ترفندهای پخت فلافل فست فودی

24/11/2021
طرز تهیه فلافل خانگی
فلافل یکی از فست فود های پرطرفدار و خوشمزه است، مادر این مقاله به شما کمک می کنیم تادرمنزل فلافل ها راهمانند رستوران ها و ساندویچی های سلف سرویس درست کنید، با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

فلافل یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی در بین عموم مردم است در واقع  فلافل توپ های خوشمزه ای از نخود و سبزی است که در آشپزی خاورمیانه پیدا می کنید این غذای ترد و خوشمزه یکی از انواع غذهای لبنانی می باشد. فلافل به طور طبیعی وگان و گیاه خواری در روکش، پیتا، ساندویچ و سالاد عالی است.امروز طرز تهیه فلافل سرخ شده و فلافل پخته را به اشتراک می گذاریم. در این مقاله آموزش کامل گام به گام و نکات مهم برای پخت یا سرخ کردن فلافل به اشتراک می گذاریم. حتما ویدیو را هم تماشا کنید تا ببینید چگونه آن را درست می کنیم! و با طرز تهیه فلافل رستورانی آشنا شوید.

طرز تهیه فلافل بندری

چگونه مثل فست فودی ها فلافل درست کنیم؟

طرز تهیه فلافل لبنانی

فلافل اغلب در سلف سرویس ها و ساندویچ فروشی ها به فروش می رسد که از محبوبیت بالایی برخوردار است و همیشه این موضوع در خانه ها در حین پخت فلافل بیان می شود این است که چطوری فلافل را همانند فست فودی ها درست کنیم؟! درادامه به چند نکته برای درست فلافل خوشمزه خانگی میپردازیم. بدون کنسرو نخود (بسیار مهم!) اگر به دنبال بهترین بافت و طعم هستید، باید با نخود خشک شروع کنید. بسیاری از دستور العمل های فلافل از کنسرو نخود استفاده می کنند که اصل نیستند و باعث می شوند فلافل ها در روغن پخت و پز داغ تجزیه شوند. نخود فلافل سرشار از انرژی گیاهی و پروتئین نخود است که احساس سیری و رضایت را در شما ایجاد می کند. دستور غذایی که در ادامه به آن پرداخته ایم از ترکیب عالی ادویه‌ها، گشنیز و گیاهان تازه استفاده می‌کند تا طعم اصیل جسورانه‌ای به آن‌ها بدهد.

یکی از نکات مثبتی که فلافل دارد این است که این دستور را می توان از قبل آماده کرد و می توانید فلافل های نپخته را برای استفاده بعدی فریز کنید.

مواد مورد نیاز فلافل بازاری

طرز تهیه فلافل فست فودی

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود ۳۰۰ گرم
جعفری (اختیاری) ۱ دسته کوچک
پیاز ۱ عدد
سیر ۶ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
ادویه فلافل ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری
زیره ½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
نمک و روغن مخصوص سرخ کردن به مقدار کافی
  • نخود خشک: از مصرف کنسرو نخود اجتناب کنید! نخود خشک (که به مدت 24 ساعت در آب خیسانده شده است) ماده مهمی است که به فلافل شما قوام و طعم مناسبی می دهد. (نکته: من معمولاً حدود ½ قاشق چایخوری جوش شیرین را به آب خیسانده اضافه می کنم تا به نرم شدن نخود خشک کمک کند.)

طرز تهیه فلافل دونفره

  •  گیاهان تازه: جعفری تازه، گشنیز و شوید کلید این دستور غذای معتبر هستند.
  • پیاز:  پیاز سفید یا قرمز
  • سیر: برای بهترین طعم، از حبه های سیر تازه استفاده کنید
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • ادویه جات: گشنیز و کمی فلفل هندی. این سه ادویه، همراه با گیاهان تازه، طعم اصیل جسورانه ای به فلافل می دهد.
  • بیکینگ پودر: این همان چیزی است که به فلافل بافتی مطبوع و کرکی می دهد (بسیاری از دستور العمل ها از این کار صرف نظر می کنند و باعث می شود فلافل خیلی متراکم شود.)
  • دانه های کنجد: اگر مایل بودید فلافل شما طعم بهتری داشته باشد می توانید از دانه های خوشمزه کنجد استفاده کنید

طرز تهیه فلافل خوزستانی

طرز تهیه فلافل سیب زمینی

1. نخود را به مدت 24 ساعت خیس کنید. آنها را در آب فراوان بپوشانید و جوش شیرین را اضافه کنید تا در حین خیساندن نرم شوند. اندازه نخود با خیس خوردن حداقل دو برابر می شود. خیلی خوب آبکش کنید

2. مخلوط درست کنید. نخود، سبزی های تازه (جعفری، گشنیز و شوید)، سیر، پیاز و ادویه جات ترشی جات را به غذاساز اضافه کنید تا مخلوط کاملاً آسیاب شود. وقتی بافت آن بیشتر شبیه غذای درشت شود، می‌دانید که آماده است.

طرز تهیه فلافل خانگی

و در یخچال قرار دهید (مهم.) مخلوط فلافل را به ظرفی منتقل کنید، روی آن را بپوشانید و حداقل 1 ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. مخلوط سرد شده بهتر به هم چسبیده و تشکیل فلافل را راحت تر می کند.

