روش نگهداری گیاه و درختچه بنسای

20/02/2022
روش نگهداری از گل بونسای
در این مقاله قصد داریم روش های نگهداری از گیاه و درخت بنسای در خانه را به شما آموز دهیم. بن سای گروهی از گیاهان را شامل می‌شود که جز گیاهان آپارتمانی خاص و درختانی مینیاتوری هستند که به‌شکلی خاص دیزاین شده است.
مجله والی
مجله والی

گل بونسای بسیار محبوب و برای همه ی افراد جذاب می باشد در ادامه شرایط نگهداری گل بونسایم را به شما آموزش می دهیم، این درختچه مینیاتوری برای آپارتمان ها بسیار مناسب می باشد و جزء گل های پرطرفدار در بین عموم مردم می باشد و باید در شرایط مناسبی با نورکافی و هراس به موقع نگهداری شود با مجله والی همراه باشید.

روش نگهداری بن سای در خانه

روش نگهداری بن سای در خانه

بونسای یک درختچه آپارتمانی بوده و نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک بونسای یک درخت است و نیازهای یک درخت را دارد. درختان به مراقبت شما پاسخ می دهند و با توجه شما رشد می کنند

روش نگهداری گل بونسای جنسینگ و شمشاد

قیمت گل بن سای

محل گل بن سای:

بونسای به نور مستقیم خورشید نیاز داردتا رشد کند. فقدان آفتاب مستقیم به آنها آسیب می رساند و باعث ضعف شاخ و برگ و مشکلات دیگر می شوداین گیاه باید روزانه 5-6 ساعت نور خورشید را دریافت کنند، چه در داخل و چه در خارج از خانه این شرایط را فراهم کنید. گل های بونسای‌ها دوست دارند در ماه‌های گرمتر مانند اردیبهشت بیرون باشند، اگرچه گونه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در تمام طول سال در داخل خانه نگهداری شوند. به یاد داشته باشید که هر چه بونسای شما نور خورشید و گرمای بیشتری دریافت کند، بیشتر اوقات به آب نیاز خواهد داشت.

روش نگهداری بونسای بنجامین

آبیاری درختچه بونسای:

آبیاری مناسب برای سلامت درخت شما ضروری است. بونسای ها دوست دارند بین دو آبیاری کمی خشک شوند، اما هرگز نباید اجازه دهید که این درختچه خشک شود. هر روز بونسای را با فشار دادن محکم بر روی خزه یا خاک در پایه تنه بررسی کنید تا ببینید آیا به آب نیاز دارد یا خیر. اگر احساس می‌کنید مرطوب یا خنک است، یا نرم و اسفنجی است، پس نیازی به آب ندارد. زمانی که خاک سطحی خشک شد، کل گلدان را در یک لگن آب قرار دهید، درست تا پایه تنه، اجازه دهید آب خاک را اشباع کند. این باعث می‌شود حباب‌های هوا بلند شوند و حباب‌ها نشان‌دهنده خوبی از خشکی درخت شما هستند. خاک خیلی سریع اشباع می شود. اجازه دهید آب اضافی خارج شود بونسای ها واقعاً دوست ندارند همیشه خیس باشند یا برای مدت طولانی در آب بمانند، این برای سلامتی آنها مضرمی باشد. در طول ماه های زمستان، بهتر است هفته ای یک بار یا حتی کمتر آبیاری کنید. در تابستان، بسته به موقعیت و آب و هوا، ممکن است هر روز یا یک روز در میان باشد.

هوای گل بن سای:

خرید بونسای ارزان

هر زمانی که درخت شما در داخل خانه است، هوا بسیار خشک و برگ ها رطوبت می خواهند تا سالم و سبز باشند. در طول روز هر دفعه که دوست دارید مه پاش کنید. در نظر داشته باشید از قرار دادن بونسای خود در نزدیکی دریچه یا دریچه هوا جلوگیری کنید، زیرا این کار باعث خشک شدن شاخ و برگ می شود. استفاده از سینی سنگریزه یک راه عالی برای افزایش رطوبت محلی است. سینی سنگریزه سینی کم عمقی است که با سنگ های کوچک پر شده است. مقداری آب در کف سینی نگه دارید، دقت کنید که آب به ته دیگ بونسای نرسد. همانطور که تبخیر می شود، به ایجاد یک محیط مرطوب تر کمک می کند.

کود دهی گل:

کود کاملاً غذای گیاهان نیست، بیشتر شبیه ویتامین ها و مواد معدنی می باشد بیشتر بونسای ها باید یک یا دو بار در ماه به صورت خفیف بارور شوند.همیشه قبل از کود دادن به درخت خود آبیاری کنید.

نکته: به درختان ضعیف یا تازه گلکاری شده کود ندهید و بیش از حد کود ندهید! این ممکن است ریشه ها را بسوزاند و باعث استرس درخت شود.

خرید بونسای گلدار

جلوگیری از حشرات گل:

بیشتر درختان مقاومت طبیعی در برابر حشرات دارند، به ویژه هنگامی که در شرایط تابستانی سالم در فضای باز رشد می کنند. با این حال، ما توصیه می کنیم از حشره کش های معمول موجود در باغ یا اسپری های ارگانیک چندین بار در سال به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. حشرات و بیماری های خود را یاد بگیرید تا میزان سمپاشی را به حداقل برسانید و مشکلات صحیح را هدف قرار دهید.

دسته بندی های بونسای

خرید بونسای افرا قرمز ژاپنی

در Bonsai West، گروه بندی درختان را به دو دسته مراقبت کلی مفید یافتیم: بونسای داخلی / گرمسیری و بیرونی / بونسای هاردی سرد. این دو دسته کلی بر اساس زیستگاه طبیعی درختان و بر اساس منطقه رویش آن تعیین می شوند. درختان مقاوم به سرما را نباید در خانه پرورش داد، زیرا آنها باید در زمستان به حالت خواب بروند و برعکس، درختان استوایی هرگز نباید اجازه یخ زدن داشته باشند.

در متن زیر برخی از قوانین و دستورالعمل های کلی برای مراقبت از بونسای با در نظر گرفتن این دسته بندی ها آورده شده است.

بونسای داخلی یا گرمسیری درختانی هستند که معمولاً در اعماق جنوب یا در آب و هوای گرمسیری رشد می کنند. این درختان به سرما حساس هستند و نباید اجازه داد دمای آنها زیر 45 درجه فارنهایت باشد. آنها شرایط بسیار خشک یا خشک را دوست ندارند و آفتاب زیادی می خواهند. بونسای استوایی ممکن است در تمام طول سال روی یک طاقچه آفتابگیر نگهداری شود. در طول تابستان آنها دوست دارند بیرون باشند، اما در داخل خانه نیز به خوبی عمل می کنند. هوای داخل خانه بسیار خشک است، بنابراین استفاده از سینی سنگریزه یا مه پاش مکرر مهم است. بونسای های گرمسیری دوست دارند در طول فصل رشد بارور شوند. آنها به هرس 3-4 بار در سال و هرس ریشه یا گلدان مجدد هر 2-3 سال در بهار یا تابستان نیاز دارند.

بونسای های این گروه شامل مینی جید، آربوراکولا، گیلاس گرمسیری، بوگنویل، انجیر، زیتون، آلو ناتال، نخل، گاردنیا، درخت بارانی برزیل، ژابوتیکابا، پودوکارپوس، پفک پودری، انار، آبنوس تگزاس و چوب درخت می باشد.

قیمت بن سای

قیمت بن سای