بیوگرافی کامل حامد بهداد به همراه عکس های حامد

11/03/2022
بیوگرافی حامد بهداد
حامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون می باشد، که در آبان سال 1352 در شهر مشهد متولد شده است، و بازیگری را از همان سنین کودکی با تئاتر آغاز کرده است.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی حامد بهداد

بیوگرافی حامد بهداد

  • نام اصلی: حامد تفنگ ساز صابری بهداد
  • نام هنری: حامد بهداد
  • متولد: 26 آبان 1356 مشهد
  • زمینه فعالیت: سینما، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه: بازیگر ، کارگردان و خواننده
  • مدرک تحصیلی: لیسانس بازیگری
  • سالهای فعالیت: 1379 تاکنون
  • والدین: محمود صابری بهداد

کودکی حامد بهداد

حامد بهداد در 26 آبان 1352 در مشهد به دنیا آمده استف و یکی از هنر پیشه های سینما، تئاتر و تلویزیون و خواننده اهل ایران می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل لیسانس رشته ی بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد، و در تهران به دنیا آمده است، ولی در نیشابور بزرگ شده، که این مهاجرت به خاطر شرایط شغلی پدرش پیش آمده است، او به نیشابور و مردمش تعصب خاصی دارد، و همیشه از ویژگی های آن ها تعریف و تمجید می کند.

حامد بهداد دوران کودکی و نوجوانی اش را در شهرهای مشهد، تهران و نیشابور زندگی کرده است، و در دوران دبیرستان دوباره همراه با خانواده اش به مشهد برگشته است.

اینستاگرام حامد بهداد و همسرش 

ورشکستگی پدر + مارلون براند

به خاطر شغل پدرش مدتی در نیشاپور بودند، ولی با ورشکسته شدن پدر خانواده به مشهد برمی گرددند. پدرش اهل شعر و شاعری و خانواده اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.

بهداد از 9 سالگی بازی کردن در تئاتر را شروع کرده، و عاشق بازیگری است. او به مارلون براند (هنر پیشه آمریکایی) عشق می ورزد، و این را مخفی هم نکرده، که دوست دارد ادای او را دربیاورد.

علایق زندگی من

بیوگرافی حامد بهداد و همسرش

آدمی جدی هستم، ولی در فضاهای خاصی درست در دل همان لحظه که جدی هستم، خیلی راحت شوخی می کنم، چون اگر شوخی نکنم، و راحت نباشم سقوط می کنم، و برای اینکه سقوط نکنم دست و پا می زنم و این ها کمک می کند، که علائم حیاتم از بین نرود.

من از این که ضربان قلبم پایین بیاید می ترسم، از این تنهایی و از آرامش بیش از حد می ترسم، جدیت من در چیزهای دیگری است، و شاید بیشترش تظاهر باشد.

خوانندگی

از همان بچگی به موسیقی علاقه داشته و گهگاه ترانه هایی هم می خوانده است، ولی به عنوان فعالیت جدی سال 93 برای گروه دارکوب چند ترانه خواند بعد از آن در آلبوم ساعت 25 رضا یزدانی هم با او همراهی کرد، و یک تیتراژ هم برای سریال مثل یک کابوس خواند.

در سریال دندون طلا هم به عنوان خواننده آهنگ های قهوه خانه ای حضور پیدا کرده، و همه ی ترانه هایی که با توجه به نقش اش لازم است، خوانده شود، را با صدای خودش خوانده و همکاری با برزو ارجمند نیز داشته است.

منزل حامد بهداد کجاست

از تئاتر تا رامبد جوان

نخستین بار در سال 1361 زمانی که 9 ساله بود، یک بار بازی در تئاتر را تجربه کرد، و از آن زمان عاشق مارلون براند هنر پیشه سینما و تئاتر آمریکا شد. پس از قبولی در دانشگاه آزاد تهران فقر شدیدی را تحمل کرد، تا این که در شرکت تبلیغاتی زیتون رامبد جوان به عنوان دستیار وارد کار شد.

رامبد من را به خانه اش می برد، خانه ای که او در کنار پدر و مادرش زندگی می کرد، و حتی آن جا جایی برای خوابیدن و غذا خوردن داشتم، او در حق من برادری کرده است.

