وافل ساز صنعتی

21/11/2022
وافل ساز صنعتی
دستگاه وافل ساز، وسیله ای است که به کمک آن وافل را که نوعی شیرینی محبوب است و از ترکیب آرد نودل، بکینگ پودر، شکر، تخم مرغ شیر، کره، نمک و وانیل درست می‌شود، تهیه می‌کنند. در واقع وافل نوعی کیک است که به آن ویفر نیز می گویند.
مجله والی
مجله والی

وافل چیست؟

وافل (Waffle) یا ویفر یک نان ترد، شیرین و خوشمزه است که از نظر بافت و ظاهر به بیسکوئیت شباهت دارد اما بسیار تردتر و لطیف تر می باشد. وافل از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ و روغن تهیه می شود. سپس می توان آن را با خامه، عسل، مربا، شکلات، میوه و بستنی سرو نمود. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می شود. با مجله ی والی همراه باشید.

خرید وافل ساز

 

وافل ساز صنعتی چیست؟

وافل ساز همانند ساندویچ ساز، اسپرسو ساز، آسیاب قهوه، آبمیوه گیری و مخلوط کن برای یک کافی شاپ بسیار ضرورت دارد. این محصولات صنعتی جز تجهیزات کافی شاپی محسوب می شوند.

انواع وافل ساز

وافل ساز صنعتی از سری محصولات صنعتی می باشد که به عنوان ساندویچ ساز بسیار معروف است و دستگاهی است که قادر است وافل های متنوع در اشکال و طرح های گوناگون درست کند و یکی از تجهیزات کافی شاپ‌هاست و نقش موثری در فست فودیو رستوران دارد و در مدل های متنوعی عرضه می گردد که از محبوب ترین آن ها، وافل ساز چزحشی می باشد که دارای سیستم چرخان برای پختن بهتر وافل‌ها است.

کاربرد وافل ساز صنعتی

دستگاه وافل ساز صنعتی به دلیل چرخشی بودن، وافل‌ها را به صورت یکنواخت و یکدست می‌پزد. مدل چندکاره ی این دستگاه نیز کاربرد بسیار زیادی برای رستوران ها و کافی شاپ ها دارد؛ زیرا با دارا بودن قطعات مختلف می‌تواند مواد مختلفی چون پنکیک، تخم مرغ و وافل را درست کند. به همین دلیل یک دستگاه کامل برای تهیه‌ی صبحانه در هتل‌ها و رستوران‌هاست.

مشخصات کلی وافل ساز

وافل ساز صنعتی دارای آلارم نیز است که زمان دقیق آماده سازی وافل‌ها را نشان می‌دهد. این وسیله با دارا بودن المنت حرفه‌ای قابلیت تنظیم دما را دارد و به صورت نچسب عمل می کند. این قابلیت، تهیه‌ی وافل‌های کم روغن یا بدون روغن را ممکن می سازد.

قیمت وافل ساز

قیمت خرید وافل ساز

نکات خرید دستگاه وافل زن

  • قابلیت شست و شو و جداسازی قطعات وافل ساز
  • توجه به جنس صفحات آن که بهتر است نچسب باشد.
  • توجه به سرعت پخت وافل‌ها
  • توجه به شکل نهایی وافل‌ها و انتخاب دستگاه بر اساس آن
  • قابلیت داشتن سیستم تنظیم درجه‌ی دما
  • داشتن گارانتی یا خدمات پس از فروش

وافل ساز  مدل کوچک

دستگاه وافل ساز کوچک وسیله‌ای کوچک و کاربردی برای تهیه‌ی وافل‌های خوشمزه در منزل و کافی شاپ‌های کوچک است. مدل سویسی وافل زن علاوه بر تهیه‌ی وافل، قابلیت تهیه‌ی نان باگت خانگی و یا نان دور سوسیس را نیز دارد. نوع دیگری از وافل ساز کوچک مدل روگازی آن است که برای تهیه‌ی وافل بر روی شعله‌ی مستقیم طراحی شده است و در منزل و کمپینگ‌ها کارایی دارد.

مدل خرید وافل ساز

طرز تهیه وافل

وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می شود. خمیری که بین صفحات قرار می رود کاملا شکل می گیرد و سایز و فرم آن توسط صفحه ها فرم می گیرد. وافل را با با عسل و کره و گاهی با انواع مربا و مارمالاد سرو می کنند و معمولا یکی از بخش های صبحانه هتل ها است . وافل و پنکیک را می توان در یک دسته غذایی جای داد و از نظر وعده غذایی و نحوه سرو بسیار به هم شباهت دارند. برای تهیه آن باید وافل ساز داشته باشید تا بتوانید آن را در منزل تهیه کنید.

