بهترین انیمه های سریالی در ژانر های مختلف

06/03/2022
بهترین انیمه های سریالی
در این مقاله قصد داریم بهترین انیمه های سریالی در ژانر های مختلف را به شما دوستداران انیمه معرفی کنیم. اگر شما هم به تازگی شروع به انیمه دیدن کردید یا قصد دارید انیمه جدید شروع کنید این مقاله می تواند برای شما جذاب باشد
مجله والی
مجله والی

انیمه به انیمیشن های کامپیوتری که با دست طراحی می شوند گفته می شود.و در ژاپن، انیمه (اصطلاحی که از کلمه انگلیسی انیمیشن گرفته شده است) به همه آثار متحرک بدون در نظر گرفتن سبک و منشاء اشاره می کند. با این حال، در خارج از ژاپن و در زبان انگلیسی، انیمه برای انیمیشن ژاپنی محاوره ای است و به طور خاص به انیمیشن تولید شده در ژاپن اشاره دارد. انیمه اولین بار در سال 1960 با آثار اوسامو تزوکا کاریکاتوریست آغاز شد. اغلب انیمه ها اقتباسی از مانگا( کامیک بوک ژآپنی) هستند.

1.انیمه   Ranking of Kings

rankind of kings انیمه

با بوجی، شاهزاده ای ناشنوا و ناتوان که حتی نمی تواند شمشیر کودکان را به دست بگیرد.آرزو دارد که بزرگترین پادشاه جهان شود. این انیمه در اواسط قرون وسطا رخ می دهد.  این انیمه در ژآنر اکشن ماجراجویی، فانتزی ساخته شده و در چارت Imdb امتیاز 9.2 است. تا به امروز 23 قسمت از این انیمه پر طرفدار پخش شده و در حال پخش است.

2.انیمه   Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Fullmetal Alchemist: Brotherhood انیمه

این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام و تصویر سازی هیرومو آراکاوا ساخته شده است. این انیمه در دو نمونه ساخته شده است اولین نمونه این انیمه در سال 2003 در 51 قسمت ساخته شد اما سری جدید این انیمه در 64 قسمت با داستانی متفاوت از انیمه قبلی ساخته شد. دو برادر پس از تلاش برای احیای مادر متوفی خود به دنبال سنگ فلسفی می گردند و آنها را به شکل فیزیکی آسیب دیده رها می کند. ژآنر این انیمه اکشن ماجراجویی است و در چارت Imdb 9.1 امتیاز است.

3.انیمه  Attack on Titan

انیمه attack on titan 

این انیمه اولین بار در سال 2013 پخش شد. خط روایی این داستان در مورد سه کاراکتر اصلی است وقتی زادگاه ارن یگر ویران می شود و مادرش کشته می شود با خودش عهد می کندکه زمین را از وجود تیتان های غول پیکر انسان نما که بشریت را در آستانه انقراض قرار داده اند پاک کند.  این انیمه هم مانند اغلب انیمه های ژآپنی از مانگایی به همین ساخته شده است. ژآنر این اکشن، درام،فانتزی، ماجراجویی است و در 4 فصل ساخته شده است.

4.انیمه   Hunter x Hunter

انیمه hanter x hanter

این انیمه ژاپنی بر اساس مانگایی از یوشیهیرو توگاشی ساخته شده است. gon freecss آرزئ دارد تا به یک شکارچی ماهر تبدیل شود در همین مسیر  با دوستانش به دنبال پدرش می گردد که سال ها پیش آن ها را ترک کرده است. این انیمه در ژآنر اکشن ماجراجویی ساخته شده است.        

5. انیمه  death note دفترچه مرگ

انیمه دفترچه مرگ death note 

این انیمه یکی از جذابترین انیمه ها محسوب می شود. این انیمه از اقتبا س مانگایی اثر     تسوگمی اوبا برای اولین با در سال 2003 از تلویزیون پخش شد. مانگای این اثر از پرطرفدارترین مانگا های تاریخ به حساب می آید. این انیمه در مورد نوجوانی به نام لایت یاگامی است که دفترچه ای  با مضمون دفترچه مرگ را پیدا می کند که نام هر کسی که در آن دفترچه بنویسد فرد می میرد. لایت شروع به کشتار مجرمین می کند و پلیس هم به دنبال فرد قاتل می گردد.

6. انیمه  Legend of the Galactic Heroes

انیمه legend of galactic  

        این انیمه بر اساس رمانی اثر Yoshiki Tanaka shساخته شده است. این نویسنده همچنین داستانی بر اقتباس از داستان امیر ارسلان نامدار نیز نوشته اما محبوبیت خود را مدیون این انیمه است. این انیمه 110 قسمتی حاصل کار انیمه ساز مشهور Ginga Eiyuu Densetsu  است. خط روایی این داستان در مورد زمانی است که انسان ها وارد مرز های فضایی شده اند و جنگ خونینی را باهم شروع کردند. 

7.One Punch Man

انیمه one punch man

در دنیایی که پر از قهرمان است سایتاما یک قهرمان منحصر به فرد است، او می تواند با یک مشت دشمنان را شکست دهد. اینها ماجراهای یک قهرمان معمولی و در عین حال خارق العاده است. این انیمه اولین بار در سال 2015 در 12 قسمت منتشر شد و فصل دوم این انیمه در سال 2019 منتشر شد. امتیاز این انیمه در چارت Imdb 8.8 است.

8. انیمه گینتاما Gintama

gintama

داستان این انیمه در اوایل قرن 17 اتفاق می افتد. ژاپن سیاست های سخت انزوا را اتخاذ کرد و تقریباً تمام روابط خود را با کشورهای خارجی قطع کرد.. رژیم سامورایی با احیای  امپراتوری در سال 1868 به زندگی خود پایان داد. این چیزی است که تاریخ می گوید، اما در گینتاما این اتفاق نمی افتد. به جای ناوگان ایالات متحده، این کشور توسط سفینه های فضایی که از چهار گوشه جهان می آیند مورد هجوم قرار می گیرد و به زودی شاهد اشغال آن توسط فرازمینی ها هستیم. این انیمه از سال 2005 تا 2018 در 375 اپیزود  ساخته شده است.

9. انیمه One Piece 

این انیمه ژآپنی بر اساس مانگایی اثر Eiichiro Oda ساخته شده است. داستان در مورد پسری است که بدنش پس از خوردن میوه شیطان خاصیت الاستیکی پیدا می کند. این انیمه 1000 اپیزود دارد و از سال 1999 پخش می شود.

10. توکیو غول Tokyo Ghoul

tokyo ghoul

این انیمه به اقتباس از مانگایی نوشته سوی ایشیدا نوشته وبه  تصویر کشیده  شده است.  داستان این فیلم در توکیو اتفاق می افتد که غول های مرموز انسان ها را می بلعند.  یک دانشجوی معمولی به نام کانکی یک شبه سرنوشتش تغییر می کند.