جاهای دیدنی عمان ( جاذبه های گردشگری عمان که نباید دیدن آن را از دست دهید!)

13/02/2022
جاذبه های گردشگری کشور عمان
جاذبه های گردشگری کشور عمان بر خلاف باور اکثریت عموم بسیار دارای جاذبه های توریستی و گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و... می باشد . این کشور دارای جاذبه های بسیاری بوده که در مطلب به شما می خواهیم شمار ا با بیشتر ان ها آشنا نماییم
مجله والی
مجله والی

عمان یکی از کشور هایی است که در کنار های شبه جزیره ی عربستان واقع شده است . گردشگران اغلب این سرزمین از نظر جاذبه های توریستی بی اهمیت میدانند در نتیجه این کشورمقصد گردشگران کم نظیر می باشد . کشور عمان دارای شهر های جذاب و زیبای بیشماری می باشد که گل سر سبد آن ها شهر مسقط می باشد و محبوب ترین مقصد توریستی عمان میباشد . این شهر پایتخت عمان میباشد . اما این شهر بخش کوچکی از جاذبه های کشور عمان میباشد که نباید از انها در سفر به عمان غافل شوید . 

اگر شما نیز جزوه کسانی هستید که از تماشای مناظر و چشم انداز های صحرا، رشته های های باعظمت ، قلعه های تاریخی و سواحل گرم لذت میبرید . کشور عمان بهترین مقصد برای سف شما می باشد . در این پست لیستی از بهترین مکان های دینی و گردشگری کشور عمان برای شما تهیه کرده ایم پس با ما در مجله والی همراه باشید تا به مکان های توریستی این کشور آشنا شوید.

  • بهلا (Bahla) یکی از از مکان های گردشگری باورنکردنی عمان 

عکس کشور عمان

یکی از مکان های دینی کشور عمان شهر بهلا می باشد که در واقع نوعی آبادی در بیابان می باشد و که قرن هاست نقطه عطف برای توقف مسافران بوده است . این شهر که در 40 کیلومتری شهر نیزوا واقع شده است دارای قلعه هایی قدیمی و تاریخی بسیاری بوده . این شهر در قرن سیزدهم فتح شد و در زمانی که به طور کامل و گسترده در تحت کنترل قبیله بانو نبحان قرار گرفت . علاوه بر قلعه های تاریخی این شهر، دیوار های این شهر نیز از جمله جاذبه های گردشگری این شهرمیباشد که در نزدیکی شاحل مشهده قرار گرفته است که حدودا دارای7 مایل طول میباشد . اگر شما به دنیال سوغاتی هستید و می خوهید از این کشور و ایین شهر زیبا چیزی به یادگار داشته باید یا به کسی هدیه دهید شهر بهلا به طور کسترده ای می تواند صنایع سفالگری محلی را به شما ارائه دهد . 

  • جزیره ماسیره ( Masirah Island) یکی از جاذبه های طبیعی منحصر بفرد کشورعمان 

برج های عمان

جزیره ماسیره یکی از مقاصر منحصر بفرد برای مسافرانی است که در جست جو ی خورشید و ساحل همچنین تاریخ و حیات وحش می باشند . این جزیره در سواحل عمان واقع شده است و پایگاه هوایی عمان می باشد اما شهر هایی که در اطراف آن وجود دارد بسیار کوچک میباشند . در نتیجه می توان گفت که مردمان کمی در این منطقه زندگی میکنند همچنین در این مکان نقاط بسیاری وجود دارد که شما می توانید آن را کشف نمایید . در این جزیره با این برنامه کامل می توانید تفریحات چون شناکردن، بررسی کشتی های از کار افتاده ، تماشای هزاران لاک پشت ، تماشای خوسید و ساحل و... را لذت ببرید . 

  • صالالاه (Salalah) جاذبه گردشگری و توریستی عمان

زیباترین شهر عمان

صالالاه که امروزه به یکی از مکان های مهم برای گردشگران و توریست ها در کشور عمان تبدیل شده است در جنوب عمان واقع شده و گاها آن را به عنوان شهر دوم مسقط می دانند. . این شهر در واقع خانه سلطان قابوس بوده که در سال 1970 پادشاه عمان بوده . در بازدید از این شهر شما می تواند جاذبه های تاریخی بسیاری را ببینید از جمله قصر باشکوه قابوس که دارای معماری قدیمی بوده و در شهر هافا واقع شده است . جالب است بدانید که صالالاه یکی از قطب های بزرگ تجارت کندر بوده و همچنین از ماه های ژوئن تا اوت ابر های باران از کشور هندوستان به این منطقه رسیده و در نتیجه این منطقه به دلیل بارش باران به یک منطقه سر سبز تبدیل شده و دارای آبشار ها با جریان اب فصلی می باشد . اگر به دنبال سوغاتی در این شهر هستید بهترین جا برای تهیه آن بازار های هافا می باشد پس در بازیر از این مکان به بازار های هافا نیز سر بزنید . 

  • مسقط (Muscat) پایتخت عمان

حجاب در کشور عمان اجباری است؟

اگر فقط می خواهید تنها جادبه های دیدنی عمان را تماشا کنید شهر مسقط یکی از محبوب ترین شهر های گردشگری عمان میباشد. این شهر دارای قلعه های تاریخی، کاخ ، موزه و بازار های قدیمی معروف می باشد البته که بازدید از داخل کاخ سلطنتی قصر العام ممنوع می باشد اما نما خارجی آن ها و دیدن معماری خارجی آن ها نیز خارج از لطف نمی باشد . از دیگر جاذبه های این شهر بندرگاه ها و سواحل شگفت انگیز این شهر می باشد که می توانید از آن لذت ببرید . قلعه دو قلو ی اجلالی و المیرانی که امروزه به موزه تیدیل شده اند و بر خلاف کاخ سلطنی، بازدید از آن برای عموم مردم آزاد می باشد نیز از جمله جاذبه های تاریخی این شهر است و مسجد بزرگ سلطان قابوس که سالانه میزبان هزاران مسافر مسلمان و غیر مسلمان میباشد از ویژگی های این مسجد لوستر های کریستالی و عظیم آن می باشد همچنین پنل های دیواری که از سنگ مرمر بوده و دومین فرش بزرگ ایرانی که در این مسجد قرار دارد این مکان را تبدیل به یک مکان توریستی کرده است. 

  • حفره هویه النجم یا حفره بی‌ماه (Bimmah Sinkhole)

پارک ابی مسقط عمان

این یکی از زیبا ترین مکان های عمان می باشد که کسی نمدیند این حفره بی نظیر در این منطقه چگونه بوجود امده و در واقع یکی از زیبا ترین اتفاق های می باشد برخی از محلیان در این عقیده هستندکه فضایی ها این چاله بزرگ را ایجاد کرده اند و برخی نیز می گوینه این چاله بر اثر برخورد شهاب سنگ با زیمن ایجاد شده است . البته که داشمندان گمان میکنند این حفره بر اثر تخریب لایه های سنگ های اهکی زیر زمینی ایجاد شده است . جالب است بدانید که این حفره بزرک ترین حفره رئی کره زمین بوده است که سر چشمه آب شیرین بوده و ابعاد آن به نسبت بسیار بزرگ می باشد طول این حفره 50 و عرض آن 70 میباشد و دارای عمقی 20 متری است . این حفره در هویه النجم در امتداد جاده مسقط واقع شده است و حدودا با شهر مسقط 113 کیلومتر فاصله دارد . 

دولت عمان برای محافظت از این مکان در این منطقه پارک ساخته است و تا پایین این حفره پلکان پله کار گذاشته است . شما میتوانید در ساعات اولیه قبل از اینکه محلی ها و توریست ها به این مکان برسند در آب لاجوری رنگ این حفره شنا کنید. همچنین می تواند در کنار آب نشسته و تغییر رنگ آب را در ساعات مختلف روز تماشا کنید . این آب انقدر زلال و شفاف بوده که بعید است کسی در برابر آب تنی کردن در آن مقاومت کند. 

  • وادی شاب (Wadi Shab)  جاذبه ی طبیعی عمان 

جاهای دیدنی مسقط عمان

این مکان دیدنی در نزدیکی شهر صور واقع شده است در نتیجه لازم است برای دیدن این مکان ابتدا به باید به به شهر صور بروید . این منطقه با شهر صور 40 دقیقه با ماشین فاصله داشته و شما سپس از رسیدن به این منطقه باید ماشین خود را در پارکینگ های رایگان این منطقه پارک کرده و سپس با رسیدن به رودخانه باید سوار قایق شوید . این قایق ها تنها از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در این منطقه مشغول هستند پس برای رفتن به این منطقه باید مراقب زمان باشید . از تفریحات این منطقه می توان به قدم زدن در تپه ها، کوهنوردی، شنا در صخره های آب و... اشاره نمود. 

  • فلات موساندام (Musandam Fjords)

پارک آبی عمان

شبه جزیره موساندام از جذبه های دیدنی عمان می باشد که چشم انداز بسیار زیبایی داشته . این شبه جزیره در واقع شمالی ترین بخش عمان قرار دارد که توسط امارات متحده عربی از سایر کشور ها جداست . بخش هایی از این منطقه جدا شده و به عنوان ساکنان روستا های کوهستانی و جوامع ساحلی زندگی میکنند. فلات های موساندام تا شمال کشیده شده است از جمله تغریحات این منطقه می توان به عایق سواری، قدم زدن در ساحبو قله ها، تماشا دلفین ها، غواصی کردن و... اشاره کرد. جمعیت بسیار کم این منطقه و حیات وحش آن باعث شده تا این منطقه به یکی از مکان های پر طرفدار برای دوستداران طبیعت تبدیل شود. 