  1. قبل از هر چیز لازم است بدانید برای تهیه این شیرینی به دستگاه وافل ساز نیاز دارید.دستگاه را روشن کنید تا گرم شود. در یک کاسه بزرگ آرد، نمک، بیکینگ پودر و شکر را با هم مخلوط کنید.
  2. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را به کاسه آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر سفیده را نیز به محتویات داخل آن اضافه کنید.
  3. با کمک یک قاشق مقداری از مایه وافل را که آماده کرده اید را روی قالب دستگاه وافل ساز بریزید و در دستگاه را ببندید. آنها برای آماده شدن بین یک و نیم تا دو دقیقه زمان نیاز دارند. هنگامی که نان پنجره ای یا همان وافل شما به رنگ طلایی در آمد می توانید آن را از دستگاه بیرون آورید و در بشقاب سروتان قرار دهید.
  4. این شیرینی را می توانید با تکه های توت فرنگی، شکلات یا خامه بسیار خوشمزه و هیجان انگیز می شود و خود را با این ترکیبات در دل طرفدارانش جا باز کرده است.

وافل ساز فروش

لیست قیمت:

قیمت وافل ساز صنعتی بر اساس مدل، مشخصات فنی، جنس بدنه و موارد مشابه برآورد می گردد. متقاضیان می توانند از طریق تماس با کارشناس فروش مربوطه، برای استعلام قیمت اقدام نمایند. 

انواع دستگاه وافل ساز

1 - وافل ساز روگازی

وافل ساز رو گازی معمولا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند اما با توجه به حجم کاری بالای کافی شاپ ها، غالبا از مدل های برقی این دستگاهها برای آماده سازی و پخت وافل استفاده می شود.

با توجه به این که معمولا شیرینی خوشمزه ی وافل به همراه بستنی سرو می شود، بسیاری از دستگاه های وافل زن با جای بستنی طراحی می شوند.

2 - وافل ساز چندکاره

این دستگاه علاوه بر وافل قابلیت پخت پنکیک و تخم مرغ را نیز داشته و امکانات بیشتری را برای اپراتور فراهم می کنند. افرادی که فضای کوچکی در محیط کاری خود دارند می توانند با تهیه ی این دستگاه در موارد مختلف از آن استفاده کنند.

3 - وافل ساز چرخان

این دستگاه دسته ای بلند دارد که با استفاده از آن می توان وافل ساز را ۱۸۰ درجه چرخاند. با استفاده از دستگاه وافل ساز چرخان و زیر و رو کردن وافل می توان هر دو طرف آن را به صورت یکسان ترد و خوشمزه کرد.

سوالات شما:

  • شست وشو سخت است یا آسان؟

وافل سازهای دارای صفحات جداشونده با پوشش نچسب برای شست وشو راحت ترند. چراکه می توانید صفحات شان را از دستگاه جدا کنید و به راحتی در سینک بشویید. اگر نچسب باشند هم که دیگری نیازی به سابیدن ندارند. اما وافل سازهایی که صفحات شان جدا نمی شود برای شست وشو راحت نیستند. این قبیل وافل سازها را به احتمال زیاد پس از چند بار استفاده گوشه کابینت بلااستفاده رها خواهید کرد. چون درآوردن شان به زحمتی که برای تمیزکاری می برند، نمی ارزد.

  • قابلیت های جانبی آپشن های خرید وافل ساز چیست؟

اخطار نوری یا صوتی ازجمله کاربردی ترین قابلیت های جانبی برای وافل سازها به شمار می روند. برای اینکه بفهمید وافل تان آماده شده است یا نه باید درِ وافل ساز را باز کنید. اما اگر هنوز وافل تان نپخته باشد، با این کار در روند پخت اخلال ایجاد می کنید. ازاین رو اغلب وافل سازها به اخطار نوری یا صوتی برای اعلام آماده شدن وافل مجهزند. اما چراغ آماده به کار را با چراغ اعلام پایان پخت اشتباه نگیرید. برخی وافل سازها برای اعلام آماده شدن وافل درعوض از هشدار صوتی استفاده می کنند.

  • آیا وافل ساز تایر و تنطیم دما دارد؟

با وافل سازهایی که از قابلیت تنظیم دما و تایمر برخوردارند، می توانید درجه ترد و طلایی شدن وافل تان را مشخص کنید. اما محدوده دمایی وافل سازها با هم متفاوت است. هرچه محدوده قابل تنظیم گسترده تر باشد، طبیعتا دست تان بازتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بدست آوردن قیمت بروز 1401 با کارشناسان فروش صنایع برودتی پرنس سرما تماس حاصل فرمایید: