اکسسوری چیست و چه چیز هایی را شامل می شود ؟

02/12/2021
اکسسوری
شاید از خودتان بپرسید که اکسسوری چیست و به چه چیز هایی اکسسوری گفته می شود در مقاله قصد داریم در مورد اکسسور های مختلف برای استایل های مختلف مناسب برای مردان و زنان و استایل های مختلف
مجله والی
مجله والی

معنی اکسسوری

شاید این روزها کلمه اکسسوری را بسیار شنیده باشید و از خودتان بپرسید که اکسسوری یعنی چه ، به چه چیز هایی اکسسوری گفته می شود ، اکسسوری شامل چه چیز هایی می شود و چه کاربرد هایی در استایل دارد ، در تیجه برای آشنایی با این کلمه و کابرد های آن با مجله والی همراه باشید . 

اکسسوری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود؟

اکسسوری

اکسسوری (accessory) که به فارسی به معنی زیور آلات می باشد در واقع به هر گونه لوازم جانبی گفته می شود که غیر از پوشاک باشد و در کنار لباس‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد اکسسوری‌ها، لوازم جابنی هستند که یا پوشیدنی بوده و یا حمل‌ کردنی می باشند که در این مقاله به توضیح معنای اکسسوری و معرفی انواع آن پرداخته می‌شود.استفاده از اکسسوری در قرن 21 بسیار رواج یافته و در زبان انگلیسی به معنای اضافه کردن لوازم جانبی به یک شی دیگر برای جلوه بیشتر و زیبا تر می باشد . اکسسوری به شما کمک می کند تا لباسی که می پوشید جذاب تر به نظر برسد و همچنین به می تواند ضعف های لباس شما را بپوشاند . 

اکسسوری واژه ای است که ریشه ی انگلیسی دارد و در فارسی به معنی لوازم جانبی و یا زیور آلات معنی می شود . در واقع می توان گفت در فارسی اکسسوری به کار بردن لوازم ضروری و حتی غیر ضروری برای محیط یا وسیله ای گفته می شود . به عنوان مثال وقتی پیراهنی را به تن میکنید، دکمه های سر استین آن پیراهن اکسسوری به حساب می آید یا گلدان و مجسمه تابلو هایی که در خانه به عنوان تزیین می گذاریم یک نوع اکسسوری به حساب می آید . 

در نتیجه انواع اکسسوری در کنار لباس‌های اصلی برای افزایش جلوه و جذابیت و زیبایی لبتاس و استایل شما و یا ایجاد هارمونی رنگ‌ها به کار می‌رود. اگر اکسسوری به درستی انتخاب شود، می‌تواند تیپ و استایل فرد را به طور کامل متحول کند. قدرت اثرگذاری لوازم جانبی به قدری زیاد می باشد که اگر شما یک دست لباس سیاه ساده نیز بپوشید، می‌توانید با زیورآلات طلای رنگی و یا استفداده از سنگ‌های قرمز و یا هر رنگی که به شما می آید، ابهت و جلوه‌ی خاصی به لباستان ببخشید.

تاریخچه استفاده از اکسسوری

اکسسوری زنانه چیست

در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، زنان اکسسری های مدرنی را همچون باد بزن دستی، چتر افتابی، دستکش و.. را برای نشان دادن جنسیت، طبقه اجتماعی خود استفاده می کردهد در این دوره همچنین زنان برای داشتن زندگی شادتر از اکسسوری ها استفاده می کردند . 

همچنین در اوایل قرن شانزدهم در ایتالیا انواع مدل های کلاه مردانه مد شد که به عنوان اکسسوری مردانه تلقی می‌شدند. در آت زمان افراد غیر نظامی که سطح اجتماعی بالاتری داشتند از این کلاه‌ها استفاده می‌کردند.

انواع اکسسوری چه می باشد ؟ 

اکسسوری دخترانه

حال که متوجه شدیم اکسسوری چیست، می خواهیم از انواع آن در صعنت مد و زیبایی صحبت کنیم . اکسسوری به طور کلی در دو دسته پوشیدنی و قابل حمل تقسیم بندی می شوند که توضیح میدهیم که اکسسوری پوشیدنی و یا قابل حمل چیست و به چه مواردی گفته می شود . 

