طرز تهیه مربای هویج شفاف و خوشمزه به ساده ترین روش

27/01/2022
طرز تهیه مربای هویج
مربای هویج برای صبحانه با نان و کره خورده می شود. این مربا بسیار محبوب است و جز خوشمزه ترین مربا هاست. این مربا را در تمامی فصل ها می توانید تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. با مجله والی همراه باشید تا ساده ترین و خوشمزه ترین دستور العمل برای تهیه مربا را با شما به اشتراک بگذاریم.
مجله والی
مجله والی

 طرز تهیه مربای هویج

مواد لازم برای تهیه مربای هویج

طرز تهیه مربا هویج

طرز تهیه مربای هویج
هویج 1 کیلو
شکر 1 کیلو
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
هل 2 حبه
آب  4 پیمانه 

طرز تهیه مربا هویج

طرز تهیه مربا هویج

برای تهیه مربای هویج ابتدا سرو ته هویج را بگیرید و هویج را پوست بگیرید و بشویید بهتر است مربا را 1 تا دو ساعت داخل آب قرار دهید سپس هویج را با رنده ریز و یا درشت طبق سلیقه و ذائقه خود رنده کنید. شما می توانید هویج را برای این مربا به صورت نازک هم خلالی کنید. به ازای هر 1 کیلو هویج 1 کیلو شکر به مربا اضافه کنید و به صورت لایه لایه شکر را لا به لای هویج ها بریزید تریجا این کار را در یک قابلمه مسی انجام دهید و دو تا 3 ساعت آن را در کناری بگذارید. پس از 2 تاسه ساعت که هویج آب انداخت آن را به روی شعله گاز منتقل کنید و زیر حرارت را کم کنید تا کم کم بجوشد و هویج ها نرم شوند. وقتی که شروع به جوشید کرد 4 لیوان آب جوش را به همراه هل به مربای خود اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید تا مربا به قوام برسد. برای اینکه ببینید مربا به غلظت رسیده یا نه در یک لیوان آبسرد کمی شهد مربا بریزید و غلظت مربا را کنترل کنید. در انتها به مربا  آبلیمو و گلاب اضافه کنید و مواد را از روی شعله بردارید.وقتی مربا کاملا سرد شد مربا را داخل ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید.

نکات مهم و کلیدی تهیه مربا هویج

طرز تهیه مربا

  •  برای اینکه مربا شکرک نزند مربا را با شعله ی کم بپزید و به آن آبلیمو اضافه کنید.
  • بهتر است که مربا را بعد از اینکه پخت تا 24 ساعت با دمکنی در قابلمه نگه دارید.
  • نکته دیگری که باعث میشود شما مربای بهتری داشته باشید این است که آن را درون ظرف مسی آن را بپزید.
  • اضافه کردن گلاب و زعفران به مربا کاملا اختیاری است اما باعث طعم بهتر مربا می شود.
  • می توانید به مربا هویج مقداری پوست پرتقال تازه اضافه کنید.
  • اگر مربای شما کپک می زند می تواند به خاطر قوام نیامدن مربا باشد.
  • اگر مربا را زود از روی حرارت برداریم به طوری که هویج کاملا نپخته و شربت به غلظت کافی نرسید ممکن است خیلی زود مربایمان کپک بزند. دلیل دیگری که می تواند باعث کپک زدن مربا شود این است که شکر مربا کافی نیست.
  • مهم ترین شکرک مربای هویج، جوشاندن زیاد و برداشتن حرارت دیرهنگام است.