معرفی بهترین لیست های انیمه 2022

08/05/2022
بهترین انیمه های 2022
در پست از مجله والی قصد داریم به معرفی انواع انیمه هایی که در سال 2022 منتشر شده اند بپردازیم، برای مشاهده ی بهترین انیمه های ژاپنی ادامه مطلب را از دست ندهید.
مجله والی
مجله والی

 انیمه یکی از محبوب ترین انواع سرگرمی در جهان است اگرچه این سرگرمی جدید نیست، اما در 20 سال گذشته محبوبیت آن در آمریکا افزایش یافته است.فرهنگ انیمه اکنون به تلویزیون، فیلم‌ها، رسانه‌های اجتماعی، داستان‌های طرفداران، میم‌ها و بسیاری موارد دیگر گسترش یافته است. با مجله والی همراه باشید تا به لیست انواع آن بپردازیم.

 انیمه چیست؟

انیمه به سبک خاصی از کارتون اطلاق می شود که از انیمیشن های ژاپنی ساخته یا الهام گرفته شده است. این موضوع را باید بدانید که همه نمایش های انیمه کارتونی هستند، اما همه کارتون ها انیمه نیستند. سبک هنری مرتبط با انیمه بسیار منحصر به فرد و قابل تشخیص است. احتمالاً با چشم‌های درشت، موهای وحشی، بازوها و اندام‌های بلند و موارد دیگر آشنا هستید. این طراحی اغراق‌آمیز به شخصیت‌ها کمک می‌کند تا احساسات را راحت‌تر بیان کنند - که در انیمه تعداد زیادی از آنها وجود دارد. همچنین ترفندهای فنی انیمیشن مانند کلوزآپ ها و زوم های دراماتیک، نورپردازی شدید و رنگ های درخشان همیشه در انیمه ها به چشم می خورند. اما فراتر از ظاهر بصری متمایز، انیمه به دلیل شخصیت‌های پیچیده و خطوط داستانی جذاب، خود را در قلب طرفداران محبوب کرده است.

انیمه بیش از یک قرن است که در ژاپن محبوب شده است و برنامه های تلویزیونی و فیلم های آن اکنون به سراسر جهان صادر می شود. انیمه از دهه 60 میلادی با Speed ​​Racer مورد توجه قرار گرفته شد. در دهه 90، استودیوی دوست‌داشتنی گیبلی، مجموعه‌ای از فیلم‌های پرطرفدار داشت. Spirited Away حتی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار 2001 شد. در آمریکا، نمایش‌های انیمیشن معمولاً برای بچه‌ها عرضه می‌شوند و برای آن‌ها ساخته می‌شوند. البته استثنائاتی وجود دارد، اما به طور کلی، بزرگسالان بیشتر به سمت سرگرمی‌های لایو اکشن گرایش دارند. با این حال، در ژاپن، نمایش‌های انیمیشن برای افراد در هر سنی ساخته می‌شوند حتی در افراد۴۰، ۵۰ ساله و بالاتر، داشتن شخصیت‌ها و نمایش‌های انیمیشن مورد علاقه امری عادی است. اما اگرچه محتوا انیمیشنی است، انیمه می‌تواند مضامین بسیار بزرگسالانه داشته باشد.

 انیمه Orient

انیمه orient

این انیمه که در ژانر  اکشن، خیال‌انگیز به کارگردانی تتسویا یاناگیساوا ساخته شده است از ۶ ژانویه ۲۰۲۲  در حال پخش است. این انیمه دوره‌ی جایگزین سنگوکو در ژاپن را به تصویر می‌کشد که در آن شیاطین زمام امور را به‌دست گرفته و برانسان‌ها حکومت می‌کنند. دراین دوران دیگر سامورایی بودن به معنای قهرمان بودن و مایه افتخار فرد در جامعه نیست، بلکه اسباب شرمساری و خجالت است. به طوری که فرزندان سامورایی‌ها حتی توسط همنوعان خود هم طرد شده و مورد تحقیر و بدرفتاری قرار می‌گیرند.

فصل آخر انیمه Attack on Titan

 فصل آخر انیمه اتک آن تایتان

این انیمه که  گل سرسبد انیمه‌های این فصل است ادامه نبرد بشریت با موجودات غول پیکر را به تصویر می کشد. این انیمه اقتباسی از مانگایی به همین نام نوشته هاجیمه ایسایاما ساخته شده است    

 انیمه Bleach: Thousand-Year Blood War Arc

انیمه بلیچ

بلیچ دیگر انیمه‌ای است که انتشار آن در سال جاری میلادی باعث امتنان و شادی مخاطبان شده است. درواقع در یک حرکت واقعا غیرمنتظره، بلیچ بازگشته و خب بهتر از همیشه هم به نظر می‌رسد.پس از آنکه این انیمه به‌دلیل رتبه بندی پایین مانگای آن در سال ۲۰۱۲ کنار گذاشته شد، بسیاری از انیمه دوستان تصور کردند که دیگر فصلی جدید از انیمه درکار نخواهد بود.اما بعد از گذشت هشت سال از آخرین نمایش انیمه بلیچ، در جریان رویداد «جامپ فستا» (JUMP FESTA)، خبری خوب در مورد ساخت فصلی جدید از این انیمه به گوش رسید.

