اطلاعیه پلیس آگاهی، سارقان مثل آب خوردن برخی از دربهای ضد سرقت را باز می‌کنند!

16/04/2024
سارقان مثل آب خوردن برخی از دربهای ضد سرقت را باز می‌کنند!

پلیس آگاهی اعلام کرد که برخی از دربهای ضد سرقت دارای کیفیت و مقاومت لازم نبوده و به سارقان به راحتی می توانند این دربها را باز نمایند. در ادامه به بررسی دلایل کیفیت پایین دربهای ضد سرقت می پردازیم:

مجله والی
مجله والی

درب‌های ورودی یکی از مهمترین تجهیزات برای ایجاد امنیت در ساختمان‌ها به شمار می‌رود. در این سالها بسیاری از صاحبخانه ها اقدام به خرید درب ورودی ضد سرقت نمودند به امید آنکه، احتمال سرقت از منزلشان را به صفر برسانند. اما طی اطلاعیه ای که جدیدا از سوی پلیس آگاهی تهران منتشر شده است، سارقان اعتراف کرده اند که برخی از مدلهای درب ضد سرقت را به سادگی و در زمان بسیار کم باز می‌کنند.

به گفته عده ای از افراد که به جرم سرقت از منازل در تهران دستگیر شده اند، دربهای ضد سرقت قدیمی بسیار باکیفیت بوده و امکان باز نمودن آنها را نداشتند. به گونه ای که با دیدن این دربها از خیر آن ساختمان می‌گذشتند و به سراغ محلی دیگر می‌رفتند. اما برخی از مدلهای جدید درب ضد سرقت خیلی بی کیفیت هستند و حتی به اندازه دربهای معمولی قدیمی هم مقاوم نبوده و به راحتی قابل باز شدن هستند!

با بررسی این مساله به این مورد پی بردیم که امنیت دربها به کیفیت و ساختار آنها بستگی دارد و تمام مدلهای درب ضد سرقت به راحتی قابل بازگشایی نیستند.

میزان امنیت درب ضد سرقت

جدیدترین درب ضد سرقت دارای زیبایی و مقاومت بالایی است.

آیا امنیت و مقاومت دربهای ضد سرقت، تنها یه شعار تبلیغاتی است؟

تمام تولید کنندگان و فروشندگان دربهای ضد سرقت، امنیت را به عنوان مهمترین مشخصه یک در ضد سرقت معرفی می‌کنند. آنها مدعی هستند که با خرید و نصب درب ضد سرقت به هیچ عنوان، سارقین امکان ورود به منزل شما را نخواهند داشت.

در برخی از موارد این ادعا، یک حقیقت است.

برای مشاهده نمونه محصولات درب ضد سرقت اصل و مقاوم کلیک کنید.

 شاید این سوال برای شما پیش آید، اکنون که اکثر ساختمانها مجهز به دربهای ضد سرقت هستند، چرا آمار سرقت کاهش نیافته و باز هم شاهد دزدیده شدن اموال شهرواندان هستیم؟

این سوال دو پاسخ واضح و آشکار دارد:

  1. اول اینکه برخی از مدلهای درب ضد سرقت که خریداری و نصب میشود از نوع اصل نبوده و محصولات تولیدی‌های غیر مجاز هستند که در ساختار این دربها از استانداردهای مورد نیز استفاده نمی‌شود. همچنین اکثر دربهای ضد سرقت چینی که وارد کشور می‌شود از محصولات فیک و غیر اصل هستند.
  2. مورد بعدی که باید به آن دقت نمایید این مورد است که درب ورودی یکی از راه های ورود به ساختمان است. باید علاوه بر درب، امنیت پنجره و یا دیگر راه‌های ورود به منزلتان را نیز تامین نمایید تا سارقان به هیچ وجه امکان ورود به منزل شما را نداشته باشند.

بررسی علت کیفیت پایین برخی از دربهای ضد سرقت

چگونه درب ضد سرقت اصل را بشناسیم؟

همان طورکه اشاره شد تنها مدلهای فیک و قلابی درب ضد سرقت توسط سارقان قابل بازگشایی هستند و اگر از مدلهای درب ضد سرقت اصل خریداری نمایید، احتمال سرقت از منزلتان بسیار کاهش می‌یابد. حال با این سوال مواجه هستیم که چگونه می‌توانیم از مقاومت درب و اصالت آن اطمینان پیدا کنیم. در ادامه قصد داریم شما را با چگونگی خرید درب ورودی ضد سرقت اصل و مقاوم آشنا سازیم:

خرید درب ضد سرقت از کارخانه

برای اطمینان از مقاومت درب می‌توانید به کارخانه سازنده این دربها مراجعه نمایید. خرید مستقیم و بی واسطه درب ضد سرقت از کارخانه این مزیت را دارد که هم از امنیت و کیفیت درب مطمین می‌شوید و هم می‌توانید، درب ضد سرقت را با قیمت ارزان تر خریداری نمایید.

آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های درب ضد سرقت

درب ضد سرقت اصل دارای یک سری مشخصاتی است که از طریق آشنایی با آنها می‌توانید درب فیک را از درب اصل تشخیص دهید. درادامه شما را با یک سری از مشخصات مدلهای اصل آشنا خواهیم ساخت:

  • اولین مورد وزن درب ضد سرقت. شما از روی وزن درب به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که یک درب اصل است و یا قلابی. دربهای ضد سرقت اصل دارای وزن بالاتری نسبت به مدلهای قلابی هستند. درب با وزن کمتر از 70 کیلوگرم حتما در دسته محصولات قلابی و چینی قرار دارد.
  • مورد بعدی توجه به قفل و یراق آلات نصب شده بر روی درب می‌باشد. دقت نمایید قفل ضد سرقت نصب شده بر روی دربهای باکیفیت که در بازار ایران به فروش می‌رسد از برند ترک است. برندهای کاله و داف از معروف ترین محصولات مورد استفاده به عنوان قفل درب ضد سرقت است.
  • توجه به ضخامت چهار چوب درب که نباید از 1.25 میل کمتر باشد.

خرید درب ضد سرقت از مراکز فروش معتبر

مورد بعدی که می‌تواند کمک کند تا شما به امنیت درب ضد سرقت، اعتماد کنید، خرید درب از یک مرکز فروش معتبر است. فروشگاه‌هایی که به عنوان مرکز فروش و بورس درب ضد سرقت در تهران فعالیت دارند، بهترین محصولات برندهای معتبر را به فروش می‌رسانند. در این فروشگاه ها به هیچ عنوان دربهای فیک و قلابی موجود نبوده و با خیال راحت می‌توانید بهترین مدل درب ورودی ضد سرقت را برای منزل خود خریداری نمایید.

قیمت درب ضد سرقت اصل

عامل مهم بعدی در تعیین اصل بودن دربهای ضد سرقت، قیمت درب است. دربهای فیک و قلابی معمولا دارای قیمت ارزانی هستند، البته به شرطی که فروشنده با وجدانی به پست شما بخورد. هستند فروشگاه‌هایی که دربهای قلابی را با قیمت گران، که با دربهای ضد سرقت اصل و لوکس برابری می‌کند به مشتریان می‌فروشند.

تا اینجا با چگونگی تشخیص دربهای اصل با دربهای قلابی آشنا شدیم و آگاه شدیم که با خرید درب ضد سرقت اصل و مقاوم، سارقان به هیچ وجه به راحتی نمی‌توانند وارد منزل شما شوند و اگر کسی ادعایی بر باز نمودن درب ضد سرقت در کثری از ثانیه دارد، منظور دربهای فیک و قلابی است و نه دربهای ضد سرقت اصل.

حال این سوال مطرح می‌شود که بهترین مدل درب ضد سرقت کدام است و بهتر است دربهای ایرانی خریداری نماییم یا از مدلهای ترک؟

امنترین مدل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ترک بخریم یا ایرانی؟

تا سالها قبل اکثر مدلهای در ضد سرقت اصل موجود در بازار از محصولات دربهای ضد سرقت ترک بود. اما در این سالها با افزایش تولیدات دربهای ایرانی و استفاده از استانداردها و تجهیزات مورد نیاز برای تولید در ضد سرقت، درب ایرانی به عنوان یک رقیب بسیار قدر برای دربهای ترک شناخته شده است.

دیگر نمی‌توان گفت که درب ضد سرقت ترک از درب ایرانی باکیفت تر و امنیت بیشتری برای شما تامین می‌کند. به همین دلیل توصیه ما خرید دربهای ضد سرقت ایرانی و باکیفیت است. با این کار هم از محصولات تولید کننده ایرانی حمایت کرده اید و هم محصولی مشابه را با قیمت ارزان‌تر خریداری می‌کنید.

برای خرید درب ضد سرقت اصل ومقاوم می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

09125610959

02188246389

مطالب مرتبط: تولید کننده درب ضد حریق + نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت