گچبری مدرن دیوار و سقف | مدلهای جدید

22/10/2023
گچبری مدرن دیوار و سقف
با استفاده از جدیدترین مدلهای گچبری دیوار و سقف می توانید نمایی شیک و مدرن برای منزل خود ایجاد نمایید. گچبری ساختمان به صورت دستی و پیش ساخته قابل اجرا می باشد.
مجله والی
مجله والی

گچبری از جمله هنرهای لوکس و زیبا است که به منظور طراحی داخلی منازل کاربرد دارد. با استفاده از اجرای گچبری، می‌توان دکوراسیون فضای داخلی ساختمان را بهبود داد و بواسطه آن، دکوراسیون منزل برجسته تر و شیک‌تر نمایش داده شود.

یکی از مواردی که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، دکوراسیون پذیرایی است که از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای می‌باشد. به منظور زیبا سازی و تزئینات دیوار و سقف، انواع مدل‌های گچبری بسیار کارساز و ایده‌آل است. طرح‌ها و اشکال گچبری سقف و دیوار پذیرایی به مرور زمان دستخوش تغییراتی بوده است و امروزه تمایل به سمت گچبری‌های ساده و مدرن می‌باشد که از جذابیت فوق العاده‌ای نیز برخوردار است.

مجموعه هنر ایرانی به دلیل سابقه بسیار طولانی که در زمینه انواع گچبری دیوار و سقف دارد، همچون گچبری سقف و دیوار پذیرایی، گچبری سقف آشپزخانه و.. به روش گچبری دستی، گچبری مدرن، قاب بندی دیوار، گچبری کلاسیک و.. گچبری ستون، گچبری دور لامپ و.. دارد، شرایط و خدمات بی‌نظیری را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

مدل شیک گچبری دیوار و سقف

هزینه گچبری منزل

هنر گچبری

در هنر معماری ایرانی، از گذشته تاکنون، هنر گچبری برای زیبا سازی دیوار و سقف مورد انتخاب قرار گرفته است. در نوع معماری و طراحی داخلی اعم از کلاسیک و مدرن، علاوه بر استفاده از گچبری از مواردی همچون نورپردازی، رنگ آمیزی شیک نیز می‌توان بهره‌مند شد که سبب می‌شود از فضای مجلل و زیبایی برخوردار باشیم. گچبری مدرن، طرح‌ها و اشکال زیبایی را شامل می‌شود که هر بیننده‌ای را غرق در طرح‌های بی‌نظیر خود می‌کند.

جدیدترین مدل‌های گچبری سقف و دیوار

به منظور مشاهده انواع طرح‌های جدید گچبری سقف و دیوار، می‌توانید به سایت هنر ایرانی مراجعه نمایید و انواع مدل‌های مدرن و کلاسیک گچبری را به همراه تنوع بسیار زیاد مشاهده نمایید و در صورت نیاز به مشاوره، طرح نهایی خود را انتخاب و نسبت به اجرا، اقدام نمایید.

انواع خدمات گچبری

در زمینه گچبری از انواع خدمات گچبری مدرن و گچبری کلاسیک می‌توان بهره‌مند شد که هر یک از این سبک‌ها دارای تنوع بسیاری در طرح‌ها و مدل‌ها می‌باشد که از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است.

گچبری مدرن

در صورتی که قصد دارید، محیط خانه خود را تبدیل به یک فضای شیک و دلنشین نمایید، می‌توانید از سبک گچبری مدرن برای طراحی داخلی خود بهره ببرید. از این رو لازم است اثاثیه منزل با دکوراسیون داخلی هماهنگ و ست باشند. انواع گچبری مدرن شامل طرح‌های حاشیه‌ای، طرح‌های زمینه‌ای و طرح‌های خاص و ساده می‌باشد.

گچبری کلاسیک

خدمات گچبری کلاسیک، در نوع خود بسیار مجلل و باشکوه می‌باشد. این نوع از گچبری‌ها در هتل‌ها، تالارهای پذیرایی و رستوران‌های شیک بسیار پرطرفدار است. این نوع از گچبری که بر روی دیوار و سقف، کاربرد دارد، طرح‌های پرکار را شامل می‌شود. این سبک هیچگونه به لحاظ معماری داخلی هیچ گونه محدودیتی در طرح و نقش ندارد.

گچبری دیوار با طراحی متفاوت

حتما برایتان پیش آمده است که وارد محیطی شده باشید و نوع گچبری دیوار انجام شده، توجه شما را جلب نموده باشد. دلایل جلب توجه شما ناشی از زیبایی چشم نواز این هنر است که از انواع ظرافت‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها، انواع خطوط ریز و درشت، نقش و گل کاری‌های به کار رفته در آن و.. برخوردار است. از طریق گچبری دیوار، می‌توانید ظرافت‌های خاصی را ایجاد نمایید و یک تغییر اساسی را تجربه نمایید.

سقف گچبری با طراحی شیک و مدرن

گچبری سقف به نحوه طراحی داخلی منازل، فضایی خاص و متفاوت می‌بخشد. این سبک از معماری داخلی سبب می‌شود تا بتوانیم از انواع طرح‌ها و اشکال سه بعدی، نقش برجسته، مشبک و.. نیز استفاده نماییم. نورپردازی در کنار گچبری، فضای سقف را بسیار جذاب‌تر می‌نماید. برخی از انواع طرح‌های گچبری سقف عبارت است از:

  • سقف گچبری با طرح گل و گیاه
  • سقف گچبری با طرح مشبک
  • سقف گچبری با طرح چوب
  • سقف گچبری با طرح نورپردازی
  • سقف گچبری با طرح سه بعدی

کاربردهای گچبری در ساختمان و منازل

گچبری از جمله مهم‌ترین عناصری است که در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچبری از ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه فردی برخوردار است که در ادامه این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

گچبری سقف

گچبری سقف که یکی از رایج‌ترین انواع گچبری است و در طراحی داخلی ساختمان بسیار کاربرد دارد.

گچبری دیوارها

گچبری دیوارها از مهم‌ترین کاربردها می‌باشد که برای پوشش دیوارهای داخلی منازل همچون دیوار پذیرایی، دیوار اتاق، دیوار آشپزخانه و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گچبری پوشش کف

از گچبری به عنوان مواد ساختمانی برای پوشش کف استفاده می‌شود. این نوع از گچبری از مقاومت بالایی در برابر فرسایش برخوردار است.

قیمت گچبری سقف و دیوار

در پروژه‌های گچبری، پس از تعیین نکات و مواردی همچون ابعاد پروژه، نوع گچبری، نحوه انجام آن، میزان مهارت استاد کار و.. نوبت به تعیین هزینه می‌رسد که براساس این موارد می‌باشد. برای دریافت مشاوره راجع به هزینه گچبری با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

نحوه طراحی گچبری سقف و دیوار

از جمله رایج‌ترین گچبری‌ها، گچبری سقف و دیوار است که به دلیل تنوع بسیار و زیبایی منحصر به فردی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به منظور طراحی سقف و دیوار لازم است به نکات و موارد خاصی توجه نماییم:

بررسی نیازمندی‌ها که شامل بررسی ابعاد سقف و دیوار، تعداد اتاق‌ها، تعداد سقف‌ها و دیوارها و.. می‌باشد.

طراحی دقیق و خاص که در این مرحله، نوع پوشش، ترکیب رنگ‌ها، ابعاد دقیق، نوع طرح، جزئیات اتصالات و.. بررسی می‌گردد.

اجرا که مرحله پس از طراحی دقیق می‌باشد و لازم است اقداماتی به منظور نصب و اجرا انجام گیرد و در نهایت، رنگ آمیزی شود. در این مرحله به نحوه نورپردازی، امکانات، سیستم تهویه و.. نیز توجه بسیاری می‌گردد.

مصالح گچبری سقف و دیوار

مصالح گچبری برای دیوار و سقف از تنوع بسیاری برخوردار است که برحسب نوع، متناسب با نوع گچبری تعیین می‌گردد:

  1. تایل گچبری ساده
  2. تایل گچبری سه بعدی
  3. تایل گچبری با طرح موجی
  4. تایل گچبری چوبی
  5. تایل گچبری متالیک
  6. تایل گچبری با طرح فلزی
  7. تایل گچبری با طرح بتنی

آیا می‌توان از گچبری سقف برای ایجاد فضای آکوستیک استفاده نمود؟

گچبری سقف باتوجه به ساختاری که دارد، نقش بسیاری در بهبود فضای آکوستیک ایفا می‌نماید. برخی از خدماتی که بدین منظور می‌توان انجام داد عبارت است از:

  • استفاده از تایل‌های گچبری با طراحی خاص و سطح ناهموار که سبب پخش صدای بهتر در فضای اتاق می‌گردد.
  • استفاده از مواد بازتابنده صدا در گچبری که برای بهبود آکوستیک اتاق بسیار جذاب است.
  • استفاده از سقف آکوستیک که سبب بهبود آکوستیک اتاق می‌گردد.

دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است از این رو انتخاب از میان انواع مدل‌های گچبری برای دیوار و سقف از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که می‌تواند زیبایی و جذابیت بسیاری به فضا ببخشد. برای انتخاب طرح مناسب منزلتان می‌توانید از کارشناسان مجموعه هنر ایرانی دریافت مشاوره نمایید.