چگونه ذخیره اینترنت همراه خود را فعال یا غیر فعال کنیم؟

17/02/2024
فعال یا غیر فعال سازی ذخیره اینترنت همراه

امروزه یکی از قابلیت های کاربردی گوشی های هوشمند، ذخیره یا صرفه جویی اینترنت همراه می باشد.اگر می خواهید با نحوه فعال یا غیر فعال سازی ذخیره اینترنت آشنا شوید با ما در این مقاله از مجله والی همراه باشید.

مجله والی
مجله والی

امروزه یکی از ابزار های کاربردی برای همه اینترنت است که مسئله ای که در مورد آن اهمیت دارد نحوه مدیریت آن می باشد زیرا ممکن است با استفاده بی رویه حجم اینترنتی که به تازگی خریده اید به پایان برسد.البته باید گفت با توجه کارکرد کاربر حجم اینترنت به اتمام می رسد اما قابلیتی که  در گوشی های هوشمند وجود دارد می تواند به شما در صرفه جویی و ذخیره اینترنت کمک کند.با ما در این مقاله فناوری از مجله والی همراه باشید تا با نحوه فعال سازی و غیر فعال سازی ذخیره اینترنت همراه آشنا شوید.

نکته مهم: این آموزش به وسیله گوشی اندورید سامسونگ تهیه شده و اگر شما گوشی سامسونگ یا اندروید در دست دارید می توانید به مدیریت ذخیره اینترنت همراه گوشی خود با استفاده از آموزش زیر اقدام کنید.

فعال سازی ذخیره اینترنت همراه

1.ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی اندورید خود شده و از قسمت بالای آن گزینه Connection را انتخاب کنید.

آموزش فعال/غیرفعال سازی ذخیره اینترنت همراه در گوشی

2.در مرحله بعد گزینه Data usage را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره و صرفه جویی در داده های گوشی اندروید

3.با توجه به تصویر زیر گزینه Data saver را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های اندروید

4.طبق تصویر زیر گزینه ای که در قسمت پایین است را از  حالت خاموش به حالت روشن تبدیل کنید تا ذخیره اینترنت شما فعال شود.

مصرف کمتر داده تلفن همراه بااستفاده از «صرفه‌جویی داده»

5.هنگامی که ذخیره اینترنت همراه روشن شد با کشیدن از بالا به پایین  نوتیفیکیشن پنل برای شما اجرا خواهد شد.هنگامی آیکونی که در تصویر زیر آمده مشاهده کردید یعنی توانسته اید  ذخیره اینترنت همراه خود را فعال کنید.

ذخیره اینترنت همراه کجاست

نکته مهم : اما اکر قصد غیر فعال سازی ذخیره اینترنت همراه خود را دارید با توجه به مرحله 4 گزینه ای که فعال کردید را به حالت خاموش در بیاورید.برای این که مطمئن شوید همانند مرحله 5 از بالا به پایین بکشید و با توجه به نوتیفیکیشن پنل ببینید که آیکونه Datasaver فعال است یا خیر؟