انیمه Exception

انیمه exception

این سریال بر اساس داستان جدیدی از رمان‌نویس و کارگردان هیروتاکا آداچی ساخته شده است و طراحی شخصیت‌هایی توسط یوشیتاکا آمانو انجام شده است. این داستان ترسناک و تخیلی روایتگر  آینده ای دور، انسان ها مجبور به ترک زمین و مهاجرت به کهکشانی دیگر شده اند. یک تیم پیشرفته از فضاپیماها به سیاره ای می رسند که قرار است به صورت زمینی شکل بگیرد. هر یک از اعضای تیم توسط یک چاپگر سه بعدی بیولوژیکی خروجی می گیرند.
نتفلیکس در فوریه 2020 اعلام کرده بود که با چندین سازنده از جمله Otsuichi (فیلم Stare, Goth, Calling You, Zoo) برای گسترش مجموعه انیمیشن خود همکاری می کند.

Vinland Saga (حماسه وینلند)

حماسه وینلند

حماسه وینلند، یک مجموعه مانگای تاریخی ژاپنی است که توسط ماکوتو یوکیمورا نوشته و تصویرگری شده است. این مجموعه توسط Kodansha منتشر شده است و برای اولین بار در مجله هفتگی Shōnen با هدف جوانان پخش شد و سپس به مجله ماهانه مانگا ماهانه بعد از ظهر که هدف آن مردان جوان است، منتقل شد. از جولای 2021، این مجموعه در بیست و پنج جلد صحافی گردآوری شده است. Vinland Saga همچنین مجوز انتشار به زبان انگلیسی توسط Kodansha USA را دریافت کرده است. عنوان، حماسه وینلند، همانگونه که در دو حماسه اسکاندیناوی توصیف شده است، مهاجمان دانمارکی انگلستان را که معمولاً به عنوان وایکینگ ها شناخته می شوند، نشان می دهد. داستان ترکیبی از نمایشنامه‌سازی از قدرت گرفتن تاریخی پادشاه کنات کبیر با طرحی انتقام‌جویانه با محوریت تورفین کاشف تاریخی، پسر یک جنگجوی سابق مقتول است که زیر نظر گروهی از مزدوران مسئول این عمل خدمت می‌کند. داستان از طریق چندین قوس داستانی فراتر از این پیش می رود، و در نهایت به یک سفر به وینلند ختم می شود.

انیمه My Hero Academia (فصل ۶)

my hero academia

این انیمه پر طرفدار با فصل 6 خود بار دیگر در پاییز امسال باز میگردد. این بار قرار است ایزوکو به همراه دیگر همکلاسی‌ها و معلم‌های‌شان با جبهه آزادی ماورالطبیعه مقابله کند، گروهی متشکل از شخصیت‌های شرور که به وسیله‌ی اتحادیه جبهه آزادی متا و لیگ بدنام شروران تشکیل شده است.

انیمه Overlord (فصل چهارم)

انیمه overlord

فصل 4 Overlord در ژوئیه 2022 منتشر می شود. Overlord بر اساس مجموعه رمان Light اثر Kugane Maruyama، یک مجموعه انیمیشن محبوب توسط Madhouse است. فصل اول این انیمه در سال 2015 منتشر شد و به دنبال آن دو فصل دیگر در سال 2018 منتشر شد. این انیمه در هر فصل 13 قسمت داشت و طرفداران تمام قسمت های انیمه را دوست داشتند. بنابراین، جای تعجب نیست که Madhouse تصمیم گرفت برنامه تلویزیونی را برای یک فصل دیگر تمدید کند. 

انیمه The Irregular at Magic High School: Reminiscence Arc

 The Irregular at Magic High School: Reminiscence Arc

این انیمه یک قسمت اسپشیال است که پیش‌درآمد انیمه The Irregular at Magic High School خواهد بود و آرک Reminiscence را پوشش خواهد داد. این آرک به گذشته شخصیت‌های اصلی داستان، یعنی تاتسویا و میوکی خواهد پرداخت؛ گذشته‌ای که در آن این خواهر و برادر به هیچ‌وجه به یک‌دیگر نزدیک نبوده‌اند.