نحوه ورود به بازیگری

عکس بچه های حامد بهداد

رامبد مرا به سینما آورد، و دست مرا گرفت، رامبد سال 1379 نقشی را در فیلم آخر بازی همایون اسعدیان دریافت کرد، ولی او من را به جای خودش معرفی کرد.

شروع بازیگری

وی برای اولین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد، و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او بعدها در قالب نقش های مکمل بازی های به یادماندنی در سینمای ایران را بازی کرده است.

او در فیلم روز سوم ساخته ی محمدحسین لطیفی در سال 1385 در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود، ظاهر شد، و برای دومین بار بعد از آخر بازی کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در روز سوم بسیار چشمگیر بود، و توانست نظر همه منتقدان و سینماگران را به خود جلب کرد.

موفقیت بهداد در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره، به کارگردانی بهمن قبادی باعث راه یابی او به جشنواره فیلم کن شد. او در سال 89 با نقش آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

او در طول فعالیت هنری اش امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان به نام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... را داشته است، که ولی متسفانه بعضی از این همکاری ها به خاطر دلایل مختلف هیچ گاه به پرده اکران نرسیده اند. یک رئالیست فوق العاده که معمولاً تکنیک فاصله گذاری برشت را رعایت نمی کند، و سیستم استانیسلاوسکی را پیروی می کند.

وضعیت ازدواج و همسر حامد بهداد

در این مورد هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

زن های ایرانی خیلی خشن هستند.

حامد بهداد اخیراً در مصاحبه ای با یکی از نشریات فارسی زبان خارج از کشور در پاسخ به این که چرا زن ایرانی نمی گیرد، این گونه گفت:

زن های ایرانی خیلی خشن می باشد، تازه وقتی کتکشان می زنی شکایت می کنند، و در مورد حقوق زنان حرف می زنند، به جای این که مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند، و تعظیم کنند، و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می کنند، که مهریه ام را به اجرا می گذارم، و پدرت را در می آورم. با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می برند، و تو را به زندان می اندازند. 

روابط با باران کوثری

روابط حامد بهداد با باران کوثری

باران کوثری اینطور می گوید، که بیش از 15 سال می باشد، که با حامد بهداد دوست هستم. به خاطر رفاقتی که با هم داریم، می توانیم در زمان کار درک بسیار خوبی نسبت به هم داشته باشیم، و زوج خوبی برای بازی در نقش های مختلف هم هستیم.

من در دوران ممنوع الکاری دو سال سخت را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتم. دیگر از دوستانم پول قرض می گرفتم. مثلا حامد بهداد تقریباً خرج مرا می داد، و مدام تماس می گرفتم، که حامد من پول ندارم. سال ها بود، که از پدر مادر پول نگرفته بودم، و برایم سخت بود، که دوباره استقلال مالی ام را از دست بدهم. 

از دوبله تا تهیه کنندگی

حامد در عرصه دوبله انیمیشن و مستند نیز توانسته تجربه های موفقی را بدست آورد، و در سال 1386 تهیه کننده ی فیلم کوتاه ایران 66 و مجری طرح فیلم کوتاه فصل خاک بود.

شعر نویسی

من مدتی شعر نوشتم اما شعرها خوب از آب درنیامد

ساز یاد گرفتم و شروع کردم به مطالعه و در کنارش نقاشی و چند کار دیگر کردم، من زحمت زیادی کشیدم که به شرایط سالم‌ تری درون خودم برسم

علاقه به عکاسی

حامد بعداد نسبت به عکاسی علاقه ی بسیار زیادی دارد، به همین خاطر در طول سال های بازیگری خود آن را دنبال کرده است.

او در سال 1387 نخستین نمایشگاه عکس خود را با 35 موضوع کادر و اتفاق در سینما را در گالری شیرین به نمایش گذاشت.

اینستاگرام حامد بهداد

اینستاگرام حامد بهداد

این بازیگر مشهور در فضای مجازی بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارد. دلیل محبوبیت او در شبکه اجتماعی اینستاگرام مردمی بودن او است، چون پست های او بیشتر جنبه اجتماعی دارند. اگر شما هم می خواهید یکی از دنبال کنندگان این بازیگر باشید، به صفحه ی شخصی ایشان به نشانی behdad_hamed مراجعه کنید.

