راهنمای انتخاب کفش مناسب برای روز عروسی

05/02/2022
بهترین کفش مناسب عروس
هنگام خرید کفش عروس فقط به زیبایی آن نباید توجه کرد، شما می توانید دو کفش برای این شب مهم تهیه کنید، چون راحتی و خوشحالی شما مهم ترین چیز در آن شب می باشد.
مجله والی
مجله والی

خرید کفش عروسی یکی از مهم ترین کارهایی می باشد، که باید قبل از برگزار شدن این مراسم تهیه کنید. بعضی از خانم هنگام خرید کفش عروسی خود به هیچ عنوان به راحت بودن آن دقت نمی کنند، چون بیشتر آن ها تصور می کنند، که چون کفش عروسی فقط برای یک شب می باشد، پس کیفیت و دوام آن اهمیتی ندارد، ولی کفش عروسی باید مقاوم و بادوام و راحت باشد، چون تأثیر زیادی بر نحوه راه رفتن عروس در سالن دارد.

خرید کفش عروس

زمانی که کفش مناسبی را برای شب عروسی خود انتخاب نکنید، باعث می شود، تا به سختی راه بروید، و به پاهای خود آسیب برسانید. پس برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی قبل از خرید کفش عروسی نکات مهم زیر را در نظر بگیرید.

به پاشنه کفش توجه کنید.

زیباترین کفش عروس

یکی از مهم ترین ویژگی های کفش عروس که باید به آن توجه ای ویژه داشته باشید، اندازه ی پاشنه آن می باشد. کفش ها یا صندل های پاشنه بلند بسیار جذاب می باشد، ولی اگر قرار باشد، که این کفش را به مدت چندین ساعت به پا داشته باشید، و با آن راه بروید، پس باید به پاشنه ی آن توجه کنید.

کفش هایی که دارای پاشته ای بیشتر از 7 سانتی متر شیب کف زیادی دارند، و همین موضوع موجب ایجاد درد در انحنای پا می شود، پس کفش هایی با پاشنه بیشتر از 7 سانتی متر نخرید.

اگر هم همیشه کفش پاشنه بلند 3 یا 5 سانتی متری می پوشید، روز عروسی هم نیز بهتر می باشد، کفش شما همین اندازه باشد، چون این روز به هیچ عنوان زمان مناسبی برای تجربه های جدید نمی باشد، و توصیه می شود، روال زندگی تان را دنبال کنید.

دقت داشته باشید، که پاشنه ی کفش باید طوری باشد، که اختلالی در راه رفتن ایجاد نکند، آن هم در مجلسی که همه ی مهمانان چشم به عروس دوخته اند. هنگام انتخاب کفش پاشنه دار به نکات زیر توجه ی ویژه ای داشته باشید.

  • پاشنه کفش خود را متناسب با قد لباس انتخاب کنید، اگر پاشنه ی کفش شما با قد لباس هماهنگی نداشته باشد، لباس کوتاه تر از معمول به نظر می رسد.
  • در انتخاب کفش پاشنه بلند حواستان به قد داماد باشد، تا قدتان از داماد خیلی بلندتر نشود، اگر با داماد تقریباً هم قد هستید، کفش هایی با پاشنه بسیار کوتاه و یا کفش های سفید بی پاشنه بخرید.
  • اگر از لحاظ قدی اختلاف زیادی با داماد ندارید، برای لباس عروس بلند و دنباله دار از کفش های تخت و پاشنه کوتاه استفاده کنید، چون لباس های عروسی به اندازه ای بلند می باشند، که در شب عروسی کمتر کسی کفش شما را ببیند.

کفش لژ دار بخرید.

قیمت کفش عروس

با توجه به این که لباس های عروس به قدری بلند می باشند، که کمتر کسی معمولاً می تواند مدل کفش شما را ببینند، پس حتماً کفش ساده و راحت را انتخاب کنید. اگر از لحاظ قدی با داماد اختلاف زیادی دارید، به جای خرید کفش پاشنه نازک و بلند بهتر است، به دنبال کفش های پاشنه بلندی باشید که لژ یکسره دارند.

این کفش ها به نسبت دیگر کفش ها راحت تر می باشند، و فشار کمتری به پا و کمر شما وارد می کنند. کفش های جلو باز هم یکی از گزینه های مناسب انتخاب کفش می باشند، چون انگشتان پنجه پای شما را فشار نمی دهند.