3. پتی یا توپ درست کنید. وقتی مخلوط فلافل به اندازه کافی سرد شد، بیکینگ پودر و دانه های کنجد برشته شده را هم بزنید، سپس توپ های گلف را به اندازه توپ گلف بردارید و به شکل توپ یا پتی درآورید (اگر مسیر پتک ها را می روید، آنها را زیاد صاف نکنید، می خواهید. وقتی پخته می شوند هنوز خوب و پف دار هستند.)

طرز تهیه فلافل برای 5 نفر

4. سرخ کنید. سرخ کردن روش سنتی پخت فلافل است که معتبرترین و بهترین نتیجه را به همراه دارد. روغن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا حباب نرم شود (روغن شما باید به اندازه کافی داغ در حدود 375 درجه فارنهایت باشد، اما نه آنقدر داغ که باعث از هم پاشیدگی فلافل شود.)

فلافل ها را با احتیاط داخل روغن بریزید و با قاشق سوراخ دار به مدت 3 تا 5 دقیقه تفت دهید تا بیرون آن قهوه ای متوسط ​​شود. از شلوغی بیش از حد فلافل خودداری کنید. در صورت لزوم آنها را به صورت دسته ای سرخ کنید.

طرز تهیه فلافل آبادانی

نکته: همیشه ایده خوبی است که ابتدا یک فلافل را سرخ کنید تا مطمئن شوید دمای روغن نیازی به تنظیم ندارد.

فلافل را می توانید برای صبحانه، ناهار یا شام سرو کنید! بیشتر مصری‌ها و سایرین در سراسر خاورمیانه روز خود را با فلافل شروع می‌کنند

طرز تهیه فلافل با سیب زمینی

فوت و فن کوزه گری فلافل ساندویچی

1. همیشه از نخود خشک استفاده کنید. نخود خشک که به مدت 24 ساعت در آب خیسانده شده است بهترین بافت و طعم را به شما می دهد. نخود خشک به طور طبیعی نشاسته ای است و به فلافل شما کمک می کند تا خوب شکل بگیرد. اگر از کنسرو نخود استفاده کنید فلافل شما در روغن سرخ کردنی متلاشی می شود.

2. مخلوط فلافل را خنک کنید. سرد کردن حداقل 1 ساعت به شکل دهی کمک می کند. و خبر خوب این است که می توانید مخلوط فلافل را یک شب قبل درست کنید و یک شبه خنک کنید.

3. قبل از اینکه به شکل گلوله/پته در بیایید به مخلوط فلافل بیکینگ پودر اضافه کنید. بیکینگ پودر در اینجا به عنوان یک عامل افزایش دهنده کمک می کند تا فلافل در سمت کرکی باشد.

4. در روغن جوشان سرخ کنید و قابلمه را شلوغ نکنید. برای فلافل کاملا ترد، متاسفانه بهترین گزینه سرخ کردنی است. روغن پخت و پز باید داغ باشد و به آرامی حباب بزند، اما نه آنقدر داغ که فلافل ها تجزیه شوند. در صورت نیاز، از یک دماسنج ایمن برای سرخ کردن استفاده کنید (لینک وابسته). دمای آن باید حدود 375 درجه فارنهایت باشد (برای اجاق گاز من، حرارت متوسط ​​تا زیاد است.)

5- فلافل بعد از پخته شدن باید از بیرون ترد و قهوه ای متوسط ​​و داخلش پف دار و سبز روشن باشد.

طرز تهیه فلافل بازاری

طرز تهیه فلافل درفر

فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک ورقه پخت را کمی روغن بزنید. قبل از پخت به هر پتی یک برس روغن زیتون فوق بکر بدهید. حدود 15 تا 20 دقیقه بپزید و فلافل ها را تا نیمه پخت برگردانید.

نحوه سرو فلافل

فلافل مخصوص ساندویچی ها

سبک خاورمیانه‌ای: در خیابان‌های خاورمیانه، فلافل معمولاً داغ با مقدار زیادی سس تاهینی سرو می‌شود.

به عنوان ساندویچ: برای تهیه یک ساندویچ فلافل متوسط، چند جیب پیتای گرم را بپوشانید، روی آنها فلافل بریزید، با تاهین بپاشید و سبزی های تازه (مانند آرگولا)، گوجه فرنگی تازه خرد شده، خیار و ترشی را اضافه کنید.

در یک تخته برانچ: فلافل خود را با مجموعه ای از سبزیجات تازه، پنیر، و غذاهایی که من روی تخته برانچ خود ندارم سرو کنید.

به عنوان مزه : فلافل را در کنار بشقاب های کوچکی مانند بادمجان سرخ شده با الهام از ترکی، سالاد تبولی یا سالاد باله سرو کنید.

آن را غوطه ور کنید: اگر می خواهید فلافل خود را آغشته کنید، حتما هوموس خامه ای کلاسیک یا بابا گانوش را امتحان کنید!

این دستور پخت را در مجله والی برای شما آماده کردیم تا بهترین و خوشمزه ترین فلافل را درمنازل خود آماده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.