جوایز و افتخارات حامد بهداد

  • 1383 بوتیک، برنده جایزه دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی
  • 1387 دلخون، برنده دیپلم افتخار و جایزه بخش ویدئو سینما و نگاه نو بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر
  • 1388 کسی از گربه های ایرانی خبر نداره، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم ابوظبی
  • 1388 روز سوم، برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد یازدهمین جشن دنیای تصویر
  • 1389 جرم، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیست نهمین جشنواره فیلم فجر
  • 1389 چهره سال بازیگری جشن یک سالگی مجله رونا
  • 1390 جرم، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نخستین دوره جشن ستارگان مجله اتفاق نو
  • 1395 سد معبر، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نگاه نویسندگان و منتقدان مجله
  • 1396 سد معبر، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره گلدن گلوبال مالزی
  • 1396 سد معبر، برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
  • 1397 سد معبر، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد بیستمین جشن خانه سینما
  • 1397 مارموز، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد چهارمین دوره فستیوال سینه ایران تورنتو
  • 1397 خانه دختر، برنده تندیس بهترین بازیگر مرد هفتمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا
  • 1397 قصر شیرین، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از نگاه نویسندگان و منتقدان مجله فیلم
  • 1398 قصر شیرین، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم های ایرانی تورنتو
  • 1398 قصر شیرین، برنده جایزه پرتقال طلایی بهترین بازیگر مرد بخش بین الملل پنجاه و ششمین فستیوال فیلم آنتالیا
  • 1398 قصر شیرین، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بیست ودومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای
  • 1398 قصر شیرین، برنده برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

مصاحبه با حامد بهداد

مصاحبه با حامد بهداد

  • بازیگران زیادی وجود دارند، که وارد عرصه بازیگری شده و با گذشت مدت زمان فراموش می‌ شوند، ولی شما مثل این بازیگران به حاشیه رانده نشدید. به نظر شما دلیل این ماندگاری در چیست؟ 

ای کاش الان دوربینی این جا بود، و می توانست واکنش من را نسبت به این سوال را ثبت می‌ کرد. من واقعا از این اظهار نظر که سراسر لطف است، متعجب شدم. من وجه ماندگاری در خودم نمی‌ بینم. امیدوارم همین طور باشد، که شما می‌ گویید.

  • وجه ماندگاری در هنر چیست؟

اگر بخواهیم از وجه ماندگاری در دیگران حرف بزنیم، به عنوان مثال عباس کیارستمی، می توان گفت که برای ماندگار شدن باید نگاه عمیقی به پدیده‌های اطراف و مخصوصاً انسان و باز بیشتر از انسان مفهوم پاک و زیبای زندگی داشت. هر نسلی نمایندگان خود را در ورزش، سینما، سیاست و سطوح مختلف دارد، که این‌ ها با هم رشد می کنند، و من هم در عرصه بازیگری یکی از نمایندگان نسل خودم هستم.

  • در ادامه راه بازیگری به دنبال چه هستید؟

هر چه بیشتر به هنر توجه کردن و به انسان احترام گذاشتن.

  • منظور شما از «احترام به انسان» چیست؟

من به کیارستمی خیلی سمبلیک نگاه می‌ کنم. فکر می‌ کنم، مرگ عباس کیارستمی برآیند بی‌ احترامی به انسان است. به نظر من در عرصه‌ های مختلف به انسان ها احترام گذاشته نمی‌ شود. پیشنهاد من این است، که به هم احترام بگذاریم، و همدیگر را دوست داشته باشیم.

  •  به نظر خودتان تا به حال به حق خود در جشنواره به عنوان مهمترین رویداد هنری رسیده‌اید؟

جشنواره همیشه با من نامهربان بوده است. منظورم افراد خاصی نیستند. دلیل این نامهربانی را نمی دانم، شاید از فکر خودم نشات می‌ گیرد، اما به هر دلیلی، هم خانه سینما و هم فجر با من نامهربان بودند.

  • اما برای فیلم «جرم» سیمرغ گرفتید. آن زمان هم جشنواره نامهربان بود؟

حتی زمانی که برای نقشم در جرم سیمرغ می‌ گیرم، آن را هم نامهربانی می دانم، یعنی فیلم‌ های بهتری بودند، که فکر می کنم خیلی زودتر و بهتر باید برایشان سیمرغ می گرفتم، و خیلی بهتر و زودتر بازیشان کرده بودم. به عنوان مثال روز سوم یا سعادت آباد و یا خیلی فیلم‌ های دیگر.

