فضا بزرگتر باشد. شیشه‌های این پارتیشن دوجداره عایق‌ صوتی و حرارتی بسیار بالایی دارد.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

شما می‌توانید از پارتیشن های شیشه ای فریم دار در دفاتر و ادارات استفاده کنید و جذابیت و زیبایی محیط را افزایش دهید. پارتیشن های شیشه ای فریم دار دارای استحکام و زیبایی زیادی بوده و از شیشه هایی چون شیشه کریستالی یا ساتینا و… در آنها به منظور افزایش وضوح و شفافیت استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

در پارتیشن های شیشه‌ای فریم لس پروفیل زیادی استفاده نشده است و پروفیل‌ها حداقل فضا را اشغال کرده‌اند و فضای بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهند.

پارتیشن اداری شیشه ای

شما می‌توانید محیط کار خود را به دلایلی مانند جدا کردن کارمندان بدون از دست دادن ارتباط چشمی، ایجاد فضایی متمرکز، جداسازی بخش ارباب رجوع از بخش کارمندان و نظارت بهتر مدیریت بر عملکرد کارمندان با صرف هزینه بسیار کمتر از بنایی و دیوارهای آجری تقسیم بندی کنید.

پارتیشن شیشه ای منزل

انتخاب این نوع از پارتیشن در منزل به زیباتر شدن محیط بسیار کمک می‌کند. استفاده از این پارتیشن در منزل می‌تواند به بزرگ تر دیده شدن محیط بسیار کمک می‌کند. در شرایطی که قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید، می‌توانید از پارتیشن‌ های شیشه‌‌‌‌‌‌‌ ای منزل استفاده کنید که به راحتی جابجا می‌شوند و بسیار ظریف هستند.

مزیت های استفاده از پارتیشن شیشه ای

  • افزایش نور و دید: استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث افزایش نور و دید بهتر در محیط می‌شود و احساس روشنایی و آرامش بیشتری در فضا ایجاد می‌کند.
  • نبودن مانع در دید: اگر از دیوارهای سنتی به جای پارتیشن استفاده کنید، احتمال دارد مانعی بین اعضای گروه کاری به وجود بیاید. در صورتی که استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، همواره به برقراری ارتباط راحت تر کمک بسیاری می‌کند.
  • امکان شخصی‌سازی: شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای طرح و دکوراسیون دلخواه خود را در محیط بدون هیچ محدودیتی پیاده سازی کنید.
  • کاهش هزینه: نصب پارتیشن های شیشه‌ای نسبت به ساخت دیوارهای بتنی و سنتی شامل هزینه کمتری می‌شود.
  • امکان جابه جایی: پارتیشن های شیشه ای را می‌توان راحت تر دمونتاژ کرد و جابجا کرد در صورتی که دیوارهای سنتی اصلا قابل جابجایی نیستند.
  • نصب راحت: پارتیشن های شیشه ای بسیار راحت نصب می‌شوند و در کمترین زمان ممکن می‌توان آنها را اجرا و مونتاژ کرد.

هزینه پارتیشن بندی شیشه ای چقدر است؟

برای مشخص کردن قیمت و هزینه پارتیشن بندی شیشه‌ای باید ابتدا کارشناسان تولید کننده پارتیشن از محیط بازدید کنند و سپس با مشخص کردن ابعاد و نوع پارتیشن هزینه آن را محاسبه کنند. به هر میزان در پارتیشن شیشه ای از پروفیل و یراق آلات استفاده کنید، هزینه پارتیشن دچار تغییر خواهد شد.

برای سفارش و اجرای انواع پارتیشن شیشه ای با شماره 09124340498 تماس بگیرید.