بیوگرافی نیوشا ضیغمی و همسرش آرش پولادخان

18/03/2022
بیوگرافی نیوشا ضیغمی
نیوشا ضیغمی متولد 18 تیر 1359 در تهران بازیگر، تهیه کننده و مدل می باشد. خانم ضیغمی فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی می باشد، که حالا کلینیک زیبایی اداره می کند، و یک شوهر تاجر نقره دارد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی نیوشا ضیغمی

بیوگرافی نیوشا ضغیمی

نام نیوشا 
نام خانوادگی ضیغمی
تاریخ تولد ۱۸ تیر ۱۳۵۹
زمینه فعالیت سینما
سال‌ های فعالیت 1383 تاکنون
مدرک تحصیلی لیسانس روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی

نیوشا ضیغمی در 18 تیر سال 1359 می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل رشته روانشناسی می باشد، و در دوره ی بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال در چشم باد مسعود جعفری جوزانی در سال 1382 کار حرفه ای را شروع کرد. نیوشا ضیغمی فرزند محسن ضیغمی و فهیمه رستم پور می باشد.

خواهر نیوشا ضیغمی روشا ضیغمی متولد 29 دی ماه 1369 از بازیگران سینما می باشد. روشا ضیغمی دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی و کار هنری را با گرافیک شروع کرده است. نخستین تجربه ی او در عرصه ی بازیگری بازی در فیلم کوتاه چهار به کارگردانی پیمان عباسی می باشد، و همچنین او در فیلمی به نام چهارسو با خواهرش همبازی شد.

خانواده و اصالت

مرحوم پدر این بازیگر محسن ضیغمی دبیر بازنشسته و مادر او فهیمه رستم پور کارمند بازنشسته می باشد. خانم ضیغمی یک خواهر به نام روشا دارد، و اصالتاً از سمت مادر کرد مهاباد می باشد.

بیوگرافی نیوشا ضیغمی و همسرش

مخالفت پدر و مادر نیوشا ضیغمی برای بازیگری 

زمانی که می خواستم وارد بازیگری شوم، مادرم مخالفت نمی کرد، اما آن دید مادرانه نسبت به آینده من را در نظر می گرفت، ولی پدرم با بازیگر شدن من زیاد موافق نبود. پدرم اصولاً کارهای علمی را دوست داشته و دارد، و ترجیح می داد، من پزشک یا مهندس شوم، تا بازیگر. زمانی که وارد این عرصه شدم، و با کار آقای جوزانی آغاز کردم، و بعد از آن هم بلافاصله وارد سینما شدم، در همان سال اول نتیجه خوبی حاصل شد، پدرم تغییر موضع داد، و با کار من موافقت کرد.

خسرو شکیبایی و اکبر عبدی همیشه از اسطوره های من بودند، و هستند. همسر نیوشا ضیغمی آرش پولادخان متولد شهر اصفهان می باشد، و شغل او تجارت نقره می باشد.

آشنایی نیوشا ضیغمی با آرش پولادخان

حکایت آشنایی من و آرش در نوع خودش بسیار جالب می باشد، چون او من را قبل از آشنایی مان به شکل رسمی به واسطه فیلم هایم می شناخت، و همین قضیه منجر شد، که از قبل پیش فرض هایی نسبت به من داشته باشد. در هر حال آشنایی و ازدواج با او یکی از بهترین اتفاق های زندگی ام بود.

آرش پولادخان

حق با نیوشاست. من مدت ها قبل از این که با نیوشا آشنا شوم دوست داشتم، با او ازدواج کنم، و یک جورایی او را همسر آینده خودم می دیدم، ولی تنها دلشوره ام این بود، که نیوشا با تصویری که از او در کارهایش می بینم فاصله داشته باشد، از طرفی دوست نداشتم، که صرفاً به او به عنوان یک هوادار نزدیک شوم، به همین خاطر کلی دو دوتا چهارتا کردم، تا بالاخره به این نتیجه رسیدم، تا از طریق سرمایه گذاری در فیلمی به او نزدیک شوم، که خوشبختانه این اتفاق افتاد، ولی نکته ی مهم در مورد او این بود، که به مراتب از آن چه که فکر می کردم، صادق و مهربان تر بود.

بیوگرافی نیوشا ضیغمی و همسرش و فرزندش

نحوی بازیگر شدن

پس از فارغ التحصیلی در کلاس های بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت کرد، و از آن جا به مسعود جعفری جوزانی (کارگردان) برای سریال در چشم باد معرفی شد. ضیغمی با این سریال در سال 1382 زمانی که 23 سال داشت، اولین تجربه هنری خود را کسب کرد.