  • الان از این نامهربانی‌ ها ناراحت نیستید؟

به هر حال ابتدای فصل جوانی رفت و زمانی که دلم می‌ خواست توجه لازم را بگیرم، نگرفتم. ولی به هر حال چیزی که مانده خودم هستم، و این را مدیون عزیزی هستم، که همیشه در زندگی‌ ام دست به دامنش هستم. اگر او نبود من نمی‌ دانستم، که چطور می‌ توانم گاهی اوقات به یک چیز کاذبی مثل خودم دل خوش کنم.   

فیلم شناسی حامد بهداد

کارهای تلویزیونی حامد بهداد

  • 1394 کلاه قرمزی 
  • 1393 کیمیا
  • 1391 آسمان من
  • 1390 سقوط آزاد
  • 1387 آخرین دعوت
  • 1386 یک مشت پر عقاب
  • 1383 سایه آفتاب
  • 1381 جستجو در شهر
  • 1379 همسفر

حامد بهداد در نمایش خانگی

  • 1398 دل
  • 1394 دندون طلا

تله فیلم های حامد بهداد

  • 1392 چرک نویس
  • 1390 به فاصله یک نفس
  • 1385 تله روباه
  • 1384 عروس کوهستان
  • 1384 پیشنهاد بی شرمانه به نقاش مرده
  • 1382 خواهر خوانده
  • 1382 شب عقرب
  • 1381 صبح روزی که متولد شدم.

فیلم های کوتاه حامد بهداد

  • 1383 زنده یاد
  • 1385 می ترسم پس دروغ می گویم
  • 1386 رؤیای زمین
  • 1387 دو راه حل برای یک مسئله
  • 1392 کاناپه

فیلم های کوتاه حامد بهداد

مستندها و گویندگی های حامد بهداد

  • چند بار به شب دلباخته ای؟ - (کارگردان: امید بنکدار و کیوان علی محمدی - متن: سعید عقیقی) - به عنوان گوینده
  • دوبلور ساکت - (کارگردان: شاهرخ بحرالعلومی) - تولید شده در کانادا و ایران دربارهٔ آرشاک غوکاسیان (دوبلور قدیمی ایران)
  • روزی روزگاری سینما - (کارگردانان: شهرام میرآب اقدم و سام ارجمندی - تهیه کننده: احسان ظلی پور) - بررسی تاریخچه سالن های سینماهای تهران - به عنوان گوینده
  • دوبلهٔ مستند در برابر علی»(دربارهٔ زندگی و مبارزات اسطوره بوکس سنگین وزن جهان محمدعلی کلی) - به اهتمام حامد بهداد و عباس مطمئن زاده توسط گروهی از دوبلورهای بنام ایرانی و مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده در فروردین 1392 به انجام رسیده است.
  • نورالدین پسر ایران (نیمه انیمیشنی) - به عنوان راوی کتاب - حضور در یک قسمت - پخش از شبکه یک سیما (1392)
  • انیمیشن آخرین داستان - (کارگردان: اشکان رهگذر) - به عنوان صداپیشهٔ ضحاک (1396)

نمایش های حامد بهداد

  • تئاترهای خیابانی
  • معرکه در معرکه (حسن میرباقری)
  • آدم های خیس (بهزاد مرتضوی)
  • 1388: سگ سکوت (آروند دشت آرای)
  • 1391: درخت بلوط (وحید رهبانی) - اجرای یک شب
  • 1392: داوری بخشِ بیرون از تئاتر سومین جشنوارهٔ سراسری تئاتر تک نفره
  • 1396: شرق دور شرق نزدیک(حمیدرضا نعیمی)

