بهترین و زیباترین مکان های دیدنی در ایرلند برای بازدید

30/04/2022
جاذبه های گردشگری ایرلند
با وجود شهرها و شهرهای بسیار زیاد برای گشت و گذار، انتخاب مکان های خیره کننده در برنامه سفر شما می تواند دشوار باشد.ما در این مقاله تعدادی از بهترین و زیبا ترین مکان های ایرلند را تهیه کرده ایم تا با آشنا شدن با آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.
مجله والی
مجله والی

هیچ چیز مانند بازدید از جزیره زمرد وجود ندارد که روح شما را پاک کند و روح شما را دوباره تقویت کند. ایرلند مملو از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذابی است که سرسبزترین و خیره‌کننده‌ترین مناظر جهان را در خود جای داده است، بنابراین می‌خواهید از همه آنها دیدن کنید.

از صخره‌های فریبنده موهر که شما را غرق در نورهای روشن خیابان گرافتون دوبلین می‌کند تا سالن‌های مقدس کالج ترینیتی، کارهای سرگرم‌کننده زیادی را در ایرلند خواهید یافت. قسمت سخت این است که انتخاب کنید کدام جاذبه های جذاب باید در صدر فهرستی که باید ببینید.

در این مقاله گردشگری از مجله والی، لیستی از برترین جاذبه های گردشگری ایرلند و تمام کارهایی که باید در این کشور جذاب انجام دهید را کشف کنید.

املاک پاورسکورت( Powerscourt Estate)

املاک پاورسکورت

تنها در 20 کیلومتری دوبلین، املاک بی‌نظیر Powerscourt قرار دارد. این باغ ها که در 47 هکتار زمین زیبا قرار دارند، 150 سال پیش با ایده ترکیب کردن خانه باشکوه با چشم انداز اطراف ایجاد شدند.

در مقابل پس‌زمینه‌ی جسورانه‌ی کوه‌های بزرگ قند، این باغ‌ها میزبان 200 گونه درخت، یک باغ گل رز، یک باغ ایتالیایی و یک باغ آشپزخانه بزرگ است. مسیرهای زیادی برای پیاده روی در امتداد چشم انداز وسیع وجود دارد. یکی از آنها به آبشار پاورسکورت، بلندترین آبشار ایرلند با ارتفاع 121 متر منتهی می شود.

پارک ملی کیلارنی(Killarney National Park)

پارک ملی کیلارنی

پارک ملی کیلارنی باید در برنامه سفر شما به ایرلند باشد. این پارک نه تنها خانه عمارت وسیع قرن نوزدهمی پوشیده از پیچک است، بلکه منظره ای گیرا نیز دارد که یک ذخیره گاه زیست کره را تشکیل می دهد.

مناظر زیبای پارک ملی کیلارنی با سه دریاچه باشکوه و بزرگترین وسعت جنگل های بومی ایرلند، فریبنده است. بهترین راه برای تجربه کیلارنی، رانندگی در امتداد جاده 11 کیلومتری، از میان شکاف دانلو و منظره ای است که توسط یخچال های طبیعی حجاری شده است.

جزایر آران(Aran Islands)

جزایر آران

این جزایر که در ابتدا در سال 1934 توسط مستند داستانی Man of Aran مورد توجه جهانیان قرار گرفت، از آن زمان تاکنون بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده‌اند. زبان گالیکی زبان اول است، تنها 12000 نفر در آن زندگی می کنند، و هنگامی که به ساحل می آیید، احساس می کنید که در یک پیچ و تاب زمانی قرار گرفته اید. سه جزیره وجود دارد که بزرگترین آنها اینیشمور، سپس اینیشمان و کوچکترین آنها اینیشیر است.

جزایر وحشی، بادگیر، ناهموار و کاملا منحصربه‌فرد، تجربه‌ای را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست. پس از تجربه، قلعه سنگی بزرگ دون آنگهاسا و صخره های سر به فلک کشیده آران هرگز فراموش نمی شوند. فرهنگ محلی کاملاً متفاوت از سرزمین اصلی است، میراث باستان شناسی را نمی توان در جای دیگری یافت و مناظر غنی آن به سادگی نفس گیر است.