به کف کفش توجه کنید.

زمانی که دارید، کفش می خرید، فقط نباید به ظاهر آن توجه کنید، بلکه باید در کنار ظاهر به کف آن هم نگاهی بیندازید، و مطمئن شوید، که پاشنه ها استحکام زیادی دارند. کف کفش نباید کامل صاف باشد، و باید شیارهایی داشته باشد، تا هنگام راه رفتن در سالن لیز نخورید.

لباس عروسی بلند و چند لایه و پف دار می باشد، و قدری سنگین می باشد، و راه رفتن عادی شما را با مشکلاتی روبرو می کند. پس حتماً از استحکام کفش و لیز نبودن کف آن مطمئن شوید.

به راحتی کفش توجه کنید.

اگر کفشی که انتخاب می کنید، راحت نباشد، در روز عروسی که باید حسابی جنب و جوش داشته باشید، شما را عذاب می دهد، و همین مسئله باعث می شود، تا بخواهید کفشتان را در بیاورید، و کفش راحتی بپوشید.

پس هنگام خرید کفش به راحتی کفش نیز توجه کنید، تا کفش شما تنگ نباشد، و به انگشت ها یا پشت پاشنه فشار وارد نکند، تا بتوانید به راحتی در مجلس عروسی فعالیت داشته باشید.

دنبال کفش های ارزان نروید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که فکر می کنید، کفش عروسی فقط برای یک شب می باشد، پس کیفیت و دوام آن اصلاً اهمیتی ندارد، اشتباه می کنید. کفش عروسی باید مقاوم، بادوام و نرم و سبک باشد، تا راه رفتن با آن به راحتی انجام شود.

معمولاً کفش هایی که قیمت بیشتری دارند، دارای کیفیت بهتری می باشند، ولی بعضی از عروس ها چون قرار است، یک شب کفش را بپوشند، کفش ارزان قیمت می خرند. شما می توانید در صورت اقدام زود هنگام برای خرید کفش، در حراجی های آخر فصل برندهای معروف کفش خوبی را با قیمت ارزان تر پیدا کنید، پس خرید کفش را به روزهای آخر موکول نکنید.

اگر کفش شما به قدری خوب و راحت باشد، می توانید در مهمانی های بعد از ازدواج هم از آن استفاده کنید.

جنس کفش عروس مهم است.

برای این که کفش عروس شما راحت و انعطاف پذیر باشد، باید یک کفش با کیفیت مناسب همانند کفشی با جنس چرم که از از مواد طبیعی و با کیفیت ساخته شده اند، خریداری کنید، تا مدت طولانی تری بتوانید با آن بایستید، و راه بروید.

اگر راحت بودن کفش شما در شب عروسیتان برایشما مهم می باشد، به جای کفش های چرمی می توانید به سراغ ابریشم و ساتن برای رویه کفش بروید، چون نرم تر می باشند، و به سرعت می توانند حالت پا را بگیرند، تا احساس راحتی داشته باشید. حتی می توانید تکه ای از پارچه ی لباس عروس تان را به کفاش بدهید، تا با همان پارچه رویه ی کفش لباس عروس تان را بدوزد. 

به رنگ کفش عروس دقت کنید.

رنگی که قرار است، برای کفش خود انتخاب کنید، به هیچ عنوان نباید با لباس عروس تضاد زیادی داشته باشد. پس دقت کنید، حتماً یه تیکه ای از پارچه ی لباس را به همراه داشته باشید، تا همرنگ لباس خود کفش را انتخاب کنید.

اگر رنگ لباس عروسی شما سفید می باشد، این رنگ دارای طیف گسترده ای می باشد، و بهتر است، گزینه ای را انتخاب کنید، که به رنگ لباس شما نزدیک باشد، ولی لازم نیست، حساسیت زیادی برای این موضوع نشان دهید.

حتی شما می توانید رنگ کفشتان را با نگین های لباس یا رنگ لاکتان ست کنید. اگر لباس عروسی شما سفید می باشد، و نگین های کار شده، دارد می توانید آن را با کفش های سفید یا نقره هماهنگ کنید. در مورد لباس های نباتی یا شیری به سراغ کفش های کرم یا طلایی بروید.

به محل برگزاری جشن دقت کنید.

حتماً به کف سالن برگزاری مراسم دقت کنید، چون این موضوع در انتخاب کفش شما بسیار مهم می باشد. مثلاً اگر عروسی شما در باغ برگزار می شود، کفش تخت با پاشنه پهن انتخاب کنید، و به هیچ عنوان کفش با پاشنه نوک تیز انتخاب نکنید، چون ممکن است، پاشنه ی آن درون گل، سنگ و خاک زمین چمن فرو برود، و راه رفتن را برای شما مشکل کند.

اگر مراسم شما در سالن با کف پوش سنگ و فرش برگزار می شود، کف کفش شما به هیچ عنوان نباید صاف باشد، بنابراین کف کفش تان را کفی های عاج دار که با کف اصطکاک ایجاد می کنند، بچسبانید.

با توجه به فصل عروسی کفش مناسب بخرید.

زمان خرید کفش خود حتماً به فصل برگزاری مراسم نیز دقت کنید، چون کفشی که فصل پاییز و زمستان مناسب می باشد، با کفشی که برای بهار و تابستان وجود دارد، تفاوت های زیادی دارند. پس اگر قرار است، در فصل های سرد سال جشن بگیرید، به هیچ عنوان نباید صندل های تابستانی بپوشید. ولی اگر قصد دارید، صندل بپوشید، می توانید از آن ها در سالن مراسم استفاده کنید، و برای عکاسی در فصل های سرد سال بهتر است، دو جفت کفش داشته باشید. هنگام عکاسی در فضای آزاد یک جفت کفش گرم و ساق دار بپوشید، و زمانی که به آتلیه یا سالن عروسی رسیدید، کفش های خود را عوض کنید.

یک کفش اضافه هم در نظر بگیرید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که نمی توانید با کفش های پاشنه بلند به خوبی راه بروید، بهتر است، یک جفت کفش اضافی همراه خود داشته باشید. فقط توجه داشته باشید، که این مورد فقط برای آن دسته از عروس خانم هایی می باشد، که لباس بلند دارند. دقت کنید که کفش اضافی شما باید راحت باشد، و بهتر است، کفش لژدار با پاشنه تقریباً به اندازه کفش عروسی شما باشد، تا بعد از عوض کردن کفش لباس شما بر روی زمین کشیده نشود.

برای انتخاب کفش عروسی عجله کنید، تا بتوانید چند هفته قبل از برگزاری مراسم خود این کفش را بپوشید، تا به این کفش عادت کنید، و مطمئن شوید، که این کفش پای شما را اذیت نمی کند.

اشتباه خود را جبران کنید.

زمانی که نزدیک عروسی متوجه شدید، که کفش ها پای شما را اذیت می کنند، تعدادی روزنامه را با آبلیمو خیس کرده، و آن را درون کفش خود بگذارید، و اجازه دهید، یک شب بماند، تا کفش شما اندکی جا باز کند. با این کار کفش پای شما را اذیت نمی کند.

کفش تان را با لباس ست کنید.

حتماً باید کفش ها را متناسب با لباس خود بخرید. اگر لباس عروس شما کوتاه است، می توانید کفش ها را پاشنه کوتاه انتخاب کنید، تا با لباس شما هماهنگ باشد. 

به تزئینات روی کفش دقت کنید.

از دیگر ویژگی های کفش های زیبا، تزئینات روی آن می باشد، که باعث زیبایی بیشتر کفش های عروس می شود. کفش هایی که بندهای بلند دارند، و به صورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند، زیبایی بیشتری دارند.

هم چنین نگین های روی کفش نیز می تواند به زیبایی کفش ها کمک کند. پس کفشی را انتخاب کنید، که تزئینات زیبا و متناسب با لباس عروس داشته باشد.

خرید یک جفت کفشی که قیمت زیادی دارد، به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشد، پس حتماً کفشی را انتخاب کنید، که راحت باشد، و شما بتوانید بعد از عروسی از آن استفاده کنید.

کفش خود را در زمان غروب خریداری کنید.

خرید کفش سفید عروس

با توجه به این که در غروب پاها متورم و بزرگ می شوند، پس کفش خود را در غروب خریداری کنید، تا خرید بهتری داشته باشید. خرید کفش در هنگام صبح که پاها کوچک تر می باشد، باعث می شود، که کفش خریداری شده، تنگ و کوچک باشد، و بعداً برای راه رفتن با مشکل رو به رو شوید.