  •  مسفاة العبريين (Misfat al Abryeen)

جاهای دیدنی کشور عمان

عمان شهر های پیشرفته و مدرن بسیاری دارد اما مسفاة العبريين یکی از مکان های کوچک است که دارای محیطی روستایی و دارای فضایی سنتی میباشد . این روستا کوهستانی از ساختمان های سنگی ساخته شده و دارای سایه های نارنجی و قهوه ای می باشد . این روستا بسیار شبیه روستا های ایتالیایی می باشد و نمونه خوبی از زندگی کوهستانی می باشد . جاده های شیب داز که به کوهستان میرسد و قدن زدن در در بین ساختمان ها و تماشای درختان موز و طبیعت سر سبز، بازدید از برج های تاریخی و حوزه های اطراف سد های پر آب از جمله تفریحات است که شما می توانید با انجام آنها از این سفر لذت ببرید. 

  • ماسه های واحیبا (Wahiba Sands) جاذبه طبیعی عمان 

جاذبه های توریستی کشور عمان

در مرکز عمان تپه های بیابانی وجود دارد که تا مایل ها کشیده شده و ماسه های واحیبا را تشکیل داده اند . اینجا مکانی است که مردم بدو در انجا زندگی میکنند. این مکانی مناسب برای کسانی است که به دنبال حقیقت و سنت جاذبه های دیدنی عمان می باشند. در این منطقه شما با پیوستن به یک تور می توانید شتر سواری کرده و تا شب در این اردوگاه و بیابان زیر نور ستارگان برانید و شکل زندگی عشایری را در واحیبا تجربه نمایید . شهر ایبرا به عنوان دروازه اصلی بیابان های واحیبا بوده وجایی است که می توانید بسیاری از تورهای گشت و گذار را در این مکان مشاهده نمایید.

  • نیزوا (Nizwa) یکی از شهر های تاریخی عمان 

مکان های دیدنی و گردشگری کشور عمان

شهر نیزوا که در قرن ششم و هفتم پایتخت عمان شناخته میشده امروزه یکی از شهر هایی است که به دلیل داشتن قلعه های شگفت انگیز که در قرن هفتم بن سیف ال یعربی آن ها را ساخته است، بسیار شناخته شده است . هر چند که بخش هایی از این قلعه ها قدمتشان به قرن نهم بر میگردد . یکی از جاذبه های دیدنی عمان در قلعه نیزوا برج استوانه ای شکل موجود در این شهر مکان می باشد. این قلعه دارای یک مکانیزم دفاعی جالب بوده از جمله این مکانیزم تله های عسلی و پنجره های غیر معمول بوده که برای تیر اندازی به دشمنان در هنگام نزدیک شدن مورد استفاده برای دفاع قرار می گرفته است . این بنا دارای موزه ای بوده که در آن شما شاهد زندگی عمانی ها در قرن هفدم هستید و همچنین می توانید در سفر به این منطقه می توانید به بازار سوک . بازار فضای باز نیز سر بزنید همچنین بازار غیر معمول بز که تنها در دو روز هفته برگزار می شود نیز بسیار دیدنی است. 

  • راس الجینز(Ras al Jinz) مکان دیدنی و جذاب عمان 

بهتریم جاذبه های گردشگری عمان

راس الجینز که مرکز جمع آوری و و محافظت از لاک پشت هایی میباشد که در اقیانوس هند وجود دارند در شرق عمان واقع شده است . اگر در طول تابستان یا در بین ماه می و اکتبر از این مکان بازید نمایید می توانید شاهد لانه های لاک پشت ها را در ساحل باشید و حتی لاک پشت های کوچکی را که به سوی اقیانوس هند می روند را مشاهد کنید . بازدید از این منطقه می تواند یک سفره یک روزه در مسقط باشد .

  • جبل اخدار (Jebel Akhdar)

جاذبه های گردشگری و توریستی کشور عمان

جبل اخدر یکی از بخش های کوه های حجر می باشد . جبل اخدر اصلا مانند کوهستان های معمول نبوده و از جاذبه های دیدنی عمان می باشد این کوهستان از سنگ آهک تشکیل شده و دارای بالا ترین نقطه در این کشور می باشد . این منطقه اکنون یک منطقه حفاظت شده بوده اما دارای طبیعتی بی نظیر می باشد . 

کلام آخر

عمان از جمله کشور هایی است که در خاورمیانه بوده که به سوییس خاورمیانه نیز معروف است زیرا دارای کمترین موارد سیاسی در سطح بین الممللی میباشد . این شهر دارای زیبایی های فراوانی می باشد .