چگونه در هفت روز 8 الی 10 کیلو لاغر کنیم ؟

01/01/2022
کاهش وزن در یک هفته
امروزه افرد بسیاری هستند که از مشکل اضافه وزن رنج می برند در مطلب قصد داریم به ارائه راه کار سالم به شما کمک کنیم تا در یک هفته 8 الی 10 کیلو گرم وزن خود را کاهش دهید .
مجله والی
مجله والی

حداکثر کاهش وزن در یک هفته

کاهش وزن سریع و در یک هفته نیازمند چند تغییر اساس ولی ساده در رژیم غذایی روزانه شماست زیرا کاهش وزن انقدرها که شما فکر میکنید سخت و دشوار نخواهد بود و شما می توانید با حذف کردن برخی از مواد غذایی از برنامه غذایی خود و جایگزین کردن آنها با یک نوع مواد غذایی دیگر کاهش وزن را تجربه کنید . در نتیجه برای کاهش وزن در یک هفته با مجله والی همراه باشید . 

چگونه در یک هفته 8 کیلو لاغر کنیم ؟ 

کاهش وزن در یک هفته با ورزش

اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید می خواهید که در یک هفته به سرعت وزن خود را کاهش دهید . اینم رژیم ارائه شده به شما کمک بزرگی خواهد کرد و شما به کمک ان می توانید در کوتاهترین زمان ممکن 8 الی 10 کیلو گرم وزن خود را کاهش دهید البته لازم است بدانید در صورتی می توانید وزن خود را کم کنید که مو به مو به نکات گغفته شده توجه کرده و آن را حتما رعایت کنید . دز این رژیمک غذایی ارائه شده باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان کاهش وزن و لاغر شده و تغییر وزن هر فرد با فرد دیگری ممکن است متفاوت باشد اما در کاهش وزن به کمک این روش هیچ شکی نیست . 

یکی از سریع ترین و سالم ترین روش های لاغری و مناسبترین روش برای هر گروه سنی رژیم جنرال موتورز(GM) می باشد . با رعایت این رژیم غذاییدر دو هفته می توانید کاهش وزن بسیار خوبی را تجربه کنید . البته که باید دو هفته متوالی این نکات را رعایت نمایید و نباید بیش از دو هفته از این رژیم استفاده نمایید . اگر می خواهید این رژیم را  بیشن از دو هفته ادامه دهید باید یک هفته استراحت بین این رژیم قرار دهید یعنی پس از دو هفته رژیم یک هفته استراحت کرده و دوباره رژیم خود را اغاز کیند اما در این یک هفته استراحت به هیچ عنوان نباید غذا های پر کالری مصرف نمایید . 

یکی از نکات مهمی که در هنگام رژیم باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان نباید استرس داشته باشد همچنین خواب کافی از دیگر نکات مهم است و همانگونه که در رژیم غذایی گفته شده غذا بخورید نه کمتر نه بیشتر . و اما مهم ترین نکته رژیم غذایی این است که قبل از تمام شدن هفته خود را به هیچ عنوان وزن نکنید زیرا مزن کردن متوالی باعث دلسردی شما شده . 

مراحل کاهش وزن در هفت روز

لاغری در یک روز

  • روز اول

اولین روز رژیم مهم ترین روز رژیم می باشد  . در روز اول آب و میوه مصرف کنید و از خوردن سایر خوراکی ها جدا اجتناب نمایید . لازم است در این رزیم غذیی در روز8 الی 12 لیوان آب بنوشید . همچنین بسیار میوه مصرف نمایید . بهترین میوه ها برای این رژیم سیب، هندوانه، خربزه و انار می باشد لازم است که از خوردن میوه مز خود دارای کنید و اصلا موز مصرف نکنید شما می توانید در هنگام احساس گرنسنگی در روز اول  تنها میوه و آب مصرف کنید.

