هر آنچه که باید از طرز کار یخچال بدون درب بدانید.

21/11/2022
طرز کار یخچال بدون درب
یخچال پرده هوا به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز در فروشگاه­ ها و هایپرمارکت­ ها محسوب می شود. در این مقاله سعی کرده ایم، به بررسی تمام نکات مهمی که در رابطه با طرز کار یخچال بدون درب وجود دارد، بپردازیم.
مجله والی
مجله والی

یخچال­ پرده هوا (یخچال بدون درب) یکی از مدل های یخچال های روباز فروشگاهی تولید شده در صنایع برودتی ریما سرما می باشد، که مناسب برای استفاده در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و کوچک می باشد. یخچال روباز فروشگاهی تولید شده در این مجموعه را طوری طراحی و تولید می کنند، که سرما و برودت داخل یخچال بدون درب فروشگاهی در تمام نقاط و طبقات یخچال در گردش باشد، و از فاسد شدن محصولات داخل یخچال جلوگیری کند. پخش شدن سرما باعث می شود، تا تازگی و کیفیت تمام محصولاتی که در داخل یخچال قرار می دهید، حفظ می شود. شما می توانید برای نگهداری محصولات مختلف اعم از انواع مواد غذایی، نوشیدنی ها، محصولات پروتئینی (گوشت و مرغ)، لبنیات، سبزیجات و... از این یخچال ها استفاده کنید.

طرز کار یخچال بدون درب

بیشتر یخچال جلوباز در ابعاد 2، 4 و یا متراژهای دیگر با توجه به سفارش مشتریان طراحی و تولید می شوند، فقط قیمت هر متراژ با متراژ دیگر متفاوت می باشد. بیشتر یخچال های پرده هوا را در دو طرف یا وسط فروشگاه قرار می دهند. یکی از مواردی که باعث می شود، این مدل از یخچال طرفداران زیادی داشته باشد، این است، که دیگر در این یخچال لازم نیست، نگران باز ماندن درب یخچال باشید، چون این یخچال ها بدون درب هستند، و این نوع از طراحی باعث می شود، تا مشتریان بتوانند محصولات مد نظر خود را به راحتی از داخل یخچال بردارند.

enlightened جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با یخچال فروشگاهی بدون درب مقاله ی مرتبط با آن را مطالعه کنید.

در ادامه به معرفی انواع یخچال پرده هوا خواهیم پرداخت، تا شما بتوانید به راحتی یخچال پرده هوای مناسب را در ابعاد مد نظر خود سفارش دهید.

انواع یخچال پرده هوا از نظر شکل ظاهری

قیمت یخچال پرده هوا

یخچال های فروشگاهی بدون درب در مدل های مختلف به صورت ایستاده و خوابیده طراحی و تولید می شوند. شما می توانید از هر دو مدل در فروشگاه­ ها، هایپرمارکت­ ها و… استفاده کنید. هنگام خرید یخچال پرده هوا به فضایی که برای قرار دادن یخچال در نظر گرفته اید، توجه داشته باشید.

انواع یخچال پرده هوا از نوع یخچال­ ایستاده

در رابطه با نحوه ی کارکرد یخچال ایستاده پرده هوا باید بگوییم، که هوای داخل سیستم، با مکش توسط فن و بعد از آن پس از عبور از اوپراتور سردخانه، به بیرون هدایت می­ شود، و هوای سرد را از دهانه­ ی فن خارج می­ کند. بعد از انجام این فرآیند دوباره هوا به وسیله ­ی فن جمع و دوباره تکرار می­ شود.

انواع یخچال پرده هوا از نوع یخچال­ خوابیده

یخچال خوابیده پرده هوا در مورد نحوه ی عملکرد و کارکرد به این صورت می باشد، که از طریق منافذ زیر طبقات لای ه­ای از هوا را در فضای بیرونی ایجاد می ­کند، و دمای داخلی یخچال­ ها را تا میزان استاندارد کنترل می­ کند.