تک آهنگ های حامد بهداد

  • 1379 بارون سینمایی آخر بازی
  • 1382 تیتراژ مجموعه تلویزیونی غریبه
  • کلیپ ساقی عطشان
  • 1385 هم نوایی در (تیتراژ مجموعه تلویزیونی آخرین گناه)
  • 1386 دارم می سوزم (سینمایی مجنون لیلی)
  • طوطی
  • 1389 میعادگاه با رضا یزدانی
  • 1390 تاریک تاریکم
  • مرا چشمیست خون افشان
  • 1390 مثل یک کابوس (تیتراژ فیلم سینمایی بی تابی بیتا)
  • 1391 سرو چمان من
  • 1392 اگه تو باشی کنارم
  • 1392 مجنون
  • 1394 خوانندگی در مجموعه دندون طلا
  • 1394 دل و دین
  • 1395 خوانندگی در فیلم نیمه شب اتفاق افتاد

فیلم های سینمایی

سال نام فیلم کارگردان نقش اکران حضورها (توضیحات)
۱۳۹۵ سدمعبر محسن قرایی      
۱۳۹۴ نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان   -  
۱۳۹۴ هفت ماهگی هاتف علیمردانی   -  
۱۳۹۴ هیهات هادی مقدم دوست، روح‌ الله حجازی، دانش اقباشاوی، محمد هادی نائیجی   -  
۱۳۹۳ خانه دختر شهرام شاه‌ حسینی مرتضی -  
۱۳۹۳ چهارشنبه خون به پا می‌شود حماسه پارسا - -  
۱۳۹۲ آرایش غلیظ حمید نعمت‌ الله مسعود - حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر ۱۳۹۲

 

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره سی و دوم فیلم فجر
۱۳۹۲ چرک‌ نویس علی جناب حمید فراهانی - شهریور ۱۳۹۳ وارد شبکه نمایش خانگی شد.
۱۳۹۲ زندگی جای دیگریست منوچهر هادی داود ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ حضور در بخش مسابقه ایران و بین‌ الملل جشنواره فجر ۱۳۹۲
۱۳۹۱ چه خوبه که برگشتی داریوش مهرجویی دکتر فرزاد متین ۷ خرداد ۱۳۹۲ حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر ۱۳۹۱
۱۳۹۱ فرزند چهارم وحید موسائیان ابراهیم ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر ۱۳۹۱
۱۳۹۰ بی‌ تابی بیتا مهرداد فرید امیر ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ حضور در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر ۱۳۹۰
۱۳۹۰ به فاصله یک نفس امیر احمد انصاری سیاوش   مهر ۱۳۹۱ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.
۱۳۹۰ پله آخر علی مصفا - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ حضور کوتاه در نقش یک بازیگر
۱۳۹۰ نارنجی پوش داریوش مهرجویی حامد آبان ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ حضور در بخش مسابقه جشنوراه فجر ۱۳۹۰
۱۳۸۹ انتهای خیابان هشتم علیرضا امینی موسی نوروز ۱۳۹۱ نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر مرد پانزدهمین جشن خانه سینما
۱۳۸۹ جرم مسعود کیمیایی ناصر ۴ خرداد ۱۳۹۰ برنده سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر۱۳۸۹
۱۳۸۹ سعادت‌ آباد مازیار میری محسن تنباکویی ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن منتقدان
۱۳۸۹ پرتقال خونی سیروس الوند سیاوش خدابنده ۴ آبان ۱۳۹۰ حضور در بخش نوعی نگاه جشنواره فجر ۱۳۸۹
۱۳۸۹ قبرستان غیرانتفاعی محسن دامادی کاپیتان بهمن ۱۳۹۰ -
۱۳۸۸ هفت دقیقه تا پاییز علیرضا امینی فرهاد ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۸

 

نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی چهاردهمین جشن سینمای ایران ۱۳۸۹

 

نامزد بهترین بازیگر مرد در جشن منتقدان
۱۳۸۸ لطفاً مزاحم نشوید محسن عبدالوهاب - ۲۸ مهر ۱۳۸۹ حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر
۱۳۸۸ آدم‌ کش رضا کریمی حمید زاهدی ۱ دی ۱۳۸۹  
۱۳۸۷ بیداری فرزاد موتمن محمد - حضور در جشنواره فجر سال ۱۳۹۰
۱۳۸۷ کیمیا و خاک عباس رافعی حاج محسن ۱۳۹۱  
۱۳۸۷ کسی از گربه‌ های ایرانی خبر نداره بهمن قبادی نادر توقیف شده برای این فیلم جایزه مروارید سیاه بهترین بازیگر مرد جشنواره دبی ۲۰۱۰ را کسب کرد.

