علت افزایش و رشد سریع موهای زائد صورت چیست؟

22/02/2022
علت افزایش و رشد سریع موهای زائد صورت
همانطور که می دانیم برخی از افراد دارای مو های زائدی در صورت خود می باشند و همواره به دنبال روش هایی برای از بین بردن آن هستند اما به دلایلی این موهای زائد به جای کاهش یافتن، افزایش پیدا میکنند.
مجله والی
مجله والی

همواره افراد بر این تلاشند که هر چه زود تر از شر موهای زائد صورت خود خلاص شوند اما گاهی اوقات با رشد سریع آن ها رو به رو می شوند و این رشد سریع فقط در مورد موهای زائد صورت است درحالی که موهای سر، ابرو و مژه چنین رشدی ندارند.با ما در این مقاله سلامت از مجله والی همراه باشید تا دلیل این موضوع را بدانید.

1.مراقب چیز هایی که لمس می کنید، باشید

علت موهای زائد زیر چانه

بهتر ایت بدانید رسید هایی که هنگام خرید کردن و بعد از کارت کشیدن دریافت می کنید سرشار از مواد آلوده ای به نام بیسفنول آ می باشند که موجب به هم خوردن هورمون ها خواهد شد به گونه ای که می تواند هزار برابر خطرناک تر از آسیب و ضرر غذاهای کنسروی باشد.این ماده روی پوست اثر گذاشته و بدن با جذب این مواد شیمایی از طریق پوست روی  سیستم تناسلی و غدد درون ریز اثرا گذاشته و به همین ترتیب موهای زائد بدن رشد می کنند.علاوه بر رسید در سایر وسایل از جمله دستمال توالت، بطری آب و ... نیز ممکن است این ماده وجود داشته باشد.

2.ورزش نکردن

چه غذاهایی باعث افزایش موهای زائد می شود

هیچگاه ورزش کردن را از یاد نبرید حتی اگر مشغله های زیادی در زندگیتان وجود داشته باشد زیرا ورزش می تواند در کاهش موهای زائد صورت تاثیر بگذارد.سعی کنید هر روز  ورزش کنید زیرا اضافه وزن باعث افزایش موهای زائد روی چانه و بالای لب خواهد شد.برای از بین بردن موهای زائد و کم کردن رشد آن ها می توانید ورزش هایی مثل پیاده روی یا شنا انجام دهید.

3.زیاد ماهی می خورید

از بین بردن موهای زائد صورت

می دانیم که ماهی سرشار پروتئین است اما در صورتی که بیش از حد خورده شود، رشد موهای زائد را افزایش می دهد.برای مثال ماهی سالمون که ماهی بسیار چربی محسوب می شود هورمون تستوسترون در خانم ها را افزایش داده که اگر این هورمون از حالت طبیعی و استاندارد بیشتر باشد موجب زیاد شدن موهای زائد صورت خواهد شد.

4.زیاد قهوه می خورید

از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه

افرادی که در خوردن قهوه زیاده روی می کنند باید بدانند که قهوه نیز تولید تستسترون را افزایش می دهد.به گونه ای که اگر به مدت 4 هفته هر روز قهوه مصرف شود باعث بالاتر رفتن این هورمون مردانه می شود.

5.استرس دارید

استرس داشتن

همانطور که می دانید جهانی که در آن در حال زندگی هستیم پر از مشکلات و دغدغه های گوناگون است که همواره  در حال تغییر و تحول بوده و بر حال روحی و روانی ما تاثیر می گذارد در نتیجه نمی توان استرس نداشت.از طرفی فشار و استرس زیاد تعادل هورمونی را افزایش داده و سبب رشد های موهای صورت می شود.

6.نداشتن خواب کافی و درست

نداشتن خواب کافی

توجه کنید که داشتن خواب کافی و با کیفیت بسیار مهم و با اهمیت است پس تلاش کنید که به خوبی بخوابید و در شبانه روز حداق 7 ساعت خوابیده باشید زیرا در غیر این صورت خوابتان به هم می خورد و موجب افزایش موهای زائدتان می شود و در نتیجه تعادل هورمونی به هم می خورد.