صخره های موه ر  ( Cliffs of Moher  )

صخره های موهر 

صخره های ناهموار موهر در کانتی کلر در ارتفاع 214 متری بر فراز اعماق اقیانوس اطلس قرار دارند و به طول 8 کیلومتر امتداد دارند. بازدیدکنندگان به صخره‌ها جذب می‌شوند، نه فقط به خاطر اندازه چشمگیرشان، بلکه برای مناظر چشم‌انداز خیره‌کننده، در یک روز صاف می‌توان هر 5 شهرستان اطراف و همچنین جزایر آران را دید.

صخره‌های الهام‌بخش بزرگ‌ترین کلنی پرندگان دریایی ایرلند را نیز در خود جای داده است که بین آوریل و جولای شامل پافین‌ها نیز می‌شود.

قلعه بوناتی و پارک فولک(Banati Castle and Folk Park)

قلعه بوناتی و پارک فولک

بازدید از منطقه شانون بدون آمدن به اینجا کامل نخواهد بود. این قلعه که قدمت آن به سال 1425 می رسد، بهترین قلعه قرون وسطایی حفظ شده در ایرلند است و در دهه 1950 با عشق بازسازی شد. این قلعه با مجموعه ای زیبا از اثاثیه و ملیله های قرن 15 و 16 شما را به دوران قرون وسطی باستان می برد.

پارک فولک چشمگیر ایرلند یک قرن پیش را زنده می کند. این پارک محلی با بیش از 30 ساختمان در یک محیط روستایی و روستایی، مغازه‌های روستایی، خانه‌های کشاورزی، و خیابان‌هایی برای کاوش دارد. همه اینها برای خانواده ها و بچه ها سرگرم کننده است.

شبه جزیره دینگل و راه اقیانوس اطلس وحشی(The Dingle Peninsula and the Wild Atlantic Way)

شبه جزیره دینگل و راه اقیانوس اطلس وحشی

شبه جزیره دینگل بخشی از راه اقیانوس اطلس وحشی، یک مسیر مشخص به طول 1700 مایل در اطراف غرب ایرلند و سواحل مجاور، ترکیبی از زیبایی وحشی، تاریخ، و نگاهی اجمالی به فرهنگ و زبان سنتی ایرلند است. این منطقه به عنوان Gaeltacht تعیین شده است، جایی که زبان و فرهنگ ایرلندی توسط یارانه های دولتی محافظت می شود. شما صحبت و آواز گالیک را می شنوید و آن را روی تابلوها می خوانید، اگرچه همه انگلیسی هم صحبت می کنند.

این شبه جزیره در دانمور هد، غربی ترین نقطه سرزمین اصلی ایرلند، با برخی از بهترین سواحل و صخره های ناهموار ایرلند هم مرز است. کلبه‌های سنگی که مناظر باز آن را پراکنده می‌کنند توسط راهبان در اوایل قرون وسطی ساخته شده‌اند و بناهای سنگی بیشتری را خواهید دید که مربوط به عصر برنز هستند.

گذرگاه غول پیکر (Giant's Causeway)

گذرگاه غول پیکر

در یکی از جاذبه‌های دیدنی ایرلند در رد پای غول‌ها قدم بزنید. گذرگاه غول‌آسا که شهرت جهانی دارد از 40000 ستون به هم پیوسته به شکل شش ضلعی از سنگ بازالت تشکیل شده است که سنگ‌های پله‌ای ناخواسته ایجاد می‌کنند.

ستون‌های عجیب و غریب آنقدر کامل هستند که باورش سخت است که آنها ساخته دست بشر نیستند - در واقع تشکیل سنگ‌های غیرمعمول نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی است که حدود 60 میلیون سال پیش رخ داده است. در امتداد ساحل پیاده روی کنید و صندلی آرزو را کشف کنید، تاج و تختی که توسط انحنای صخره هایی که به طور طبیعی شکل می گیرند، ایجاد شده است.

