تمیز کردن کتانی و کفش سفید با ساده ترین روش و راه حل های ساده

22/01/2022
تمیز کردن کتانی سفید
کفش سفید یکی از آیتم هایی است که باید در کمد خود داشته باشید. کفش و کتانی سفید ممکن است یکی از پرکاربردترین اقلام در کمد شما باشند.تنها نقطه ضعف کفش‌های سفید این است که یاد بگیرید چگونه آن‌ها را تمیز کنید. با مجله والی همراه شوید تا بهترین راه حل برای تمیز کردن کفش سفید را به شما آموزش دهیم.
مجله والی
مجله والی

تمیز کردن کتانی سفید

کتانی سفید یکی از وسایلی است که باید به خوبی از آن نگه داری کنید. در یک دنیای عالی، بستنی کالری ندارد و کفش های سفید کثیف نمی شوند. بسته به جنس کفش، می توان از کمی سرکه تمیزکننده، جوش شیرین، پاک کن جادویی و موارد دیگر برای تمیز کردن کفش های سفید استفاده کرد. با مجله والی همراه شوید تا بهترین روش را برای پاک کردن کفش های سفید را به شما بیاموزیم.

چه طور کفش های سفید خود را تمیز کنیم؟

بهترین راه حل برای تمیز کردن کفش و کتونی سفید بهتر است نگذارید که کفش هایتان بیش از حد تمیز کثیف شود و سعی کنید در روز های بارانی و برفی کفش سفید نپوشید. سعی کنید کفش هایتان را سریع تمیز کنید و نگذارید لک بر روی کفش هایتان باقی بماند. بعد از اینکه کفش هایتان را با یک پارچه نمدار تمیز کردید طبق دستور روی جعبه کفش می توانید کفش خود را تمیز کنید.رای تمیز کردن کتانی‌های سفید با سفیدکننده، به آب، ظرف مناسب، مایع سفیدکننده، مسواک و پنجره یا وسیله تهویه مناسب نیاز دارید.

1. خمیر جوش شیرین

تمیز کردن کفش با جوش شیرین

یک قاشق جوش شیرین را با مقداری سفید کننده و آب گرم خمیری درست کنید و با یک مسواک این خمیر را روی تمامی سطح کفش به آرامی پخش کنید.کفش را به طور کامل با آب تمیز کنید. تا هیچ لکی روی آن باقی نماند.

2. پودر بچه برای تمیز کردن کفش سفید

پاک کردن کقش سفید با پودر بچه

برای اینکه با پودر بچه کتانی سفید خود را تمیز کنید ابتدا باید به خوبی خاک و لکه ها را از روی کفش بگیرید. پودر بچه را داخل کاسه ای بریزید و با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری شود. از این خمیر با مسواک بردارید و روی تمامی سطح کفش بریزید و بعد از چند دقیقه بشورید تا کثیفی کاملا از روی سطح کفش پاک شود.

3. استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

از خمیر دندان می توان برای تمیز کردن کفش های سفید استفاده کرد. خمیر دندان برای شست‌وشوی کفش و کتانی‌های سفید با خمیردندان، از خمیردندان غیرژلی سفید و مسواک استفاده کنید. بعد از تمیز کردن با خمیر دندان کفش را کاملا شستشو دهید.

4.  استفاده از شامپو برای تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش با شامپو

اگر روی کفش سفید شما لکه روغن افتاد بهترین کار تمیز کردن کفشتان  با شامپو است. مقداری از شامپو را در آب گرم مخلوط کنید و با یک مسواک نرم و دستمال کفش تان را تمیز کنید.

5. تمیز کردن کفش با مایع سفید کننده

تمیز کردن کفش سفید با وایتکس

برای تمیز کردن کفش های خود با وایتکس و یا هر ماده سفید کننده دیگر باید نسبت سفید کننده به آب 5 به یک باشد. مسواک خود را در این محلول فرو ببرید و خیلی ملایم سطح کفش تان را تمیز کنید.توجه کنید که نگذارید این محلول روی کفش باقی بماند.

6.تمیز کردن کفش کتانی سفید با سرکه

تمیز کردن کفش با سرکه

برای تمیز کردن کفش خود با سرکه 1 قاشق سرکه را با 5 برابر  آب ترکیب کنید با یک مسواک این محلول را روی کفش خود بکشید و با یک حوله تمیز آب کفش را بگیرید و کفش را کاملا خشک کنید و کفش را در یک محیط دارای تهویه قرار دهید تا کاملا خشک شود.

7. رفع زردی کفش سفید

رفع زردی کفش سفید

برای اینکه زردی روی کفش شما باقی نماند بهترین کار این است که نگذارید کفش نمدار باقی بماند و سریع کفش خود را خشک کنید. اگر بر روی کفش شما مواد صابونی هم مانده باشد باعث می شود که کفش شما زرد شود. اگر کفش شما زرد شد با استفاده از نمک دریا می توانید لکه زرد رنگ را از بین ببرید. به این صورت که خمیری از نمک و آب گرم تهیه کنید و روی کفش بکشید تا تمیز شود و سپس کفش را بشویید و کاملا خشک کنید.