بسته بندی به کمک استرچ پالت شیرزاد (راهنمای خرید)

21/10/2023
استرچ پالت
دستگاه استرچ پالت مناسب برای بسته بندی کردن محصولاتی می باشد، که قصد دارید آن ها را به صورت منظم و مرتب در کنار هم قرار دهید. در رابطه به نحوه ی عملکرد این دستگاه هم باید بگوییم که برای انجام فرآیند بسته بندی اول پک محصول بر روی صفحه پالت قرار داده می شود و بعد از آن پیچیدن نایلون و یا سلفون به دور محصول شروع می شود. استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما می توانید با انجام فرآیند سلفون پیچی به دور محصول آن را از آسیب های احتمالی درامان نگه دارید.
مجله والی
مجله والی

کارخانه ها و کارگاه هایی که در زمینه ی تولید محصولات مختلف فعالیت دارند برای این که بتوانند محصولات تولیدی خود را داخل بسته بندی قرار دهند تا سالم به دست مصرف کنندگان برسد نیاز است تا در خطوط تولید خود دستگاه بسته بندی مناسبی را با توجه به نوع محصولات تولیدی خود انتخاب کنند. به همین خاطر اگر قرار است نسبت به بسته بندی محصولاتی مانند انواع جعبه‌ های کارتونی، بشکه، رول‌ های پارچه‌ ای و فلزی، بسته‌ های گچ و سیمان، قوطی و باکس‌ های نوشابه و... اقدام کنید بهترین دستگاه بسته بندی برای انجام این کار استرچ پالت می باشد. استفاده از این دستگاه در کسب و کار شما می تواند کمک کننده باشد و به محافظت و تثبیت محصولات و کالاها برای جا به جایی و انبار کردن کمک خواهد کرد. برای این که بتوانید بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق و کامل عملکرد انواع دستگاه استرچ پالت بپردازیم با ما همراه باشید.

دستگاه استرچ پالت چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه استرچ پالت مناسب برای بسته بندی کردن محصولاتی می باشد، که قصد دارید آن ها را به صورت منظم و مرتب در کنار هم قرار دهید. در رابطه به نحوه ی عملکرد این دستگاه هم باید بگوییم که برای انجام فرآیند بسته بندی اول پک محصول بر روی صفحه پالت قرار داده می شود و بعد از آن پیچیدن نایلون و یا سلفون به دور محصول شروع می شود. استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما می توانید با انجام فرآیند سلفون پیچی به دور محصول آن را از آسیب های احتمالی درامان نگه دارید. این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی و برای فروش به بازار عرضه می شود.

  • این دستگاه تونل برای حرارت فیلم پوششی ندارد.
  •  انرژی کمتری مصرف می کند و جزو محصولات مقرون به صرفه محسوب می شوند.
  • قیمت استرچ پالت در مقایسه با دستگاه شیرینگ پک مناسب تر می باشد.
  • در مدل های مختلف با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید می شوند.
  • جلوگیری از ریزش بسته هایی که به روی هم قرار گرفته اند.
  • بسته بندی همزمان چند کارتن بر روی پالت
  • مشخص بودن کالا از زیر پوشش نایلون استرچ

دستگاه استرچ

 انواع دستگاه استرچ

  • استرچ پالت دستی

نحوه ی کارکرد دستگاه به گونه ای می باشد که برای بسته بندی نیاز به اپراتور خواهد داشت. نوع کارکرد این دستگاه به گونه ای می باشد که نیاز است تا اپراتور با حرکت در اطراف محموله یا قرار دادن آن بر روی چرخ گردان استرچ پالت بند پوشش را بر روی کالاها بکشد. نیرویی که باید به تمام نقاط کالا از طرف فیلم استرچ وارد شود باید به صورت یکسان باشد و توزیع آن به درستی صورت گیرد.

  • استرچ پالت نیمه‌ اتومات و اتومات

در استرچ پالت اتومات یک پالت را از اول خط می گیرد و با توجه به برنامه ی تنظیم شده برای آن و به صورت کاملاً خودکار کالاهای مد نظر شما را به بخش بسته‌ بندی یعنی بخشی که دستگاه مطابق تنظیمات سیستم کنترل، فیلم استرچ را بر روی پالت‌ ها می‌ کشد منتقل می شود. بعد از این که مراحل بسته بندی به پایان می رسد دستگاه‌ های اتوماتیک زمانی که بسته‌ های جدیدی را بسته‌ بندی می‌ کنند پالت‌ های قبلی را به انتهای خط منتقل می کنند. مدل های نیمه اتومات برای این که کار بسته بندی را انجام دهد نیاز به اپراتور نیاز دارد تا بتواند کارهای مختلفی اعم از بارگزاری محموله‌ ها و سپس تخلیه آن‌ ها، شروع فرآیند بسته‌ بندی، تنظیم دستگاه استرچ پالت برای انجام یک بسته بندی مناسب و ایده آل را انجام دهد.

