طرز تهیه مرغ سوخاری و فیله سوخاری به ساده ترین روش

26/03/2022
طرز تهیه مرغ سوخاری
مرغ سوخاری یکی از خوشمزه ترین غذا هایی است که می توانید در خانه آن را تهیه کنید.مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب در سراسر جهان است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در سراسر دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود
مجله والی
مجله والی

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه ترین غذا هایی است که می توانید در خانه آن را تهیه کنید.مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب در سراسر جهان است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در سراسر دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری  

مرغ سوخاری

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ ۸ تکه
ماست چکیده ۱ لیوان
آرد سفید ۲ تا ۳ لیوان
پیاز ۱ عدد
آب سرد ۱ کاسه
سبزیجات معطر ¼ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری

پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، پونه کوهی و + را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و با چنگال کاملا مخلوط کنید. ماست و ادویه و پیاز را داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید تکه های مرغ را اضافه کنید و هم بزنید و روی آن را بپوشانید. حداقل 4 ساعت و تا یک شب در یخچال قرار دهید، گاهی اوقات کیسه را برگردانید.آرد، نشاسته ذرت، بکینگ پودر، 2 قاشق چایخوری نمک و باقیمانده مخلوط ادویه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید.یک تکه مرغ را از کیسه خارج کنید، اجازه دهید مواد اضافی از روی مرغ بریزد، مرغ را در مخلوط آرد بریزید  اضافه کردن تکه های مرغ را یکی یکی به مخلوط آرد ادامه دهید تا همه آنها در کاسه قرار گیرند. مرغ را با دست فشار دهید تا آرد در یک لایه ضخیم بچسبد.  سپس مرغ را در تخم مرغ و آرد سوخاری بغلطانید. روغن را داغ کنید و مرغ را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی 

طرز تهیه فیله سوخاری

برای درست کردن آرد سوخاری خانگی میتوانید از انواع نان‌های حجیم مثل نان باگت یا تست و…. استفاده کنید. از کناره های نان تست که گاهی دور انداخته میشه استفاده کنید. اجازه دهید کاملا خشک شوند و بعد آنها را پودر کنید. پودر نان را  داخل یک تابه بریزید و روی حرارت قرار بدید و مدام هم بزنید تا تغییر رنگ بده و به طور یکنواخت طلایی بشه. حرارت رو خاموش کنید.میتونید داخل پودر سوخاری از ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، آویشن و نمک هم استفاده کنید.

چقدر طول می کشد تا مرغ سرخ شود؟

فیله سوخاری

به طور معمول، مرغ باید حدود 7-8 دقیقه در هر طرف سرخ شود. اما به خاطر داشته باشید که قطعات می توانند از نظر اندازه و ضخامت متفاوت باشند. 

برای سرخ کردن مرغ از چه روغنی استفاده کنم؟

فیله سوخاری

روغن های خنثی مانند روغن کانولا، نباتی و بادام زمینی برای سرخ کردن مرغ ایده آل هستند.