طرز تهیه همبرگرخانگی با ساده ترین روش و بهترین مزه

28/03/2022
طرز تهیه همبرگر
همبرگر یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید آن را در خانه تهیه کنید. این خوراک که اغلب به عنوان ساندویچ تهیه می شود از ترکیب گوشت چرخ شده و پیاز ادویه بر روی آتش گریل می شود و با مخلفات مختلف خورده می شود.
مجله والی
مجله والی

همبرگر خانگی

همبرگر یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید آن را در خانه تهیه کنید. این خوراک که اغلب به عنوان ساندویچ تهیه می شود از ترکیب گوشت چرخ شده و پیاز ادویه بر روی آتش گریل می شود و با مخلفات مختلف خورده می شود. بهتر است این غذا را بر روی  یک   ماهیتابه چدنی سنگین و آغشته به روغن یا چربی بپزید. گوشتی که برای تهیه همبرگر استفده می کنید حداقل باید 20 درصد چربی داشته باشد. همبرگر یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های رستوران ها محسوب می‌شود که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است. محبوبیت همبرگر در جهان خیلی زیاد است و به همین دلیل برگر‌های دیگر مثل چیز برگر و  یا همبرگر با سس های مختلف هم به وجود آمدند. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر همبرگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری همبرگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. 

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
سس خردل ۳ قاشق غذا خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
نمک ۲ قاشق چای خوری
پیاز رنده شده ۱ قاشق غذا خوری
نان همبرگر ۴ عدد
کاهو و برش گوجه به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
پنیر ورقه ای (اختیاری) ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه همبرگر خانگی 

مواد لازم برای تهیه همبرگر

برای تهیه همبرگر ابتدا پیاز را پوست میکنیم و سپس میشوییم و با  کوچم ترین قسمت رنده خوب رنده می کنیم و در صافی میریزیم با قاشق روی پیاز را فشار میدهیم تا کاملا آب آن خارج شود. پوست سیر را می گیریم و آنرا هم با رنده ریز رنده می کنیم. گوشت چرخ کرده را روی سطح صافی مانند تخته گوشت پهن می کنیم سپس پیاز ، سیر رنده شده را روی گوشت میریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ را در کاسه ای کوچک می شکنیم و روی گوشت میریزیم سپس مقداری  نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و گوشت را به همراه موادی که روی آن ریخته ایم خوب ورز میدهیم. پس از آنکه مایه همبرگر را خوب ورز دادیم آرد سوخاری را کم کم روی آن می پاشیم و مخلوط می کنیم تا مواد منسجم با بافت کمی سفت داشته باشیم.  اگر آرد سوخاری به مقدار زیادی روی مواد بریزیم در پایان همبرگر سفتی خواهیم داشت.

همبرگر فست فودب

مایه همبرگر را به ۴ قسمت تقسیم میکنیم و هر۴ قسمت را با دست گرد میکنیم و پلاستیک فریزر را از وسط نصف میکنیم و روی تخته آشپزخانه میگذاریم و هر قسمت از همبرگر را روی یک نصف پلاستیک میگذاریم و با دست آن را بشکل یک دایره پهن میکنیم و روی آن نیز پلاستیک میکشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار میدهیم. سپس داخل تابه روغن  میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا به مرور زمان داغ شود سپس روی پلاستیک همبرگر را بر میداریم. اگر کباب پزداشته باشید میتوانید از آن استفاده کنید و همبرگر ها را گریل کنید. در آخر که همبرگرها سرخ شدن به تعداد آنها نان باگت آماده میکنیم و داخل آن را سس میزنی و با همبرگر،خیارشور،کاهو و گوجه پر میکنیم.

فوت فن تهیه همبرگرwink

نکات تهیه همبرگر

  • از گوشت گوساله برای تهیه همبرگر استفاده کنید.
  •  برای داشتن همبرگری لذیذ و خوشمزه باید از ترکیب گوشت گوساله و گوشت گوسفندی استفاده کرد.
  • اگر تمایل داشته باشیم که همبرگر ما کاملا آبدار باشد، باید آنرا به مدت ۶ دقیقه سرخ کنیم.
  • هنگام سرخ کردن همبرگرها به هیچ وجه نباید  درب تابه را بگذاریم