قلعه کیلکنی(Kilkenny Castle)

قلعه کیلکنی

علیرغم اینکه صاحبان زیادی در خود جای داده اند و چندین دوره بازسازی را پشت سر گذاشته اند، قلعه کیلکنی بیش از 800 سال است که مستحکم بوده است. در حالی که از بیرون ویکتوریایی به نظر می رسد، ریشه های قلعه به قرن سیزدهم باز می گردد. این زمانی است که توسط ویلیام مارشال ساخته شد، که این شاهکار را خلق کرد تا به عنوان "نماد کنترل نورمن" عمل کند.

امروزه، این قلعه برای بازدیدکنندگانی که مایل به گشت و گذار در 50 هکتار زمین سرسبز هستند، باز است، که شامل یک باغ گل رز پلکانی خیره کننده است. درختان سر به فلک کشیده و کهن و یک دریاچه درخشان و دست ساز. این یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایرلند است.

گالری تصاویر سقف شیبدار قرن نوزدهمی برای کسانی که از تحسین آثار خلاقانه در محیطی جذاب لذت می برند بسیار چشمگیر است.

نیوگرانج(Newgrange)

نیوگرانج

سازه سنگی غیرقابل تصور قدیمی مقبره نیوگرانج در 3200 سال قبل از میلاد ساخته شده است. تخمین زده می شود که ساخت مقبره گنبدی گذرگاه مگالیتیک به مدت 20 سال به 300 نفر زمان برده است و مساحتی بیش از یک هکتار را پوشش می دهد و سنگ های داخلی تزئین شده با مارپیچ ها و منحنی های هنر سنگی نوسنگی را نمایان می کند.

در طول انقلاب زمستانی، گذرگاه، همراه با محفظه داخلی، به طور باورنکردنی توسط طلوع خورشید که از یک جعبه سقف در ورودی عبور می کند، روشن می شود.

قلعه بلارنی(Blarney Castle)

قلعه بلارنی

سر خود را روی جان پناه قلعه تاریخی بلارنی بچسبانید و سنگ معروف بلارنی را ببوسید، همانطور که میلیون ها نفر قبل از شما انجام داده اند. گفته می شود افرادی که موفق می شوند سنگ مرموز بلارنی را ببوسند دارای "هدیه گاب" هستند.

این یادگار عرفانی تنها جاذبه جالب در قلعه بلارنی نیست - قدمت آن به سال 1446 برمی‌گردد، دژ قرون وسطایی انباری از گذرگاه‌های سنگی و سیاه‌چال‌های تاریک است، بنابراین گشتی بزنید و اسرار پنهان قلعه و وسعت باغ‌های سرسبز را کشف کنید.

کیلمور ابی(Kylemore Abbey)

کیلمور ابی

املاک عظیم کایلمور در سال 1867 توسط یک پزشک ثروتمند به عنوان هدیه ای عاشقانه برای همسرش ساخته شد. این قلعه توسط راهبه های بندیکتین خریداری شد که پس از فرار از یپرس در سال 1920، یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک راه اندازی کردند تا دختران کاتولیک محلی و بین المللی را آموزش دهند.

امروزه این ساختمان چشمگیر، که در سواحل دریاچه کیلمور قرار دارد، برای بازدیدکنندگانی که می‌توانند در راهروهای تزئین شده قدم بزنند، داخل باغ دیواری جذاب را کشف کنند و در زمین‌های 1000 هکتاری قدم بزنند، باز است.

دان انگوس(Dun Aengus)

دان انگوس

قلعه سنگی باستانی Dun Aengus به لبه یک صخره به ارتفاع 100 متر چسبیده است. این بنای باورنکردنی که در ساحل پرتگاه Inis Mór ساخته شده است به 1100 سال قبل از میلاد باز می گردد. این قلعه متشکل از بلوک‌های آهکی بزرگی است که به صورت یکپارچه در زمین ایستاده‌اند، این قلعه به منظور جلوگیری از مهاجمان و محافظت از جزیره در برابر هر نوع حمله ساخته شده است. در امتداد دیوارهای قدیمی قدم بزنید، در زمان به عقب برگردید و تصور کنید که دیدن غارتگران مهاجم که از آن سوی دریای مواج پیشروی می‌کنند چگونه بود.