تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی با تکنیک های ساده

30/12/2021
تشخیص روغن آرگان اصل
در این مقاله از مجله والی قصد داریم روش های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی را بررسی کنیم پس توصیه می کنیم با ما همراه باشید تا چند راه برای تشخیص نوع اصلی آن را به شما معرفی کنیم.
مجله والی
مجله والی

یکی از روغن های پر طرفدار، پر خاصیت و گران قیمت، روغن آرگان می باشد که از میوه های درخت آرگان با نام علمی Argania spinose به دست می آید. این روغن بومی کشور مراکش است از این رو به آن روغن مراکشی نیز گفته می شود.

روغن آرگان به این دلیل کمیاب و گران است که پروسه تولید آن بسیار سخت و زمان بر است از این رو برخی شرکت ها به دلیل خواص فوق العاده و قیمت گران این روغن اقدام به  تولید و فروش روغن آرگان تقلبی یا رقیق شده می کنند و آن را به عنوان اصل با قیمت ارزان به مردم عرضه می کنند.

هنگامی که روغن آرگان با سایر مواد ترکیب و رقیق شود بسیار از خواص خود را از دست می دهد و همچنین پیدا کزدن روغن آرگان اصل بسیار سخت است.پس باید با نحوه تشخیص و تفاوت های روغن آرگان اصل و تقلبی آشنا شوید زیرا حتی ممکن است در خود کشور مراکش نیز روغن تقلبی خریداری کنید.همانطور که می دانید خرید روغن آرگان تقلبی علاوه بر هدر دادن پول، منجر به  آلرژی یا حساسیت های پوستی شده و به پوست آسیب می رساند.

در این مقاله سلامت از مجله والی در مورد روش های تشخیص روغن آرگان خالص و طبیعی  و همچنین مهم ترین تفاوت های روغن آرگان اصل و تقلبی صحبت خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید.

روش های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

عکس روغن آرگان اصل

  • مواد تشکیل دهنده

قبل از خرید روغن آرگان به برچسب آن توجه کنید و دقت کنید که روی آن نوشته شده باشد : روغن آرگان 100 درصد طبیعی (آرگانیا اسپینوزا) یا به عبارت دیگر از یک عنصر تشکیل دهنده نام برده باشد بدون هیچگونه مواد افزودنی، نگهدارنده ها، بدون عطر، بدون پارافین و آب.

  • بسته بندی

به بطری روغن آرگان نیز توجه کنید و اگر روغن آرگان در بطری های رنگ روشن یا پلاستیکی بود از خرید آن خودداری کنید و تنها راه نگهداری و حفظ خواص روغن آرگان استفاده از بطری های شیشه ای تیره است.

از طرف دیگر این بطری های شیشه ای تیره هم با محیط زیست سلزگارند هم قابل بازیافتند.

  • قیمت

همانطور که در بالا گفتیم پروسه تولید روغن آرگان بسیار سخت و زمان بر است از این رو هرگز نباید انتظار داشته باشیم قیمت ارزانی داشته باشد.هرچند نمی توان گفت هر چه قیمت گران تر باشد به طبع کیفیت آن نیز بهتر است اما به هر حال یکی از معیار های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی قیمت بیش از حد ارزان آن است.

علاوه بر قیمت برای جلوگیری از هدر رفتن پول خود سعی کنید به تمامی موارد گفته شده توجه کنید.

قیمت روغن آرگان اصل مراکش

  • عطر و رایحه

بوی روغن آرگان اصل همانند بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی می باشد البته برخی آن را به بوی پاپکورن نیز تشبیه می کنند.

اگر روغن آرگان اصل باشد بعد از استفاده خیلی سریع جذب پوست می شود و همچنین بعد از گذشت چند دقیقه رایحه آن نیز از  روی پوست محو می شود.

پیشنهاد می کنیم روغن آرگان با عطر قوی یا بدون عطر و بو خریداری نکنید.

  • بافت روغن

بافت روغن آرگان اصل نرم و غیر چسبنده بوده و همچنین آبکی نیز نمی باشد و زمانی که از آن روی پوست خود استفاده می کنید به سرعت به پوست جذب می شود و موجب  تسکین و آرامش پوست می شود.

  • روغن آرگان اصل چه رنگی است؟

رنگ روغن آرگان آرایشی اصل، زرد طلایی روشن می باشد که اگر خیلی روش باشد قطعا آن را با سایر روغن ها ترکیب کرده اند.روغن آرگان آشپزی اصل رنگ قهوه ای طلایی دارد.

  • برچسب روغن

حتما از وجود برچسب روی بطری، عبارات حک شده ای همچون 100 درصد خالص، پرس سرد، ساخت مراکش و گواهی اکوسرت ( ECOCERT ) مطمئن شوید.

  • رسوب روغن

روغن های طبیعی دارای مقداری رسوب می باشد که نشان دهنده کیفیت آن می باشد و جایی برای نگرانی نیست زیرا اغلب در ته بطری  اندکی رسوب غبار گونه از  روغن خالص که به شدت تصفیه نشده مشاهده می شود.

  • محل خرید

اگر قصد خرید روغن آرگان اصل و طبیعی را دارید حتما از مراکز معتبر و دارای مجوز این محصول را خریداری کنید.