  • استرچ پالت صفحه‌ گردان

برای بسته بندی کردن محصولات با استرچ پالت صفحه‌ گردان اول باید کالا و یا محصول مد نظر خود را بر روی صفحه گردان دستگاه قرار دهید و بعد از آن این دستگاه به صورت همزمان با گردش بار فیلم استرچ را به دور آن می‌ پیچد. نحوه ی کارکرد این دستگاه به این صورت می باشد که فیلم را از پایین محموله به سمت بالا بر روی آن می‌ کشند و دور بعدی بسته‌ بندی را از بالا به سمت پایین ادامه می‌ دهند. این مدل از دستگاه های استرچ پالت به عنوان یکی از مدل های پرفروش محسوب می شود که شما می توانید آن ها را به گونه ای تنظیم کنید که این دستگاه بتواند مدل های مختلفی از بسته بندی را به شما ارائه دهد.

  • استرچ پالت دروازه ای

هنگام بسته بندی توسط استرچ پالت دروازه‌ ای برخلاف زمانی که از استرچ پالت صفحه‌ گردان استفاده می کنید در مدل های دورازه ای بار به صورت ثابت می ماند و به واسطه ی سیستمی که استرچ پالت بند را بر روی محموله می‌ کشد به دور آن خواهد چرخید. از این دستگاه می توانید برای بسته بندی کردن بارهای ناپایدار، سبک و سنگین در حجم‌ های کم یا زیاد استفاده کنید. استرچ پالت رینگی دروازه‌ ای طوری طراحی می کنند که بتواند بسته بندی محصولات را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. این مدل از پالت بندها به صورت تخصصی هستند و مناسب برای بسته بندی محصولات مختلفی اعم از نوشیدنی‌ ها، دستمال‌ کاغذی و… می باشند.

  • استرچ پیچ رینگی

به واسطه ی استفاده از فیلم استرچ، یک پالت را زمانی که بر روی تسمه حمل بار قرار می دهید، از بالا و پایین شروع به بسته‌ بندی می‌ کند. این نوع از استرچ ها مناسب برای بسته بارهایی می باشد، که پهن و یا بدفرم هستند.

  • استرچ پالت فرودگاهی

استرچ پالت فرودگاهی نوع ساده‌ ای از استرچ کش‌ ها است که برای بسته‌ بندی محموله‌ های کم‌ حجم و سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌ طور که می‌ توان از نام این دستگاه متوجه شد، کاربرد اصلی آن مربوط به بسته‌ بندی چمدان‌ها و بارها در فرودگاه است.

  • استرچ پالت مرغکدار

استرچ پالت مرغک‌ دار مانند دستگاه استرچ کش صفحه گردان مجهز به قسمتی برای چرخاندن بارها می باشد تا شما بتوانید به واسطه ی آن بتوانید فیلم استرچ را بر روی کالا بکشید. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که بازویی دارند که در بخش بالایی بارها قرار می‌ گیرد باعث می شود تا از به هم خوردن تعادل کالا در هنگام بسته بندی محصولات جلوگیری می کند.

دستگاه استرچ پالت

مزایای استفاده از دستگاه استرچ پالت

  • کاهش زمان عمل سلفون‌ کشی

نایلون پیچ کردن محصولات بدون استفاده از دستگاه سخت می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این دستگاه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است این است که استرچ پالت‌ ها قابلیت بسته‌ بندی هر محصولی را دارند و شما می توانید حجم زیادی از کالاها را در کوتاه ترین زمان ممکن سلفون پیچ کنید. در صورتی که نوع دستی این دستگاه را انتخاب کرده باشید سلفون پیچ کردن محصولات به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می شود. قطعاً انجام این کار با استرچ پالت دستی زمان زیادی را از شما می گیرد.

  • افزایش راندمان و کارایی

استفاده از این دستگاه راندمان کاری را افزایش و شما می توانید بسته بندی کردن محصولات را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

  • کاربرد بالا

با توجه به این که این دستگاه کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارد شما می توانید برای بسته بندی کردن انواع جعبه‌ های کارتونی، بشکه، رول‌ های پارچه‌ ای و فلزی، بسته‌ های گچ و سیمان، قوطی و باکس‌ های نوشابه و... از این دستگاه استفاده کنید. در صورتی که هنگام خرید استرچ پالت‌ های دروازه‌ ای را انتخاب کنید می توانید پک محصولاتی که ممکن است ارتفاع آن ها 2 متر باشد، را بسته بندی کنید.

