چند راهکار طبیعی موثر برای لاغری صورت

27/11/2021
راهکار برای لاغری صورت
آیا می خواهید صورتی لاغر و استخوانی داشته باشد؟ امروز بسیاری از افراد علاقه دارند که صورت لاغر و استخوانی داشته باشند به همین خاطر دست به عمل های زیبایی خطرناک می زنند اما می توان با چند راهکار ساده با تمرینات ساده و رعایت یک رژیم سبک صورت خود را لاغر کنید.
مجله والی
مجله والی

صورت لاغر

معمولا چهره افراد با عینک آفتابی جذاب تر به نظر می رسد این به این دلیل است که عینک آفتابی چهره شما را استخوانی تر نشان می دهد. با ما در این بخش همراه باشید تا با انجام چند راهکار طبیعی و ساده لاغری صورت آشنا شوید مجله والی سعی دارد در این مطلب به مهم ترین این روش ها اشاره کردیم.

 رژیم غذایی مناسب داشته باشید

برای لاغری صورت چی بخوریم

بهترین روش برای رفع چاقی و لاغری صورت پیروی از یک رژیم غذایی مناسب است . با رعایت یک رژیم غذایی مناسب می توانید وزن خود را کاهش دهید. درست است که این راه حل کمی زمان بر است اما در دراز مدت بهترین نتیجه را به شما می دهد. استفاده از چربی خوب و امگا 3، مواد لبنی مثل ماست و پنیر کم چرب و داشتن رژیم غذایی سرشار از کلسیم پتاسیم  باعث می شود تا بدن کالری بیشتری بسوزاند. سعی کنید صبحانه بزرگترین وعده غذایی شما باشد و مقدار غذایی  نهار و شام خود را کاهش دهید.

8 نکته موثر برای از بین بردن چربی صورت

برای لاغری چی بخورم

  • تمرینات صورت انجام دهید.

  • آب بیشتری بنوشید

  • مصرف الکل را محدود کنید.

  • کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید.

  • برنامه خواب خود را تغییر دهید.

  • مراقب مصرف سدیم خود باشید.

  • فیبر بیشتری بخورید.

برای لاغری صورت چی بخوریم

  • بوقلمون و مرغ :  هر منبع پروتئینی که چربی کمی داشته باشد موجب لاغری صورت شما می شود مرغ، ماهی  و گوشت گاور برای لاغر کردن منابع پروتئینی مناسبی هستند.

ماست یونانی برای لاغری

  • ماست چکیده و یا ماست یونانی: ماست چکیده و ماست یونانی دارای نسبت کمتری از شکر نسبت به دیگر انواع ماست است 

لیمو عسل برای لاغری صورت

  • ترکیب لیمو و عسل: ترکیب لیمو و عسل باعث چربی سوزی می شود. بهتر است این ترکیب را در آب گرم حل کنید و ناشتا میل کنید. این محلول چربی سوز می تواند کمک زیادی به کاهش وزن و لاغری صورت شما بشود.

توت جنگلی

  • توت های جنگلی :استفاده از توت ها در رژیم غذایی شما به دلیل فیبر زیاد و داشتن ویتامین های مفید یه شما کمک می کند که کتر احساس گرسنگی داشته باشید. توت ها میل به غذا را در شما کاهش می دهد.

شکلات تخته ای

  • شکلات تلخ: شکلات تلخ یکی از موادی است که دارای آنتی اکسیدان و محرک های شیمیایی می باشد که باعث بالا روفتن روند چربی سوزی می شود . شکلات تلخی  را انتخاب کنید که دارای بیش از 78 درصد کاکائو هستند.

سبزیجات برای لاغری

  • سبزیحات: سبزیجات را وارد رژیم غذایی خود کنید.سبزیجات مانند گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ و کاهو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این مواد غذایی باعث چربی بدن و لاغری صورت می شود.

 به مقدار کافی آب بنوشید

برای لاغری آب بنوشید

 برای کاهش احتباس آب در بدن خود آب بیشتری بنوشید نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کند تا از متورم شدن و پف کردن صورت خود جلوگیری کنید.  بهتر است روزانه 8 لیوان و یا بیشتر آب بنوشید. نوشیدن  آب به کاهش وزن شما کمک می کند همچینین نوشیدن آب به مقدار کافی به شما کمک می کند تا صورت شما دچار چین و چروک نشود. 

مصرف نمک را کاهش دهید!

برای لاغری کتر نمک بخورید

نمک باعث ورم کردن و جمع شدن آب در بدن می شود. همچنین نمک باعث دریافت کالری بیشتر نیز می شود محقققان استرالیایی دریافتند که مصرف نمک اضافی در غذا احساس سیری را در افراد کاهش می دهد. نمک دریافتی خود را در حد متعادلی نگه دارید. میل بیشتری به خوردن غذاهای چرب دارند و همین مسئله آنها را در خطر چاقی قرار می دهد.

