مزایا و معایب کاشت ناخن و انواع کاشت ناخن

17/02/2024
کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از محبوب ترین روش ها برای داشتن ناخن های زیبا و مرتب است. کاشت ناخن دارای انواع مختلفی است، که در این مقاله سعی داریم شما را با تمامی روش ها و معایب و مزایای کاشت ناخن در مجله والی آشنا کنیم.

مجله والی
مجله والی

طرح ناخن شیک

بسیاری از خانم ها برای داشتن ناخن های مرتب و زیبا در سال های اخیر به کاشت ناخن روی آورده اند. کاشت ناخن مناسب افرادی است که دارای ناخن های بدفرمی هستند یا عادت به جویدن ناخن های خود دارند، بسیار مناسب است. با مجله والی همراه باشید تا با انواع کاشت ناخن و مزایا و معایب کاشت ناخن آشنا شوید.

کاشت ناخن 

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن به معنی اضافه کردن یک لایه از مواد بر روی ناخن های طبیعی است تا بدین طریق ناخن ها ظاهری بلندتر و یکدست پیدا کنند تا جذابیت دست شما افزایش پیدا کند. برای افزایش مقاومت کاشت ناخن از نوعی پودر مخصوص و ژل استفاده می شود بعد از طی کردن مراحل مختلف مثل سوهان کشی، یکسان کردن اندازه ها کار کاشت ناخن صورت می گیرد.

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن ساده

در حالت معمول دو نوع کاشت اصلی ناخن وجود دارد. کاشت ناخن باعث استحکام ناخن و زیبایی آن می شود. تکنیک های کاشت ناخن بر اساس شیوه قلم گذاری تا پخش مواد بر روی ناخن متفاوت است همچنین اضافه کردن اکسسوری های مختلف ناخن، شاخه های جدیدی از انواع کاشت ناخن را به وجود آورد.

  • کاشت ناخن با مواد پودری

  • کاشت ناخن با مواد ژله ای

کاشت ناخن شامل انواع مختلف: کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن اکلیلی، کاشت ناخن آکواریوم، لمینیت ناخن یا لاک ژلیش، کاشت ناخن میکس،کاشت ناخن فرنچ، کاشت ناخن بیبی بومر، کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی

در این نوع کاشت ناخن از نوعی مواد استفاده می کنند و آن را درون قالب ناخن می گذارند تا به شکل ناخن در بیاید سپس با اپلی کردن مواد ضد قارچ بعد از چند دقیقه که مواد سفت شد قالب را از مواد روی ناخن جدا کرده و بر میدارند و سپس طراحی آن را شروع می کنند. از معایب این روش می توان به دوام اندک و ضخیم بودن کاشت اشاره کرد.

کاشت ناخن پودری 

ناخن پودری

کاشت ناخن پودری یکی از محبوب ترین انواع کاشت می باشد. در ابتدا با استفاده از الکل ناخن را کاملا ضدعفونی می کنیم و سوهان کشی انجام می گیرد. تمام سطح ناخن را سوهان می کشیم سپس، باندر را آهسته و ضربه مانند روی ناخن می زنند و بعد روی تمام سطح چسب می زنند و ناخن را در پودر ناخن محفظه فرو می کنند. از مزایای کاشت ناخن پودری می توان به استحکام بالا و زیبایی طبیعی این نوع کاشت اشاره کرد.کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد.

کاشت ناخن ژله ای 

ناخن با قالب ژله ای

در این روش از سه لایه ژل استفاده می شود. این ژل ها لایه ای شیشه ای و محکم روی ناخن می سازند که باعث استحکام ناخن ها می شود.  دوام این نوع کاشت تا دو هفته است و در مناطقی که رطوبت بالا دارند توصیه نمی شود. کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن های خود دارند بسیار مناسب است.

کاشت ناخن به روش بیبی بومر

این نوع کاشت یکی از انواع کاشت گریم محسوب می شود در این تکنیک از دو رنگ متفاوت استفاده می شود و این دو رنگ را در هم محو می کنند تا هیچ خط مرزی بین دو رنگ مشخص نباشد و در آخر کار سوهان کشی را انجام می دهیم و پس از قرار دادن یک لایه تاپ کت براق دست را در UV  قرار می دهیم.

چه نوع کاشتی بهتر است

کاشت ناخن پودری مشکلی

کاشت ناخن پودری در بیشتر سالن های آرایشگاهی انجام می شود. کاشت پودری به عنوان پایه کاشت ناخن محسوب می شود همچنین این نوع کاشت دارای استحکام بیشتری نسبت به دیگر انواع کاشت است این نوع کاشت در تمامی مناطق چه خشک چه شرجی قابل استفاده است.

علت ترک خوردن کاشت ناخن 

 طرخ ناخن شیک

معمولا کاشت های پودری دارای دوام بالایی هستند مگر اینکه در اثر ضربه ترک بردارند اما عواملی مانند سوهان کشی مبتدیانه، پودر نامرغوب و یا قلموی کثیف می تواند سبب کاهش کیفیت کار شود. اما مهم ترین بخش کاشت ناخن و ترمیم مرحله مواد گذاری است اگر این مرحله به خوبی انجام شود کاشت ناخن شما ترک بر نمیدارد.

معایب کاشت ناخن

معایب کاشت ناخن

 کاشت ناخن مداروم و استفاده از مواد نامرغوب می تواند باعث آسیب به صدف ناخن شما شود. اگر اکسیژن کافی به ناخن شما نرسد باعث تغییر رنگ در ناخن می شود و سرعت رشد ناخن شما کاهش می یابد. همچنین با کاشت ناخن مداوم و غیر اصولی باعث تغییر شکل ناخن شما می شود. عفونت های قارچی نیز اگر ناخن های شما به خوبی ضدعفونی نشود گریبان گیر شما خواهد شد . خانم های باردار نیز بهتر است از کاشت ناخن استفاده نکنند زیرا در دوره بارداری حساسیت بدن نسبت به مواد شیمیایی بسیار بالاست.

ریمو کردن کاشت ناخن

ریمو کاشت ناخن

اگر به هر دلیلی از کاشت ناخن خود راضی نیستید و یا امکان رفتن به آرایشگاه را ندارید می توانید با چند راه کار ساده کاشت ناخن خود را ریمو کنید.

طرح ناخن شیک

  • ریمو کردن کاشت ناخن با استون : در این روش شما نیاز به فویل آلومینیومی، بافر و پنبه دارید ناخن های کاشتتان را تاجایی که امکان دارد کوتاه کنید و هر گونه لاک و برق ناخن را با استون تمیز کنید. سپس پنبه را در استون خیس کنید و روی ناخن هایتان بگذارید و یل لایه فویل آلومینیومی را دور آن بپیچید 20 ال 35 دقیقه صبر کند کاشت به راحتی از سطح ناخن شما جدا می شود.

کاشت ناخن ساده

  • ناخن هایتان را تاجایی که ممکن است کوتاه کنید . یک کاسه پر از استون و یک کاشه آب گرم کنار بگذارید ناخن خود را در استون فرو کنید و صبر کنید تا کاشت شل شود. دقت داشته باشید که استون به سطح پوشتتان بر خورد نکند.
  • سعی نکنید ناخن های خود را با زور جدا کنید، اگر احساس سوزش کردید و یا انگشتانتان دچار بریدگی هستند از یک آرایشگر کمک بگیرید و به هیچ وجه این کار را در منزل انجام ندهید.