 

این فیلم به صورت غیرقانونی (زیرزمینی) در ایران تولید شد، و جوایز متعددی را از جشنواره‌های بین‌ المللی دریافت کرد.
۱۳۸۷ موج سوم آرش سجادی‌ حسینی بابک ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ حضور افتخاری
۱۳۸۷ مردی که گیلاس‌ هایش را خورد پیمان حقانی - - حضور افتخاری

 

این فیلم پس از حضور در چند جشنواره خارجی سرانجام در ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ وارد شبکه نمایش خانگی شد.
۱۳۸۷ محاکمه در خیابان مسعود کیمیایی حبیب ۲۰ آبان ۱۳۸۸  
۱۳۸۷ زندگی با چشمان بسته رسول صدرعاملی علی فخار ۹ شهریور ۱۳۹۰ این فیلم در اکران سانسور شد.
۱۳۸۷ دل خون محمد رضا رحمانی عماد ۷ مرداد ۱۳۸۸ دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بیست و هفتمین دوره جشنواره فجر ۱۳۸۷
۱۳۸۷ شبانه روز کیوان علی‌ محمدی و علی بنکدار سیاوش کسرایی ۵ مرداد ۱۳۹۰ نامزد تندیس زرین چهاردهمین جشن خانه سینما برای نقش مکمل
۱۳۸۶ دو راه حل برای یک مسئله قاسم جعفری - - فیلم کوتاه به سفارش یونیسف
۱۳۸۶ هر شب تنهایی رسول صدر عاملی حمید رحمانی ۱۶ دی ۱۳۸۸  
۱۳۸۶ مجنون لیلی قاسم جعفری هدایت ۱ فروردین ۱۳۸۷  
۱۳۸۶ تسویه‌حساب تهمینه میلانی حمید ۲۶ اسفند ۱۳۸۸  
۱۳۸۶ رؤیای زمین مریم فخیمی - - این فیلم انیمیشنی شد
۱۳۸۶ دایره زنگی پریسا بخت‌ آور - ۲۹ اسفند ۱۳۸۶  
۱۳۸۵ حس پنهان مصطفی رزاق‌کریمی بهرام طلوعی ۵ تیر ۱۳۸۷ نامزد دریافت دوازدهمین تندیس جشن خانه سینما برای نقش مکمل مرد ۱۳۸۷
۱۳۸۵ آدم عبدالرضا کاهانی صحت محبت - ۱۲ تیر ۱۳۸۹ وارد شبکه نمایش خانگی شد.
۱۳۸۵ روز سوم محمدحسین لطیفی فؤاد ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ نامزد سیمرغ بلورین بیست و پنجمین جشنواره فجر برای نقش مکمل ۱۳۸۵

 

نامزد تندیس زرین یازدهمین جشن خانه سینما برای نقش اصلی ۱۳۸۶

 

برنده تنیس حافظ بهترین بازیگر جشن حافظ دنیای تصویر ۱۳۸۸
۱۳۸۴ باغ فردوس، پنج بعدازظهر سیامک شایقی بهرام ۸ شهریور ۱۳۸۵  
۱۳۸۴ پیشنهاد بی‌ شرمانه به نقاش مرده محسن اورنگ کاوه فرزاد - پخش در شبکه نمایش خانگی
۱۳۸۴ رقص با ماه عبدالرضا کاهانی هاشم - این فیلم در تدوین نیمه کاره ماند
۱۳۸۴ عروس کوهستان یوسف سیدمهدوی - - پخش در تلویزیون
۱۳۸۳ کافه ستاره سامان مقدم خسرو ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از دهمین جشن خانه سینما
۱۳۸۲ این زن حرف نمی‌زند احمد امینی سروش - پنجمین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی
۱۳۸۲ خواهر خوانده بهروز حسین‌ زاده سعید (سیامک) - پخش در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون
۱۳۸۱ بوتیک حمید نعمت‌الله مهرداد ۱۷ اسفند ۱۳۸۲ نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما

 

دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی
۱۳۸۱ چای تلخ ناصر تقوایی - - تولید این فیلم نیمه کاره ماند
۱۳۷۹ آخر بازی همایون اسعدیان پویا صادقی - نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر