گل دیفن باخیا و انواع گل دیفن باخیا، علت رشد نکردن گل دیفن باخیا

03/03/2022
نگهداری از گل دیفن باخیا
دیفن باخیا یک گیاه  آپارتمانی است که می توانید به راحتی آن را در خانه نگهداری کنید. گیاه دیفن باخیا در هر شرایط نور غیر از نور مستقیم خورشید رشد می کند. مراقبت از آن بسیار ساده و انعطاف پذیری آن آسان است و آن را به یک گیاه خانگی شگفت انگیز تبدیل می کند.
مجله والی
مجله والی

گل دیفن باخیا

دیفن باخیا یک گیاه  آپارتمانی است که می توانید به راحتی آن را در خانه نگهداری کنید. گیاه دیفن باخیا در هر شرایط نور غیر از نور مستقیم خورشید رشد می کند. مراقبت از آن بسیار ساده و انعطاف پذیری آن آسان است و آن را به یک گیاه خانگی شگفت انگیز تبدیل می کند. دیفن باخیا تا شش فوت بلند می‌شود و به خاطر برگ‌های پهن اش معروف است. دیفن باخیا دارای برگ های نوک تیز و بیضی شکل در ترکیبات متنوعی از رنگ های سبز، کرم و سفید است.دیفن باخیا گیاهی با رشد سریع است که می تواند در عرض یک سال پس از کاشت قلمه ریشه دار به ارتفاع 2 فوت برسد، البته به شرطی که نور کافی داشته باشد. 

خاک دیفن باخیا

دیفن باخیا آموئنا یک گیاه خانگی بسیار پرطرفدار به دلیل طبیعت نگهداری آن است. گیاهانی که نور کمی دریافت می کنند و نیاز یه آبیاری زیاد ندارد و به سادگی می توان از آن مراقبت کردد هر چند این گیاه  سریع رشد نخواهند کرد. این گیاه بومی هند غربی است و اگر شرایط مناسب داشته باشد گل می دهد، زیبایی این گیاه به علت داشتن برگ های راه راه و زیبای آن است.هر گیاه دارای برگ هایی است که در نزدیکی رگبرگ آنها زرد است و به طور ناگهانی به سمت لبه برگ سبز تیره می شود. این انتقال حتی در همان برگ تصادفی است و نوارها و لکه هایی به رنگ زرد و سبز در امتداد بدن برگ ایجاد می کند.طول هر برگ در نهایت به47 سانتی متر و عرض25 سانتی متر می رسد.اگرچه این گیاه گاهی جوانه هایی به طول 12 سانتی متر تولید می کند، اما آنها فقط در شرایط عالی شکوفا می شوند.برای نگهداری این گیاه بهتر است که شکوفه های گل را سریع ببرید. دیفن باخیا گیاه سمی است و نباید در نزدیکی کودکان یا حیوانات خانگی (گربه و سگ) نگهداری شود. شیره گیاه خشک است و زمانی که بلعیده شود می تواند گلو و تارهای صوتی را بی حس کند و تا دو هفته تا زمانی که سم از بین برود شما بی صدا می کند. شیره این گیاه به شدت برای پوست تحریک کننده است.

راهنمای مراقبت از دیفن باخیا

یکی دیگر از باورهای غلط در مورد دیفن باخیا این است که آنها به نور بسیار کمی نیاز دارند. این در واقع اشتباه است، این گیاه باید در سایه قرار بگیرد اما باید در جای نورگیر باشد. برای حفظ یک گیاه سالم باید نور روشن غیر مستقیم به آن بتابد. 

آبیاری گیاه دیفن باخیا

آبیاری گیاه دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا به آبیاری با فاصله منم نیاز دارد. این یکی از گیاهان آپارتمانی است که همیشه با توجه به فصل و نیازهای گیاه دیفن باخیا خود را تنظیم کنید، به عنوان مثال در ماه های بسیار گرم انتظار داشته باشید که بیشتر آبیاری کنید و در زمستان کمتر به طور منظم آبیاری کنید.مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، آبیاری بیش از حد یکی از مشکلات رایج این گیاه است. قبل از آبیاری کامل اجازه دهید 2 اینچ بالای خاک گلدان کاملا خشک شود تا رطوبت از ته گلدان خارج شود. 

خاک دیفن باخیا

خاک دیفن باخیا

خاک برگ برای این گیاه مناسب است مخلوط یک قسمت خاک رس و یک قسمت کود حیوانی و دو قسمت برگ برای این گیاه مناسب است . زیاد بودن کود حیوانی باعث پوسیدگی می شودخطرات گیاه
دیفن باخیا در کنار فواید بسیاری که به عنوان یک گیاه برای ما به ارمغان می‌آورد، یک گیاه سمی است و در فارسی به سمبرگ معروف است زیرا شیره گیاه دیفن باخیا سمی است و با تماس با نقاط حساس بدن مانند لب تولید تاول و لکنت زبان می‌کند.همچنین در صورت خورده شدن برگ‌ هاي اين گياه، دهان و زبان ملتهب و قرمز شده و شروع به سوختن مي‌كندهمچنین ميزان بزاق دهان را افزايش می‌دهد و قورت دادن آن را مشكل می‌کند. در موارد شديد مسموميت، حتي حرف زدن به طور موقت ممكن است دچار اختلال شود. در صورتی که از این گیاه نگهداری می‌کنید یا قصد خرید آن را دارید، نگران نباشید چرا که بر اثر تماس دست با برگها مشکلی برای فرد پیش نمی‌آید، اما بهتر است که پس از تماس دست ها را بشویید. تنها بر اثر خوردن و جویده شدن برگها و یا تماس دست با شیره گیاه ممکن است فرد دچار مسمویت شود که در اكثر موارد، مسموميت‌ با گياه شديد نيست مگر اينكه مقدار زيادي از برگ گیاه خورده شود. همچنین بهتر است که این گیاه را دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی قرار دهید.

 تکثیر دیفن باخیا

نگهداری از گل دیفن باخیا

دیفن باخیا یکی از گیاهانی اسن که به سادگی می توانید آن را تکثیر کنید. تنها دقت داشته باشید که برای تکثیر این گیاه لازم است از دستکش و کاتر تیز استفاده کنید. قلمه زنی این گیاه بسیار ساده است و در بهار و یا تابستان انجام می شود. شما می توانید با بریدن یک ساقه بلند و بدون برگ که آن را در آب قرار دهید تا ریشه بزند و سپس آن را در خاک مناسب بکارید و مرتب آبیاری کنید.