بهترین روش مهاجرت به ترکیه و ارسال لوازم منزل به این کشور

07/08/2023
مهاجرت به ترکیه
ترکیه به عنوان مقصد بسیاری از ایرانی ها که قصد مهاجرت از کشور را دارند شناخته شده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی روشهای مهاجرت به این کشور و ارسال لوازم منزل بپردازیم.
مجله والی
مجله والی

ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت ایرانیان است. از دلایل محبوبیت ترکیه برای مهاجرت می توان به فرهنگ مردم این کشور اشاره نمود که بسیار شبیه فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانی هاست. دلیل دیگر هم نزدیکی این کشور و رفت و آمد آسان به ایران است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین روش مهاجرت به این کشور آشنا شوید و اطلاعاتی در رابطه با ارسال لوازم منزل به ترکیه به دست آورید.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

اوضاع اقتصادی و شرایط نابسامان در ایران به گونه ای شده است که امروزه شاهد مهاجرت سیل عظیمی از ایرانیان به ترکیه هستیم. پیشرفت اقتصادی و شرایط زندگی مناسب به طور چشمگیری در کشور ترکیه رشد کرده و این کشور را به یکی از کشور های به روز دنیا تبدیل کرده است. به علت شباهت بیشتر زندگی مردم کشور ترکیه به زندگی در ایران، مهاجران زیادی این کشور را برای زندگی بر‌می‌گزینند. افراد برای مهاجرت به ترکیه و ترک کشور ایران می‌توانند از راه های زیادی اقدام کنند. در ادامه بهترین روش مهاجرت به ترکیه را به طور کامل شرح داده ایم.

انواع روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به سایر کشورها و همچنین ترکیه، روش های مختلفی وجود دارد. شرایط شما تعیین کننده نوع روش انتخابی مهاجرت به ترکیه است. اطلاع کافی از این روش ها می‌تواند در پروسه مهاجرت شما به این کشور بسیار مفید باشد.

روشهای مهاجرت به ترکیه

1_ مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی از برترین روش های اخذ اقامت در ترکیه، مهاجرت از طریق تحصیل است. همین امر باعث شده تا حدود 117 هزار دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. در این کشور می‌توان همزمان با تحصیل به طور پاره وقت کار کرد و بخشی از هزینه های خود را تامین کرد. دانشجویان می‌توانند به دو زبان ترکی و انگلیسی در این کشور تحصیل کنند.

با توجه به رشته ای که در آن توسط دانشگاه پذیرش می‌شوید، مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است.

دریافت اقامت در ترکیه به صورت مستقم امکان پذیر نیست. دانشجویان می‌توانند با مشغول شدن در یک شغل مناسب ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی و... تبدیل کنند. برای پذیرش در دانشگاه های معتبر این کشور حتما باید در آزمون های ورودی و لازم برای پذیرش در این دانشگاه ها شرکت کنید. ترکیه از دانشگاه های معتبر و استاندارد با متد های به روز دنیا، برخوردار می‌باشد.

2_مهاجرت کاری به ترکیه

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه می‌توان به دریافت اقامت از طریق کار نیز اشاره کرد. مهاجرانی که با اخذ این نوع اقامت به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند باید یک تسلط نسبی به زبان ترکی داشته باشند. قبل از هر کاری افراد باید از وزارت کار و رفاه اجتماعی (MLSS) نمایند. البته متقاضی قبلش باید با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده و مدارک گرفته شده از کارفرما را به اداره کار بدهد. بعد از طی کردن مراحل قانونی به فرد یک اقامت یکساله می‌دهد و در صورتی که همکاری اش با کارفرما ادامه پیدا کند مدت اقامت را نیز تمدید می‌کنند.

لازم به ذکر است نرخ بیکاری در این کشور بالاست و این روش نمی‌تواند چندان روش مناسبی برای مهاجرت به کشور ترکیه باشد.

3_مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه

بسیاری از سرمایه گذاران با این روش اقامت کشور ترکیه را دریافت می‌کنند. سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید اوراق بهادار، خرید سهام های شرکت های معتبر، خرید ملک، سرمایه گذاری در بانک ها و... انجام می‌گیرد. سرمایه گذاران نه تنها اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند بلکه سود زیادی نیز به دست می‌آورند.

