چند راه طبیعی برای خلاص شدن از شر جوش های زیر پوستی در سریع ترین زمان ممکن

21/12/2021
درمان جوش زیر پوستی
جوش ها در حالت کلی بسیار آزار دهنده و ناخوشایند هستند به خصوص جوش های زیر پوستی که می توانند دردناک نیز باشند و برای درمان آن ها نیز ابید صبور باشید.با ما در این مقاله همراه باشید تا با مؤثرترین و بهترین روش های رهایی از جوش زیر پوستی آشنا شوید.
مجله والی
مجله والی

جوش های زیر پوستی یک عارضه شایع است که تقریبا اکثر افراد در  مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می شوند.در حالی که درمان‌های مرسوم می‌توانند به خلاص شدن از شر جوش‌های زیر پوستی کمک کنند اما با عوارض جانبی مانند تحریک و خشکی پوست همراه هستند.پس بهتر است از روش های طبیعی استفاده کنیم.
به این ترتیب، بسیاری از مردم برای از بین بردن سریع جوش های زیر پوستی به درمان های طبیعی و خانگی روی آورده اند.پس با این مقاله سلامتی از مجله والی همراه باشید تا از  شر جوش های زیر پوستی صورت و بدن تان خلاص شوید.

درمان سریع جوش زیر پوستی

چند توصیه برای درمان جوش زیر پوستی از نظر طب سنتی

1- کمپرس گرم 

درمان جوش زیر پوستی با روش های خانگی

یکی از درمان ساده و سریع جوش های زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم می باشد که می تواند درد ناشی از آکنه را تسکین دهد.همچنین در زمان شکل گرفتن جوش های سفید نیز بسیار مفید است.

برای استفاده از کمپرس گرم، یک پارچه را در آب گرم خیس کرده و 3 الی 4 بار به مدت 10 الی 15 دقیقه روی جوش ها قرار دهید.علاوه بر این می توانید از  کمپرس کردن با چای کیسه ای سیاه گرم نیز استفاده کنید زیرا در کاهش التهاب موثر است.البته اگر قصد استفاده از کمپرس های آماده را دارید باید هنگام استفاده باید آن را در مایکروفر گرم کنید.

2- روغن درخت چای برای از بین بردن جوش زیر پوستی

درمان جوش زیر پوستی با روغن درخت چای

روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین همیشه قبل از استفاده از آن روی پوست، آن را رقیق کنید.پس ابتدا یک دهم از روغن پای را با نه دهم از آب ترکیب کرده و به وسیله یک پنبه روی جوش های خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید و بعد از آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.سه بار در روز این کار را تکرار کنید.اگر پوستتان حساس است از آلوئه ورا به جای آب استفاده کنید.

3- درمان جوش های زیر پوستی با استفاده از خمیر دندان

درمان جوش زیر پوستی با خمیردندان

در شب قبل از خواب مقداری از یک خمیر دندان سفید کننده را روی جوش ها مالیده و اجازه دهید تا صبح بماند سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و تا زمانی که جوش هایتان رفع شود این کار را انجام دهید.اگر می خواهید از این روش در طول روز استفاده کنید بهتر است که حداقل باید یک یا دو ساعت بماند.

4- استفاده از عسل برای درمان جوش های زیر پوستی

درمان جوش های زیر پوستی با عسل

یک تکه پنبه را به مقداری عسل آغشته کنید و روی جوش های خود قرار دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با  آب ولرم شستشو دهید.این کار را سه بار در روز انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

5-شیر مناسب برای جوش زیر پوستی

علت و درمان جوش زیر پوستی

یک تکخ پنبه را به مقداری شیر آغشته کرده و سپس به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را تا زمانی که جوش ها بیرون بیایند سه بار در روز انجام دهید.

6- درمان جوش های زیر پوستی با آب لیمو

درمان جای جوش زیر پوستی

از یک یا دو لیموی تازه استفاده کنید و آب آن ها را بگیرید و به وسیله یک پد روی صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند سپس آن را بشویید سعی کنید این کا را در طول روز دو یا سه بار انجام دهید.

علاوه بر این می توانید از ترکیب گلاب و آبلیمو نیز استفاده کنید و به وسیله یک پنبه روی صورت خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.سعی کنید این کار را در روز دو بار انجام دهید.

7- استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش های زیر پوستی

رفع جوش زیر پوستی با آلوئه ورا

مقداری از ژل آلوئه ورا را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بمالید و پس از آن با آب ولرم بشویید و در روز دوبار این کار را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.ژل آلوده ورا به صورت آماده در بیرون موجود است پس اگر در منزل به آلوئه ورا دسترسی ندارید می توانید از ژل های موجود در بازار تهیه کنید.

8- درمان جوش های زیر پوستی با سرکه سیب

برای درمان جوش زیر پوستی چه کنیم

به وسیله یک تکه پنبه مقداری از سرکه سیب را روی جوش ها مالیده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آن را پاک کنید چون سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی بوده و اگر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند ممکن است پوست را بسوزاند.

قبل از هر وعده غذایی نیز می توانید یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را با  یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و بنوشید.این کار به گردش خون شما کمک می کند و موجب جلوگیری از ایجاد جوش های زیر پوستی می شود.

9.درمان جوش های زیر پوستی با سیاه دانه

درمان جوش زیر پوستی خیلی  بزرگ

 یکی از روش های کاربردی در طب سنتی ترکیب مقداری از روغن کنجد و پودر سیاه دانه می باشد که توصیه می شود این ترکیب را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس با آب ولرم شست و شو دهید .برای گرفتن نتیجه بهتر و تاثیر مثبت تر این کا را تا 10، 15 روز به طور مداوم ادامه دهید.

10.نمک سولفات

درمان جوش زیرپوستی با نمک

نصف فنجان آب داغ را با یک قاشق چای خوری مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا نک حل شود وقتی که خنک شد به وسیله یک پنبه روی جوش های خود بمالید.وقتی که خشک شد با آب گرم بشویید این کار را تا زمانی که جوش ها از زیر پوشت بیرون بیایند در روز 2 یا 3 بار تکرار کنید.