  • کاهش نیروی انسانی

به کارگیری استرچ پالت ها در بسته بندی محصولات صنایع مختلف باعث می شود تا شما به جای استفاده از اپراتور کارهای بسته بندی را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام دهید.

  • کاربری راحت

اگر هنگام خرید نوع اتوماتیک را انتخاب کنید. عملکردی که این دستگاه دارد بسیار ساده و راحت می باشد و شما می توانید هر محصولی با هر سایز و وزنی آن را بسته بندی کنید.

نایلون استرچ پالت چیست؟ 

استرچ به معنای کش آمدن می باشد و به این خاطر به این نام شناخته شده است که خاصیت کشسانی این محصول پلی اتیلنی می باشد که به بسته بندی محصولات کمک می کند. پس برای بسته بندی محصولات توسط دستگاه استرچ باید از نایلون استرچ و یا فیلم استرچ استفاده کنید. این فیلم ها رول های شفافی از جنس پلیمرهایی چون پلی وینیل کلراید (PVC) و یا پلی وینیلیدین کلرید (PVDC) می باشد. با توجه به این که نایلون استرچ پالت نایلونی دارای سطح صاف و شفاف می باشد برای بسته بندی محصولات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این که این نایلون قرار است به دور محصول پیچیده شود کمک می کند تا از ورود هرگونه گرد و غبار، رطوبت، خراش به محصول جلوگیری شود. هم چنین از تکان خوردن محصول هنگام جابه‌جایی با وسایل نقلیه جلوگیری می کند. نایلون هایی که شما برای بسته بندی انتخاب کنید می تواند از نوع تک لایه، سه و یا پنج لایه باشند. نکته ی مهمی که باید هنگام انتخاب نایلون به آن توجه داشته باشید این است که هرچقدر تعداد لایه های استرچ بیشتر باشد مقاومت و قدرت کشسانی بالاتری خواهد داشت. در مورد قیمت نایلون استرچ هم باید بگوییم که با توجه به عوامل مختلفی اعم از ضخامت، ابعاد، میزان انعطاف پذیری، رنگ و... تعیین می شود.

نکات مهمی که پیش از خرید استرچ پالت باید بدانید.

  1.  سایز پالت: با توجه به این که پالت ها در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل ها را انتخاب کنید.
  2. وزن پالت: وزن به عنوان یکی از مهم ترین پارامترها در بسته بندی محصولات می باشد و می تواند محدودیت در حین کار و بسته بندی ایجاد کند. در بیشتر موارد استرچ پالت ها وزن های 1 الی 1.5 تن را می توانند تحمل کنند اما این محدودیت برای دستگاه های استرچ پالت وجود دارد.
  3. میزان مصرف فیلم استرچ: میزان مصرف فیلم استرچ پالت جزو موارد مهم هنگام خرید دستگاه استرچ می باشد و در صورتی که مقادیر زیادی از فیلم استرچ را برای استفاده در نظر بگیرید باعث افزایش هزینه های مربوط به دستگاه خواهد شد.
  4. ارتفاع دستگاه استرچ پالت: با توجه به این که دستگاه های استرچ پالت دارای محدودیت ارتفاع هستند باید در ابعاد مشخصی بسته بندی شوند.
  5. ابعاد و اندازه استرچ پالت: ابعاد و اندازه استرچ پالت با توجه به نوع کسب و کار شما تعیین می شود به همین خاطر قبل از خرید این موضوع را با همکاران ما در مجموعه ی شیرزاد صنعت در میان بگذارید.

تولید و ساخت انواع دستگاه استرچ توسط مجموعه شیرزاد صنعت

برای این که بتوانید بهترین مدل را برای با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید برای دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در گروه شیرزاد صنعت در ارتباط باشید. همکاران ما به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید یکی از مدل ها را انتخاب و برای استفاده در خطوط تولید خود راه اندازی کنید. محصولات تولیدی این برند از نظر کیفیت درجه یک هستند و به شما کمک می کنند تا بتوانید بسته بندی و سلفون پیچی محصولات را بدون دردسر انجام دهید. 
جهت استعلام قیمت استرچ و خرید با شماره 09121167683  تماس بگیرید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید.
https://stretch-pallet.com/