  •  اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری قابل حمل به لوازم جانبی هایی گفته می شود که قبل جابه جایی باشند مانند کیف پول، کیف دستی، دستمال گردن، شال گردن، کلاه، کفش، کمربند، باد بزن، کروات، جاکلیدی، عینک آفتابی، چتر و سایر موارد مختلف دیگر از این قبیل موارد . 

  • اکسسوری‌های پوشیدنی

اکسسوری های پوشیدنی از جمله مواری است که باید ان را بپوشید مانند دستمال سر، شال گردن، کت، چکمه، کفش؛ کروات، جوراب، دستکش، ساعت، شال، روسری، جلیغه، کلاه، دستبند، کمربند و از این قبیل موارد . 

اکسسوری‌ زنان شامل چه چیز هایی می باشد ؟ 

اکسسوری زنانه

  • اکسسوری سرویس و نیم‌ ست زیورآلات

سرویس های ست و نیم ست و زیور الات می تواند از جمله لوکس ترین اکسسوری ها می باشد . شما می توانید به عنوان اکسسوری از انواع سرویس های طلا و نقره و حتی بدل برای کامل کردن تیپ های خود استفاده نمایید البته که بهتر است از این نوع اکسسوری در مجالس ه رسمی استفاده نمایید برای برای کجالس خدومانی و دور همی ها از نیم ست های ظریف استفاده کنید . 

  • اکسسوری عینک آفتابی

عینک آفتابی علاوه بر حفاظت از چشمان شما در برابر نور آفتاب ، یکی از انواع اکسسوری هایی می باشد که می تواند استایل شما را بسیار شیک و چشم گیر کند اگر دارای اساتیل ساده ای هستید با یک عینک آفتابی خاص می توانید استایل خود را بسیار جذاب کرده و همه نگاه ها را به خود جلب کنید . 

  • اکسسوری شال و روسری

اگر شما دارای استایل ساده ای بوده و بیشتر لباس های تک رنگ می پوشید می توانید از یک شال یا روسری رنگی و یا طرح دار به اسایل خود روح بدهید همچنین در انتخاب شال و روسری باید از شال روسری متناسب با فصل استفاده نمایید.

  • اکسسوری انواع کیف

استفاده از انواع کیف از کیف پول گرفته از کیف پول گرفته تا کیف‌های دستی، رو دوشی، کوله‌پشتی و …. جزو اکسسوری‌های زنانه می باشند که بر اساس استایل فرد انتخاب می‌شوند.

  • اکسسوری ساعت مچی

ساعت مچی نیز از انواع اکسسوری می باشد که بسیار پر تنوع است و باید در انتخاب آن با توجه به نوع استایل خود دقت کنید . 

  • اکسسوری کفش

کفش های زنانه یکی از انواع اکسسری زنانه بوده که دارای تنوع بسیاری می باشد . از کفش هاس پاشنه دار و بلند گرفته تا کفش های عروسکی و صندل از دسته اکسسوری های زنانه می باشد که باید در انتخاب آن دقتن کرده و آن را متناسب با استایل خود استفاده نمایید.

  • اکسسوری زیورآلات مو

زیور آلات مو از جمله اکسسوری هایی که امروز بسیار ترند شده است این اکسسوزی های شامل گل سر، تل ، هد بند، گیره مو و.. می باشد که دارای جنس های مختلف و طرح های مختلف بوده و بسیار پر تنوع است 

  • اکسسوری جوراب

جوراب‌های ابریشمی، جوراب نخی، ساق بلند، ساق کوتاه، جوراب شلواری و تمامی مدل‌های جوراب یک نوع لوازم جانبی پوشاک به حساب می‌آیند.

  • اکسسوری زیورآلات

اکسسوری زیور آلات که شامل انگشتر، النگو، پابند، سنجاق سینه، چوکر، پیرسینگ ؛ آویز ساعت، دستبند، گردن بند و... از انواع اکسسوری های زنانه می باشند که در انتخاب ان باید دقت کنید . 

اکسسوری‌های رایج برای آقایان چیست؟

اکسسوری مردانه

برای اینکه بدانید انواع مردانه اکسسوری چیست در زیر ۱۰ لوازم جانبی رایج و پرکاربرد برای مردها را معرفی کرده‌ایم:

  • اکسسوری کمربند

کمربند یکی از انواع اکسسوری هایی است که از ضرورت های استایل هر مردی می باشد توصیه می شود که همیشه کمربند و کفش خود را هم رنگ انتخاب کنید و لازم است تا زنگ آن ها با رنگ لباس های شما هارمونی داشته و از یک خانواده باشند 

  • اکسسوری ساعت

ساعت از انواع اکسسوری های لازم برای استایل خانم ها و آقایان می باشد که دارای تنوع بسیری می باشد و باید در انتخاب آن دقت کنید توصیه می شور برای تیپ های اپزت از ساعت های اسپرت استفاده کرده و برای استیل های رسمی از ساعت های کلاسیک استفاده نمایید . 

  • اکسسوری کراوات یا پاپیون

یکی از للازمات هر استایل رسمی و کت و شلوار پاپیون و کروات می باشد به این منظور کروات که دارای تنوع مختلف می باشد یکی از انواع اکسسوری ها متناسب برای اقایان می باشد که توصیه می شود در انتخاب طرح و رنگ ان دقت کرده و از کروات ها و پاپیون هایی استفاده کنید که دارای رنگی هم خانواده و طرحی جذاب و منتاسب با استایل شما باشد . 

  • اکسسوری جوراب

امروز جوراب یکی از انواع اکسسوری هایی است که چه برای آقیان و چه خانم ها بسیار ترند شده است که باعث می شود استایل شما از سادگی خارج شود اغلب برای اقایان جوراب های تک رنگ همچون سفید، خاکستری دارای کابرد بسیاری می باشد اما اگر به دنبال داشتن استایل خاص تری هستید می توانید ازجوراب هایی با رنگ و طرح های متنوع استفاده نمایید . 

  • اکسسوری زیورآلات مردانه

زیورآلات نیز از انواع اکسسوری های کاربردی برای مردان می باشد که از پر کاربرد ترین ان ها انگشتر می باشد لازم است برای انتخاب انگشتر بسیار دقت کرده و آن را متناسب با استایل خود انتخاب نمایید توصیه میشود از خرید و استفاده از انگشتر های درشت و عجیب و غریب پرهیز کنید همچنین دستین دنیز از انواع زیور آلات مردانه می باشد که امروز بسیار پر کارد شده و استایل شمارا زیبا و بی نقص جلوه می دهد . 

  • اکسسوری کفش

کفش هم یک اکسسوری مردانه است. حتماً جنس و مدل کفش را بر اساس جنس ونوع استایل تان انتخاب کنید. به عنوان مثال صندل‌های تابستانی متناسب بااستایل کژوآل می باشند و کفش‌های ورنی و رسمی مناسب با استایل های رسمی و کت‌وشلوارند. بنابراین بسیار مهم است که اکسسوری‌های بر اساس لباس اصلی انتخاب و استفاده شوند.

  • اکسسوری کیف

کیف دستی ویکی از انواع اکسسوری های مردانه می باشد التهکه کف پول و کف دوش نیز از انواع هستند که به ظاهر شما جلوه داده و علاوه بر زیبایی ظاهر شما کمک می کند که شما لوازم جانبی خود را در داخل ان قرار دهید .

  •  عینک آفتابی

عینک آفتابی یک از اکسسوری های ضروری مردانه است که علاوه بر ارتباط مستقیمی که با سلامت چشم در برابر نور دارد سبب ایجاد ظاهر زیبا و جذاب می شود توصیه میشود که در انتخاب عینک آفتابی و کیفیت آن دقت فر مایید. 

  •  دکمه سردست

دکمه  سر دست نیز یکی ازانواع اکسسوری است که در استایل رسمی شما بسیار کاربرد دارد . این دکمه در واقع جایگزینی مناسب برای دکمه های معمولی می باشد . دکمه سر دست نیز مانند سایر لوازم جانبی دارای تنوع بسیاری بوده و لازم است که آن را متناسب با استایل و سلیقه خود انتخاب کنید . 

کلام آخر

در ایمن مطلب سعی کردیم تا مفهم اکسسوری را برای شما مشخص کرده و اکسسوری های رایج و مناسب برای اقایون و خانم ها را معرفی کردیم وتوصیه می کنیم هر کدان از ان ها را متناسب با نوع تیپ خود انتخاب کرده و از رنگ هایی استفاده کنید که دارای هارمونی با تیپ شما داشته باشد.