انواع یخچال پرده هوا از نظر نوع موتور 

یخچال های پرده هوا از نظر نوع موتور به دو دسته تقسیم می شوند، و با توجه به نیاز مشتریان می توانیم از موتور سرخود و یا موتور مرکزی استفاده کنیم. تفاوت هایی که در این دو موتور وجود دارد، در رابطه با محل قرارگیری موتور، حجم و اندازه آن ­ها است. شما می توانید با توجه به نیاز خود متراژ، اندازه و نوع موتور را مشخص کنید. ولی طبق استاندارهایی که در زمینه ی طراحی یخچال پرده هوا وجود دارد، باید گفت در مواردی که یخچال شما در ابعاد کوچک قرار است، طراحی شود، از موتور سرخود و زمانی که در متراژهای بالاتر باشد، از موتور مرکزی استفاده می­شود. 

  • یخچال پرده هوا مدل موتور سر خود

موتوری که قرار است، بر روی بدنه ی این مدل از یخچال های پرده هوا نصب شود، در داخل و یا پشت یخچال قرار داده می شود. با توجه به این که یخچال پرده هوا موتور سرخود در ابعاد کوچک طراحی می شوند، فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. برای جا به جایی این یخچال ها نیاز نیست، نگران باشید، چون پایه های ان به صورت چرخدار می باشد، و شما می توانید به ارحتی تغییر دکوراسیون دهید.

  • یخچال پرده هوا مدل موتور مرکزی

یخچال پرده هوا مدل موتور مرکزی می تواند حجم زیادی از محصولات را در خود جای دهد. موتور این یخچال در فضایی بیرون از خود یخچال نصب می شود. در هنگام خرید، به جنس مرغوب در تولید قطعات به کار رفته در موتور خانه و بدنه دقت کنید، و شرایط مطلوب در فضای موتور خانه را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب

مزایای استفاده از یخچال بدون درب

پرده­های هوا را می­توان در مکان­ها و موقعیت­های مختلف و به منظور اهداف متعددی، مورد استفاده قرار داد که به­منظور بهره­وری بیشتراز این محصول، ویژگی­­ها و قابلیت­های زیادی برای این دستگاه در نظر گرفته شده، از جمله :

  • نوفراست بودن یخچال های پرده هوا می توانند از به وجود آمدن مشکلات مختلفی اعم از مصرف انرژی بیش از حد، ایجاد برفک و... جلوگیری کند.
  • استفاده از لامپ های هوشمند LED و SMD برای نورپردازی داخل یخچال به کاهش هزینه های ناشی از مصرف برق کمک می کند.
  • برای این که از آسیب دیدن یخچال به هنگام وارد شدن ضربه جلوگیری کنیم، جنس شیشه های کناره های یخچال از نوع سکوریت و دوجداره می باشد.
  • برای کاهش مصرف انرژی در شب و مواقعی که فروشگاه تعطیل است، کاور شب طراحی شده است.
  • نوار اتیکت قیمت، در پایین یا بالای محل قرارگیری محصولات، طراحی شده­است که این قابلیت هم مورد استقبال فروشنده و هم خریدار است.
  • یخچال های پرده هوا قابلیت سفارشی سازی با توجه به نیاز مشتریان را دارند.
  • برای پخش یکسان و یکنواخت دما در تمام نقاط دستگاه، از سیستم سرمایشی چرخشی استفاده شده است. 

قیمت یخچال جلوباز

قیمت یخچال پرده هوا

قیمت یخچال پرده هوا با توجه به موارد مختلفی اعم از متراژ، نوع موتور، جنس بدنه، اندازه اواپراتور و نوع مصرف، کندانسور و... تعیین خواهد شد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت یخچال پرده هوا با کارشناش فروش صنایع برودتی ریما سرما در ارتباط باشید.

پرفروش ترین محصولات صنایع برودتی ریما سرما