معرفی بهترین مدل دستگاه پرکن و درب بند مایعات

29/03/2024
معرفی بهترین مدل دستگاه پرکن و درب بند مایعات

دستگاه پرکن مایعات از اساسی ترین تجهیزات مورد استفاده در کارخانه‌ها و تولیدی‌های صنایع بهداشتی، آرایشی و غذایی است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید محصولات را در سریع ترین زمان به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی نمایید. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات صنعتی با ما همراه باشید.

مجله والی
مجله والی

اگر قصد خرید بهترین مدل دستگاه پرکن و درب بندی مایعات را دارید در این بخش قصد داریم اطلاعات مفیدی در رابطه با هر دو دستگاه در اختیارتان قرار دهیم تا برای خرید محصول با مشکل روبرو نشوید.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات یکی از مدل های دستگاه پر کن موجود در بازار می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید نسبت به پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات (با توجه به حالت، چگالی و ویسکوزیته) اقدام کنید. زمانی که قرار است نسبت به خرید دستگاه بسته بندی مایعات اقدام کنید برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از ایجاد ضررهای مالی جلوگیری کنید؛ بهتر است با بهترین تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی مشورت نمایید. ماشین سازی خدری و کیان صنعت از معتبرترین مجموعه‌های فعال در این زمینه هستند.

در گام اول برای انتخاب نیاز است تا ویژگی‌ های مایع مورد نظر را به خوبی شناسایی کنید. منظور از ویژگی ها حالت مایع (مانند رقیق، نیمه غلیظ یا غلیظ با ویسکوزیته بالا) و ویسکوزیته مایع می‌ باشد. منظور از ویسکوزیته میزان مقاومت مایع در برابر جریان می باشد که می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه داشته باشد.

مکانیزم پرکننده‌ های مایعات چگونه است؟

نوع مایع انتخاب تعیین می کند که نیاز است کدام یک از مدل های دستگاه پر کن را انتخاب کنید. ولی به طور کلی می توان گفت که امکان تولید مدل های سیلندر پیستونی، پرکن ثقلی و پرکن پمپی توسط مجموعه ماشین سازی خدری برای شما فراهم شده است.

با توجه به این که پر کننده های مایعات بر اساس نیروی گرانش کار می‌ کنند برای انتقال مایعات مایع بر اساس وزن خود وارد بطری های خالی می‌ شود. در مواردی که شرایط خاصی وجود دارد و مایع از غلظت بالاتری برخوردار و گران‌ روی (ویسکوزیته) آن بیشتر است.

به همین خاطر این مایع نمی‌ تواند بر اساس نیروی گرانش وارد بطری شود و حتماً نیاز به پرکننده های وکیوم با فشار بالا دارد.

معرفی بهترین مدل دستگاه پرکن مایعات

به طور کلی دستگاه پرکن مایعات در دو دسته ی مایعات رقیق و دستگاه پرکن مایعات غلیظ طراحی و تولید می شوند و هر کدام کارایی و عملکرد، طراحی و جنس بدنه مخصوص به خود را دارا می باشند. برای انتخاب این که کدام مدل گزینه ی مناسبی می باشد نیاز است به ویژگی‌ های مایعات توجه داشته باشید.

مایعات رقیق، گازدار، نیمه غلیظ، غلیظ با ویسکوزیته بالا، چسبناک و غلیظ، مایعات حاوی ذرات جامد، مایعات کف‌ کننده، و اسیدی و خورنده جزو مایعاتی هستند که محصولات متنوعی از آن‌ ها تولید می‌ شود به همین خاطر اگر در این زمینه در حال فعالیت هستید قبل از خرید دستگاه، انواع مایعات را به تفصیل ارزیابی کنید.

دسته بندی دیگری که وجود دارد با توجه به کارگاهی یا صنعتی بودن تولید در مدل های پرکن دستی، نیمه اتومات و اتومات وجود دارد. در پرکن‌ های دستی نیاز است تا توسط اپراتور کنترل شوند و انتخاب آن مناسب برای کسب و کارهای کوچک می باشد.

مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در صنایع تولیدی متوسط تا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از امکاناتی همچون درب‌ بند، تاریخ‌ زن، تنظیم تعداد نازل‌ های بیشتر و قابلیت سفارشی‌ سازی به دخوراست مشتری بهره مند خواهد شد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ گزینه ی مناسبی برای مایعات و سیالات با گرانروی بالا می باشد که انتقال آن ها به ظرف بسته بندی سخت‌ تر انجام می شود. پس هر چقدر غلظت و گرانروی یک سیال بیشتر باشد ریختن آن ها به داخل ظرف به صورت ثقلی و یا تحت تأثیر وزن خود سخت‌ تر می‌ شود.

انتخاب دستگاه پرکن مایعات غلیظ در زمینه ی بسته بندی روغن و گریس در صنعت پالایشگاه و نفت، بسته بندی رنگ‌ های پلاستیکی و پلیمری در حوزه رنگ سازی، بسته بندی انواع شربت‌ ها و عصاره‌ های غلیظ در حوزه مواد غذایی و بسته بندی برخی از مواد دارویی خاص گزینه ی مناسبی می باشد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات رقیق به گونه ای طراحی و تولید شده است که انتقال مایعات رقیق و حرکت کردن آن ها را راحت‌ تر می کند. با توجه به این که مایعاتی مانند مایعات دارویی و الکل‌ ها، فراریت بالا و احتمال تبخیر شدن آن ها وجود دارد انتخاب این دستگاه کاربردی می باشد.

بسته بندی انواع شربت‌ های رقیق و عصاره میوه‌ ها در حوزه آب میوه سازی، بسته بندی شربت‌ های خوراکی دیگر مواد داروی رقیق در حوزه داروسازی، بسته بندی مواد نفتی مانند بنزین و مکمل‌ ها در حوزه نفت و پالایشگاه و... را راحت تر می کند.

قیمت دستگاه پر کن مایعات

در تعیین قیمت دستگاه پر کن مایعات پارامترهای مختلفی تاثیرگذار می باشد که باعث می شود نتوانیم قیمت ثابتی را برای این محصولات در نظر بگیریم. این فاکتورها شامل نوع دستگاه، وزن مواد و کارکرد آن ها، برند و مدل دستگاه می باشد. سیستم اتوماسیون هم می تواند در تعیین قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار باشد. 

مورد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دستگاه های تمام اتومات از تجهیزات بیشتری برخوردار هستند به همین خاطر قیمت بیشتری به نسبت مدل نیمه اتومات دارند.

دستگاه درب بند چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه درب‌ بند جهت استفاده در صنایع بسته ‌بندی مورد استفاده قرار می گیرد و پس از تولید محصولات نیاز است تا آن‌ ها را با دستگاه پرکن در ظروف مناسب خود پر کنید و بعد از آن وارد مرحله درب ‌بندی می شوند.

در مورد کاربرد دستگاه درب‌ بند باید بگوییم که گزینه ی مناسبی برای استفاده در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و... می باشد و بسته بندی و درب‌ بندی قوطی ‌های فلزی، پلاستیکی (کنسرو ماهی، رب گوجه فرنگی و انار، کنسرو لوبیا، کنسرو قارچ، خاویار بادمجان و انواع خورشت‌ ها، کمپوت میوه جات، رنگ صنعتی، روغن خوراکی و صنعتی) را برای شما راحت تر می کند.

انواع دستگاه درب‌ بند

  • دستگاه درب‌ بند بطری دستی
  • دستگاه درب‌ بند نیمه اتوماتیک
  • دستگاه درب‌ بند تمام اتوماتیک