قبل از سرمایه گذاری در هر کشوری به خصوص ترکیه، حتما تحقیقات لازم را انجام داده و جوانب آن را بسنجید تا دچار ورشکستگی نشوید.

4_مهاجرت از طریق خرید ملک به ترکیه

از متداول ترین روش های مهاجرت ایرانیان به ترکیه، خرید ملک در مناطق اقامت دار می‌باشد. این مناطق به مناطقی گفته می‌شود که با خرید ملک در آنجا حتما به شما اقامت دائم تعلق خواهد گرفت. شما از طریق آژانس های خرید و فروش ملک می‌توانید اقدام به خرید ملک نمایید و یا بدون واسطه مستقیما در ترکیه ملک مورد نظر خود را بخرید.

پس از خرید ملک باید به اداره مهاجرت یک درخواست ارسال کنید. در صورتی که پشتوانه مالی خوبی دارید این گزینه می‌تواند بهترین روش برای مهاجرت به ترکیه باشد.

5_ مهاجرت از طریق ثبت شرکت به ترکیه

در این روش مهاجرت به ترکیه شما باید یک شرکت ثبت کنید و تقریبا 5 کارمند ترک استخدام کنید و پرداخت بیمه و مالیات باید مرتبا صورت گیرد. حتما از شرایط ثبت شرکت در ترکیه آگاهی لازم را کسب کنید. فرآیند ثبت شرکت 3 تا 5 روز  طول می‌کشد و باید مدارکی از جمله گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و... را ارائه دهید.

6_مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه

ازدواج با یک شهروند ترکیه ای، منجر به اخذ اقامت ترکیه می‌شود. ازدواج حتما باید در کشور ترکیه ثبت شده باشد و 3 سال از زمان ثبت آن گذشته باشد. اگر فکر می‌کنید به صورت صوری می‌توانید تابعیت دریافت کنید سخت در اشتباهید. تحقیقات لازم و بازرسی هایی در زمان های مختلف و بدون هماهنگی از طریق اداره مهاجرت ترکیه صورت می‌گیرد که می‌تواند صوری بودن آن را برملا کند. در صورتی که ازدواج صوری باشد و اداره مهاجرت متوجه این قضیه شود، این کار جرم تشخیص داده شده و جریمه یا زندان خواهد داشت. اخذ شهروندی ترکیه از این طریق 3 تا 5 سال به طول می‌انجامد.

7_مهاجرت از طریق فرزندآوری به ترکیه

این کشور برای اعطای تابعیت به افراد در این مورد، از قانون خون استفاده می‌کند. صرفا اگر کودک متولد ترکیه باشد، تبعه این کشور نخواهد شد. حتما باید پدر و یا مادر کودک تابعیت این کشور را داشته باشند. اگر والدین کودک دارای چنین شرایطی نباشند، فقط فرزند آنها تابعیت ترکیه را اخذ خواهد کرد.

مهاجرینی که تصمیم به فرزندآوری دارند، می‌توانند ابتدا از روش های دیگر پاسپورت ترکیه را اخذ نموده تا بعد از تولد، کودک نیز تابعیت ترکیه را دریافت کند.

8_مهاجرت از طریق پناهندگی به ترکیه

این روش مهاجرت به ترکیه بسیار خطرناک است و به هیچ وجه به شما توصیه نمی‌شود. این نوع مهاجرت غیر قانونی است و افراد در این روش مهاجرت به ترکیه اعلام می‌دارند که به دلیل داشتن عقاید سیاسی، مذهبی، فرهنگی و... در کشور خود امنیت جانی نداشته و مجبور به پناهندگی شده‌اند. فرد در این روند باید ثابت کند که امنیت جانی ندارد تا بتواند اقامت اولیه را به دست آورد.

در این مسیر نا امن ممکن است جان خود را از دست بدهید. اگر شانس بیاورید و به سلامت برسید، شرایط سخت زندگی پناهجویان شما را از پا در خواهد آورد. پناهجویان به دلیل داشتن جایگاه اجتماعی پایین، شاهد بسیاری از ناملایمات و بدرفتاری ها از افراد جامعه هستند.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

معمولا سوالی که برای اکثر افراد  به وجود می‌اید این است که خب الان بهترین روش مهاجرت به ترکیه چیه؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. بهترین روش مهاجرت برای هر فردی متفاوت است. اول باید شرایط خود را بسنجید. اگر پشتوانه مالی خوبی دارید از روش خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور می‌توانید اقدام کنید. اگر برای تحصیل سن و موقعیت آن را دارید می‌توانید این راه را انتخاب کنید.