شهرت با سینما

با فیلم مواجهه در سال 1383 به سینما راه یافت، و یک سال بعد با فیلم شوریده به کارگردانی محمدعلی سجادی نامزد سیمرغ بلورین فجر شد. شهرت او اما با فیلم پارک وی سال 1385 به کارگردانی فریدون جیرانی شروع و بعد با فیلم اخراجی ها در همین سال ادامه یافت.

همسر نیوشا ضیغمی اهل کجاست

ازدواج با تاجر نقره

نیوشا ضیغمی در آبان سال 1389 زمانی که 30 ساله بود، با آرش پولادخان (تاجر نقره) ازدواج کرد، شاید جالب باشد، بدانید که مهریه این زوج تنها دو سکه طلا می باشد. آقای پولاد خان جهت رسیدن به نیوشا با یک برنامه از قبل طراحی شده به عنوان سرمایه گذار در فیلم پرتقال خونی سال 89 به او نزدیک شد، و در نهایت پیشنهاد ازدواج داد.

اولین فرزند

خانم بازیگر در اواخر اردیبهشت سال 1397 صاحب یک فرزند دختر به نام لنا شد، در کمال تعجب این زوج فرزند خود را در ایران به دنیا آوردند.

شغل همسر نیوشا ضیغمی

شروع کارهای تجاری

زمانی که 17 ساله بود، با فروش پرایدی که پدر برایش خریده بود، و گرفتن وام برای خود خانه خرید و در دوران دانشجویی آشنایی اش با خانوم دکتری باعث مشارکت آن ها در ایجاد کلینیک زیبایی پوست شد. در حال حاضر هم با همسر خود که متولد 1352 می باشد، در کار تجارت نقره و سرمایه گذاری روی فیلم ها فعالیت می کند.

ورزش

مگر می شود، اهل ورزش نباشیم شنا، بدن سازی و یوگا را جدی کار می کنم، و به شیرجه، سوارکاری و تنیس خیلی علاقه دارم.

ماشین نیوشا ضیغمی و همسرش

طرفدار پرسپولیس

بیشتر طرفدار تیم ملی می باشم، اما قرمز می پوشم، در بیشتر مواقع هم هر طرف باد بوزد من هم کشیده می شوم، اما خارج از شوخی قرمز پوش سرسختی هستم

خواهرم روشا

من یک خواهر دارم، که از خودم 10 سال کوچک تر می باشد، و کلی نگرانش هستم. آرزو می کنم، بتوانم برایش خواهری باشم، که بهترین کارها را انجام دهم، چون فاصله سنی ما زیاد است، نگرانی من یه جورهایی هم خواهرانه ست هم مادرانه.

سفیر کودکان کار

در انجمن حامیان کودک کار و خیابان به صورت مستمر فعالیت دارم، بچه های کار مسئله ای پیچیده در جامعه کنونی ما می باشد، و بحران بزرگ اجتماعی محسوب می شود.

آشپزی

من واقعاً آشپزی کردن را خیلی دوست ندارم، نه این که از زمانی که بازیگر شدم، علاقه‏ ام را از دست داده باشم نه. قبلاً هم دوست نداشتم.

در عوض خرید روزمره خانه را خیلی دوست دارم، حتی چیدمان داخل خانه و خیلی چیزهای دیگر را هم دوست دارم، چون کار خانه که فقط آشپزی نیست.

سفر در زمان

اگر روزی می ‌‌توانستم، در زمان سفر كنم به قرن نوزدهم می‌‌ رفتم، برای این‌ كه قرن 21 قرن تكنولوژی است، و قرن سرد و پر دغدغه‌ ای می باشد، اما قرن نوزدهم قرن احساس و هنر بود.

جراحی زیبایی

من سال 86 جراحی زیبایی بینی انجام دادم، و قبل از عمل 11 فیلم بازی کرده بودم. یکی از دلایلی که بینی ام را جراحی کردم، این بود، که خودم از نیمرخ ام خوشم نمی آمد، و با چهره ام خوشحال نبودم، اما الان راضی تر می باشم.

عاشق اصفهان

من عاشق اصفهانم گشت زدن در لابه لای آثار باستانی این شهر را دوست دارم.

بازیگر سینما هستم.

من خودم را بازیگر سینما می دانم، ولی بازیگر بازیگر می باشد، و هر زمان متن خوب از هر رسانه ای به من پیشنهاد شود، آن را انجام خواهم داد.

در انجمن حمایت از کودکان

من سال هاست، که با انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان به عنوان سفیر همکاری می کنم، و طی این مدت تلاش کردم، درباره این کودکان شناخت بیشتری پیدا کنم.

حمله به صدف طاهریان

خانم ضیغمی در گفت و گویی با یکی از رسانه ها در خصوص صدف طاهریان که از پشت پرده فساد در سینما حرف زده بود، گفت: ایشان را بازیگر نمی دانم. به نظرم اسمشان را اصلا نیاورید، چون که اصلا بازیگری نیستند، واقعا نمی دانم، چه زمان بازیگر بودند، فقط تصاویری از او در اثری دیدم، که نقش مهمی هم در آن نداشت. چرا ما یک آدم الکی را بزرگ می کنم، خود ما این آدم های بی مغز را بزرگ می کنیم.

فردوسی پور باهوش است.

جناب عادل فردوسی پور بسیار انسان باهوش و مدیری هست و بنده طرفدار خودش و برنامه اش هستم، اما تکلم شان بسیار سریع و گاهی نامفهوم می باشد.

بلند پروازم

روحیه ی بلند پروازی دارم، که باعث شده بخواهم تجربه های مختلفی را از سر بگذرانم، به خاطر همین در کنار بازیگری دفتر تولید فیلم و کلینیک زیبایی ام را اداره می کنم. با این حال این مشغله های وقت گیر باعث نشده، که از کارهای خانه ام غافل شوم، نمی خواهم سال ها بعد حسرت این که می توانستم کاری که دوست دارم، را انجام بدهم، ولی انجام ندادم، به دلم بماند.

قطع همکاری با تلویزیون

13 آذر 1398 خانم بازیگر اعلام کرد. امروز به عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم، و با افتخار عنوان کردم، شروع کارم با صدا و سیما بوده، اعلام می کنم، نه تنها در تلویزیون کار نخواهم کرد، بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه های شما را نخواهم داد.

ماجرای آشنایی نیوشا ضیغمی و همسرش از زبان خودشان

حکایت آشنایی من و آرش در نوع خودش بسیار جالب است، چون او من را قبل از آشنایی مان به شکل رسمی به واسطه فیلم هایم می شناخت، و همین قضیه باعث شد، که از قبل پیش فرض هایی نسبت به من داشته باشد. در هر حال آشنایی و ازدواج با او یکی از بهترین اتفاق های زندگی ام بود.

آرش پولادخان

حق با نیوشاست. من مدت ها قبل از این که با نیوشا آشنا شوم دوست داشتم، با او ازدواج کنم، و یک جورایی او را همسر آینده خودم می دیدم، ولی تنها دلشوره ام این بود، که نیوشا با تصویری که از او در کارهایش می بینم، فاصله داشته باشد، از طرفی دوست نداشتم، که صرفاً به او به عنوان یک هوادار نزدیک شوم، به همین خاطر کلی دو دوتا چهارتا کردم، تا بالاخره به این نتیجه رسیدم، تا از طریق سرمایه گذاری در فیلمی به او نزدیک شوم، که خوشبختانه این اتفاق افتاد، ولی نکته ی مهم در مورد او این بود، که به مراتب از آن چه که فکر می کردم، صادق و مهربان تر بود.

مهریه نیوشا ضیغمی

مهریه نیوشا ضیغمی یک سکه می باشد، و این بانوی بازیگر در گفت و گوهای خودش از اختلاف خانواده ها بر سر مهریه و بحث بر سر این موضوع بسیاری گله کرده است.

مادر شدن نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی در آخرین روز از اردیبهشت ماه سال 97 برای نخستین بار مادر شد، و دخترش لنا به دنیا آمد.

در چشم باد اولین سریال نیوشا ضیغمی

سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی سریالی تاریخی حماسی بود، که تیرماه سال 88 در شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

نیوشا ضیغمی در نخستین تجربه ی بازیگری خود در این سریال پربیننده مقابل دوربین رفت، و ایفاگر نقش رعنا همسر عباس شد. نخستین تجربه ی هنرنمایی نیوشا ضیغمی مقابل دوربین در تلویزیون رقم خورد، و باعث دیده شدن او در دنیای هنر گردید، و با بازی در کنار هنرمندان با سابقه ای چون اکبر عبدی، سعید نیک پور، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، ماه چهره خلیلی، کامبیز دیرباز، لاله اسکندری، طناز طباطبایی، سحر جعفری جوزانی و... تجربه های گوناگونی را بدست آورده است.

اولین تجربه های سینمایی نیوشا ضیغمی

نخستین تجربه های سینمایی نیوشا ضیغمی با محمدعلی سجادی در فیلم های تردست و شوریده رقم خورد، و راه برای ورود او به دنیای سینما هموار گردید.

بازی نیوشا ضیغمی در اخراجی ها

یکی از نقش های ماندگار نیوشا ضیغمی در دنیای سینما مربوط به بازی او در فیلم سینمایی اخراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی می باشد.

اخراجی ها یکی از پرطرفدارترین فیلم های سینمای ایران می باشد، که اولین فصل آن در سال 1385 ساخته و نیوشا ضیغمی در این فیلم ایفاگر نقش نرگس بود. نرگس دختر میرزا می باشد، که مجید دلباخته او شده است، و میرزا شرط قبول ازدواج آن ها را سربراه شدن مجید عنوان کرده، و مجید هم برای رسیدن به خواسته اش تصمیم می گیرد، که به جبهه برود، و این آغاز ماجراهای این فیلم سینمایی است.

تهیه کنندگی نیوشا ضیغمی

یکی دیگر از تجربه های نیوشا ضیغمی در دنیای هنر مربوط به تهیه کنندگی و سرمایه گذاری این بانوی هنرمند به همراه همسرش در فیلم پرتقال خونی می باشد.

فیلم‌ شناسی نیوشا ضیغمی

سال ساخت نام فیلم کارگردان
۱۳۹۹ شهر گربه‌ها سید جواد هاشمی
۱۳۹۸ زنها فرشته‌اند ۲ آرش معیریان
۱۳۹۸ ورود و خروج ممنوع امید آقایی
۱۳۹۶ ما خیلی باحالیم بهمن گودرزی
۱۳۹۵ دخترعمو و پسرعمو روح‌ انگیز شمس
۱۳۹۵ شام عاشقانه سه نفره جواد مزد آبادی
۱۳۹۵ هشتگ رحیم بهبودی‌ فر
۱۳۹۴ خوب، بد، جلف پیمان قاسم‌ خانی
۱۳۹۴ ثبت با سند برابر است بهمن گودرزی
۱۳۹۴ هفت معکوس مهدی خسروی
۱۳۹۳ آدم باش مجید جوانمرد
۱۳۹۳ ایران برگر مسعود جعفری جوزانی
۱۳۹۳ دریا و ماهی پرنده مهرداد غفارزاده
۱۳۹۱ آینه شمعدون بهرام بهرامیان
۱۳۹۰ فیتیله و ماه پیشونی آرش معیریان
۱۳۹۰ گشت ارشاد سعید سهیلی
۱۳۸۹ ما همه گناهکاریم حسن ناظر
۱۳۸۹ چارسو فرهاد نجفی
۱۳۸۹ دختر شاه پریون کامران قدکچیان
۱۳۸۹ یکی برای همه محمد آهنگرانی
۱۳۸۹ پرتقال خونی سیروس الوند
۱۳۸۹ پرستوهای عاشق فریال بهزاد
۱۳۸۹ دموکراسی تو روز روشن علی عطشانی
۱۳۸۸ زمهریر علی روئین‌ تن
۱۳۸۷ اخراجی‌ها ۲ مسعود ده‌ نمکی
۱۳۸۶ تلافی سعید اسدی
۱۳۸۶ توفیق اجباری محمدحسین لطیفی
۱۳۸۶ قرنطینه منوچهر هادی
۱۳۸۵ اخراجی‌ ها مسعود ده‌ نمکی
۱۳۸۵ پارک‌وی فریدون جیرانی
۱۳۸۵ حس پنهان مصطفی رزاق‌ کریمی
۱۳۸۵ گناه من مهرشاد کارخانی
۱۳۸۳ تردست محمدعلی سجادی
۱۳۸۳ شوریده محمدعلی سجادی
۱۳۸۳ مواجهه سعید ابراهیمی‌ فر

مجموعه تلویزیونی

  1. راستش را بگو (محمدرضا آهنج، ۱۳۹۰) شبکه یک
  2. در چشم باد (مسعود جعفری‌جوزانی، ۱۳۸۲) شبکه یک

جشنواره‌ ها و جوایز

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شوریده در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر
  • نامزد تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی چهاردهمین جشن حافظ برای سریال راستش را بگو
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر برای فیلم حس پنهان

نیوشا ضیغمی در نمایش خانگی

  • رالی ایرانی 2 ساخته آرش معیریان سال 1397