آموزش فرمول ساخت رنگساژ مو به روش حرفه ای در منزل

26/01/2022
نحوه ساخت رنگساژ مو
با یادگیری ساخت رنگساژ در خانه می توانید به راحتی رنگ موهای خود را که دیگر براق و خوش رنگ نیست ترمیم کنید و دیگر نیازی به رفتن به آرایشگاه ندارید.پس با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

اگر می خواهید موهایتان را به زیبایی روز اولش بر گردانید می توانید از روش رنگساژ یا به عبارت دیگر همان ترمیم دوباره رنگ مو استفاده کنید.این شرایط هنگامی به وجود می آید که فردی موهای خود را مش کرده با اینکه در روز های اول خیلی زیبا و درخشان است اما با گذشت زمان و با هر بار شست و شوی موها از زیبایی و درخشندگی موها کاسته می شود.پس می توان مو ها را رنگساژ کرد چون هم باعث شفافیت و تازگی رنگ موها شده و هم تناژ بد رنگ مو مانند سبزی، نارنجی و قرمزی مو را رفع می کند.

در این مقاله زیبایی و آرایشی از مجله والی قصد داریم آموزش ساخت رنگساژ مو و همینطور نحوه رنگساژ کردن مو را برای شما بیان کنیم.پس با ما همراه باشید.

آیا رنگساژ به مو آسیب می زند؟

از رنگساژ برای موهای موهای دکلره و مش شده استفاده می شود و درجه ضعیفی از رنگ مو است در نتیجه آسیبی به موها وارد نمی کند و آسیب آن با آسیب رنگ و اکسیدان اصلا قابل مقایسه نیست.

بعد از دکلره رنگ کنیم یا رنگساژ

نحوه ساخت رنگساژ

اگر از رنگ دکلره و مش موی خود خسته شده اید و حس می کنید موهایتان درخشندگی روز های اول را از دست داده است می توانید از طریق رنگساژ به موهای خود بدون کوچک ترین آسیبی تنوع بدهید زیرا همانطور که در بالا گفتیم رنگساژ درجه ضعیف تری از رنگ مو است و در نتیجه به دلیل ترکیبات ضعیفی که دارد آسیب کمتری به موها وارد می کند به همین دلیل شما می توانید هر از گاهی موهای خود را رنگساژ کنید و تنوع بیشتری داشته باشید.

رنگساژ نوعی رنگ است که با مقداری آب ترکیب شده و به این ترتیب حالت ضعیفی دارد از این رو همیشه باید از یک پایه تیره تر از پایه دکلره استفاده شود.مثلا اگر پایه دکلره 6 باشد باید از رنگساژ پایه 5 استفاده کنیم.در صورتی که  موهایتان بلوند است باید از رنگساژ شماره 8 تا 10 استفاده کنید.

رنگساژ چیست

چگونه رنگساژ درست کنیم؟

مواد مورد نیاز:

  • 75 سی سی اکسیدان شماره 1
  • مقداری آب
  • یک چهارم از تیوپ رنگ

این مواد را با هم ترکیب کرده و هنگامی که رقیق شد این ترکیب را روی تمام قسمت موهای خود مالیده و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس موهایتان آبکشی کنید اما اگر می خواهید رنگساژ را روی مش انجام دهید زمان مکث یک دقیقه می باشد، نحوه رنگساژ کردن روی کلاه مش مانند شامپو زدن است.

فرمول رنگساژ با واریاسیون

واریاسیون ها دارای عمر کنتری نسبت به رنگ ها بوده و از آن ها به منظور تقویت تناژ رنگ با خنثی کردن سبزی، نارنجی و قرمزی مو استفاده می شود پس می توانید برای رنگساژ کردن موها از واریاسیون ها استفاده کنید.زیرا دارای رنگ های فانتزی زیبا و متنوعی هستند.

رنگساژ موی مش شده

مدت زمان گذاشتن رنگساژ روی مو

رنگساژ باید 10 الی 15 دقیقه روی مو بماند بعد از گذشت این مدت زمان می توانید موهای خود را بشویید.

نحوه رنگساژ انواع موها

  • بلوند صدفی

فرمول رنگساژ موی دکلره شده

برای رسیدن به این رنگ ابتدا به وسیله دکلره مو را به چایه 10 رسانده و سپس از گروه a روشن ترین رنگ را انتخاب کرده و روی آن بگذارید.

  • بلوند دودی

بلوند دودی

بر روی موهای دکلره شده یک رنگ موی روشن در پایه ی c که به رنگ دودی است رنگساژ کنید تا این رنگ مو به وجود آید.

  • بلوند طلایی

بلوند طلایی

یک رنگ موی روشن در پایه ی g که به رنگ طلایی است بر روی موهای دکلره رنگساژ کنید تا به این رنگ برسید.

  • بلوند کاهی

بلوند کاهی

با روشن ترین رنگ در پایه ی n  با دکلره  روی موهای سفید شده این رنگ رنگساژ کنید تا به این رنگ مو برسید.

  • بلوند زیتونی

بلوند زیتونی

یکی از پر طرفدار ترین رنگ مو ها، رنگ بلوند زیتونی است که برای به دست اوردن این رنگ باید ابتدا مو هارا دکلره کرده و سپس از روشن ترین رنگ گروه m بر روی موها و با مدت زمانی بین 15 تا 20 دقیقه استفاده می کنیم ، در این رنگ مو هیچ گونه قرمزی دیده نمی شود.

نکات پایانی

  1. برای تنوع می توان از رنگ های متفاوتی بر روی پایه دکلره در رنگساژ استفاده کرد و به این صورت به رنگ مو ها تنوع بیشتری داد.
  2. ساخت رنگساژ بسیار آسان است و به راحتی می توان آن را در منزل استفاده کرد.
  3. رنگساژ حالت ضعیف تری از رنگ مو بوده در نتیجه به موها آسب کمتری خواهد رساند.
  4. اگر زردی موها زیاد باشد بهتر است مقدار بسیار کمی رنگ بنفش نیز به رنگ اصلی اضافه شود.
  5. اگر رنگساژ مدت زمان بیشتری روی موها بماند موجب تیره تر شدن مو می شود.
  6. رنگساژ باید 5 الی 15 دقیقه روی موها باقی بماند پس از گذشت این مدت موها بایستی شسته شوند.

 

آموزش ساخت رنگساژ