مراحل مهاجرت به ترکیه

  • انتخاب کردن مسیر مهاجرتی
  • ورود به خاک ترکیه
  • دریافت مجوز اقامت ترکیه برای افرادی که قصد ماندن بیشتر از 3 ماه در این کشور را دارند.

مراحل درخواست اجازه اقامت آنلاین در ترکیه

1_ورود به خاک ترکیه

2_تماس با مرکزiResidence  قبل از انقضای ویزای اقامت

3_تهیه بیمه سلامت ترکیه

4_رزرو بهترین تاریخ برای مراجعه به دفاتر مهاجرتی دولتی

5_دریافت ثبت نام PDF به همراه شماره درخواست و تاریخ رزرو از طریق ایمیل

6_پیگیری درخواست مجوز اقامت از طریق سایت اداره مهاجرت

انجام مصاحبه برای تکمیل مراحل مهاجرت به ترکیه

در این مرحله افراد باید در مصاحبه که در روزهای دوشنبه تا جمعه در ساعاتی مشخص در اداره مهاجرت دولتی (Göç İdares) برگزار می‌شود، شرکت کنند. حتما مدارک لازم را باید به همراه داشت. متقاضی باید در این مرحله یک هزینه دولتی e-ikamet بپردازد. بعد از این مرحله روند طی شده را می‌توانید در وب سایت اداره پستPTT پیگیری کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه

به هر حال مهاجرت از کشور مبدا به یک کشور مقصد نیازمند هزینه است. وضعیت تاهل، روش انتخابی مهاجرت، نیاز های روزمره و... همگی نیازمند پول هستند که با توجه به روش مهاجرت به ترکیه میزان آن متفاوت خواهد بود.

ارسال لوازم منزل به ترکیه

اغلب افراد دوست دارند که بعد از مهاجرت تمام لوازم خود را از ایران به ترکیه انتقال دهند و یا از ایران به ترکیه برای نزدیکان خود لوازم ارسال نمایند. ارسال در این شرایط به دو روش هوایی و زمینی امکان پذیر است که هر یک بسته به وزن و میزان لوازم شما انتخاب می‌شود. بسیاری از باربری های بین المللی به راحتی خدمات ارسال را به شما ارائه داده و به طور صحیح و ایمن لوازم منزل یا سایر کالاهای ارسالی را به دستتان می‌رسانند.

از مطرح ترین شرکتهای باربری برای ارسال بار به ترکیه می‌توان به باربری امیرکبیر، فردین تجارت، رادین لجستیک، باربری همسایه، تهران کالابر و تهران بار ترکیه اشاره نمود. باربری تهران بار ترکیه از قدیمی ترین و مطرح ترین باربری ها در زمینه حمل بار و اثاثیه منزل به ترکیه است. 

ارسال لوازم منزل به ترکیه

سوالات متدوال شما درباره مهاجرت به ترکیه

*چقدر سرمایه برای مهاجرت به ترکیه نیاز است؟

درحال حاضر که در سال 2023 هستیم حداقل 200 الی300 میلیون تومان لازم است.

*از چه راه هایی می‌توان به ترکیه مهاجرت کرد؟

کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید ملک، ازدواج، ثبت شرکت، پناهندگی

*هزینه زندگی در ترکیه ماهانه چقدر است؟

حداقل 500 دلار هزینه هر فرد در ترکیه است.

*کدام شهر های ترکیه مناسب برای زندگی است؟

استانبول، آنتالیا، ازمیر، بورسا

*می‌توان یک کسب و کار در ترکیه راه انداخت؟

بله با ثبت شرکت، امکان راه اندازی وجود دارد.

*سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه کدام است؟

سریع ترین راه مهاجرت، خرید ملک به ارزش تعیین شده است.

*بهترین راه مهاجرت به ترکیه کدام است؟

بهترین راه مهاجرت به ترکیه، مهاجرت تحصیلی و کاری است.