بخور صورت 

بخور صورت برای لاغری

بخور صورت برای لاغری صورت استفاده می شود. یکی از روش های لاغری موضعی صورت محسوب می شود. بخور صورت باعث از بین رفتن آلودگی های صورتو ازبین رفتن آلودگی ها همچنین لاغری موضعی صورت می شود. این روش باعث آب رسانی صورت  و ازبین بردن لک نیز می شود. تنها با صرف 10 دقیقه در روز و بخور مداوم  با مداومت به این کار بعد از مدتی تاثیر بخور صورت را به راحتی مشاهده خواهید کرد و خواهید دید که چگونه اطرافیان شما شگفت زده خواهند شد.

یوگا و ورزش لاغری صورت 

ماساژ صورت برای لاغری

  • ورزش صورت یکی از مهم ترین راهکار ها برای سوزاندن چربی به شما می رود.  با بالا و پایین کردن گردن به آرامی بدون اینکه گردن آسیب ببیند می توانید غبغب خود را از بین ببرید بهتر است 5 تا 10 بار در هر مرتبه این کار را انجام دهید.
  • برای لاغری فک خود لب ها را به شکل ماهی ماهی جمع کنید و 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس عضلات صورت خود را شل کنید.

تمرین xo

  • تمرین X-O: تمرین XO  یکی از روش ها برای لاغری صورت محسوب می شود.حداقل در هر مرتبه 15 بار این تمرین را انجام می دهد و سه بار در روز این حرکت را انجام دهید.این‌ یک تمرین آسان است که به شما کمک می‌کند تا به ۲ روش مختلف باعث تقویت فک خود شوید . این تمرین را می‌توانید در هرزمانی ( مانند : سرکار بودن ) نیز انجام دهید .
  • سرتان را به آهستگی آن را پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیك كنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. 10 بار هم این حركت را انجام دهید.

  • سرتان را كاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید 10 بار انجام شود.

بادکنک برای لاغری

  • بادکنک باد کنید! باد کردن بادکنک باعث لیفت گونه و صورت شما می شود و باعث می شود صورت شما استخوانی تر بشود.ه یک بادکنک را باد کنید و حالت بادکرده ی لپ و گونه ی خود را برای یک دقیقه حفظ کنید. شما باید این کار را 5 تا 6 بار در روز تکرار کنید.

آدامس بجوید

  • آدامس بجوید! جویدن آدامس باعث در گیر شدن عضلات صورت و لاغری می شود. بهتر است از آدامسی استفاده کنید شکر مصنوعی نداشته باشد.

مدل موی مناسب چهره خود را پیدا کنید

مدل موی مناسب صورت گرد

مدل مو مناسب برای صورت های کشیده و صورت های گرد متفاوت است.مدل‌هایی که باعث کشیده‌تر دیده شدن صورت می‌شوند انتخاب خوبی هستند. مثلاً انواع کوتاهی مو که تا زیرچانه هستند و باعث توجه بیشتر به سمت چانه فرد می‌شوند. همچنین مدل موهای تیز و یکدست که باعث عمودی‌تر دیده شدن صورت می‌شوند. مدل موی چترری مناسب برای صورت های گرد و چاق نیست این مدل مو باعث می شود صورت شما گردتر به نظر برسد.مدل مو‌های نامتقارن یا مدل موی کوتاه پیکسی که حالت کلاسیک دارد که اغلب یک قسمت از مو‌ها کوتاه‌تر از قسمت دیگر زده می‌شود مناسب برای صورت های کشیده و لاغر است پس اگر صورت گرد دارید بهتر است از این مدل مو پرهیز کنید.

ماسک صورت برای لاغری

ماسک صورت برای لاغری

در ادامه این مطلب می خواهیم به 3 ماسک خانگی برای لاغر شدن صورت بپردازیم 

ماسک سفیده تخم مرغ

  • ماسک سفیده تخم مرغ: دوعدد سفیده تخم مرغ را را با دقاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید و سپس دو قاشق آب لیمو و یک قاشق غذا خوری عسل به این محصول اضافه کنید روی پوست خود قرار دهید. سپس اجازه دهید تا این ماسک کاملا خشک شود و  بعد از 30 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشورید.

ماساژ صورت با یخ

  • لاغری صورت با یخ: استفاده از یخ یکی از موثر ترین روش ها برای ازبین بردن پف صورت می باشد. مقداری آب سیب زمینی را در قالب های کوچک یخ ریخته وبعد از یخ زدن به صورت ماساژ بر روی صورت خود بمالید وتا تمام شدن تکه یخ ادامه دهید شما می توانید این کار را به صورت یک برنامه روزانه تکرار کنید.

ماسک زنجبیل برای لاغری صورت

  • ماسک سرکه سیب و زنجبیل: داخل کاسه مناسبی یک قاشق گلاب، دو قاشق سرکه سیب، سه قاشق پودر زنجبیل و یک قاشق روغن بادام را با هم مخلوط کرده و معجون حاصل را بر روی پوست تان اعمال نمایید و اجازه دهید خشک شود و در نهایت پوست تان را بشویید.

سخن پایانی

این روش های خانگی مدت زمان طولانی تری را  برای نتیجه گیری نسبت به روش های کلینیکی نیاز دارند اما شما می توانید با رعایت همین نکات ساده به نتیجه دلخواه خود برسید. برای خواندن مطلب راهکاری هایی برای چاقی صورت می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.