  • روز دوم

در روز دوم رژیم خود که روز مختص به مصرف سبزیجات است شما باید از سبزیجات خام و پخته و آب پز بدون حتی قطری روغن استفاده نمایید می توانید در روز دوم از مواد غذایی مانند لوبیا، هویج، خیار، کلم، بروکلی، کدو، کاهو استفاده نمایید حتی می توانید این سبزیجات را باهم ترکیب کنید و برای خود سالاد تهیه نمایید ولی نباید از سس استفاده کنید و می اونید به جای استفاده از سس، سزرکه سیب یا آبلیمو را جایگرین آن نمایید . در این روز نیز لازم است همچون روز اول 8 الی 12 لیوان آب بنوشید و اگر دچار بیرون روی شده اید اصلا نباید نگران باشید.

در روز دوم می توانید سیب زمینی آب پز بخورید البته که توصیه می شود در صبحانه آن را مصرف کنید تا کربوهیدرات های آن طی روز بسوزند . 

  • روز سوم

در روزسوم رژیم شما می توانید انواع میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید به غیر از موز و سیب زمینی . در روز سوم هم 8 الی 12 لیوان اب باید بنوشید و میوه و سبزیجات مصرف کنید . در این روز میوه را برای صبحانه مصرف کنید و از سبزیجات برای ناهار مصرف نمایید می توانید ان را به صورت سوپ و یا سالاد استفاده کنید می توانید برای میان وعده خود نیز از میوه استفاده نمایید و دوباره برای شام سبزیجات مصرف نمایید . 

  • روز چهارم

در روز چهارم رژیم شما می توانید 8 الی 10 عدد موز را همراه سه لیوان شیر مصرف کنید لازم است در نظر داشته باشید که به غیر از شیر و موز هیچ چیز دیگری را نباید بخورید شاید فکر کنید که تنها با مصرف شیر و موز گرشته شوید اما باید بدانید که می توانید این سهمیه شیر و موز را به صورات مناسب در طی روز خود تقسیم کنید تا احساس گرسنگی شما را اذیت نکند . در این روز نیز مانند سایر روز های گذشته نباید به هیچ عنوان مصرفی 8 الی 12 لیوان آب را فراموش کنید . شما می توانید در این روز سه لیوان شیر را را برای صبحانه و ناهار و شام مصرف نمایید تا همراه با مصرف موز در طول روز احس گرسنگی نکنید . 

  • روز پنجم

روز پنجم یک روز رویایی برای شما خواهد بود زیرا قرار است در این روز برنج و گوشت بخورید! 

در این روز قرار است برنج بدون روغن و 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی مصرف کنید . به دلیل انکه شما در روز پنجم نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید علاوه بر آن ها از سبزیجات و میوه هم استفاده نمایید . هدر نتیجه امروز می توانید سوپ سبزیجات بدون روغن و شمال کدو و کلم و هویج وبروکلی مصرف کنید و همچنین می توانید میوه هایی ماندد سیب، پرتقال، گریپ فروت بخورید . همچنین باید در این روز 6 الی 7 عدد گوجه فرنگی بخورید تا میزان اسید اوریک بدنتان افزایش یابد . در روز پنجم هم نباید مصرف 8 الی 12 لیوان آب را فراموش نمایید .

  • روز ششم

اگر تا به امروز در رژیم خود موفق بوده اید و تمامی نکات گفته شده را رعایت کرده اید باید بدانید در این روز حتما عملکرد سیستم گوارشیتان بهبود می یاید و همچنین متابولیسم بدنتان افزایش می یاید . در روز ششم شما مجاز هستید تا برای وعده ناهار خود یک پیمانه برنج و در کنار آن سبزجات خام یا پخته مصرف نمایید همچنین مجاز به مصرف 250 کیلو گرم گوشت سفید یا قرمز بدون کوچک ترین میزان چربی مصرف کنید . مصرف 8 الی 12 لیوان اب را در این روز را فراموش نکنید .

  • روز هفتم

امروز روز اخر رزیم شما خواهد بود و شما قادر هستید نتیجه بدست امده را با چشمانتان ببینید. در این روز شما مجاز هستید همان مواد غذایی که در روز ششم مصرف کرده اید همراه با آب میوه طبیعی مصرف کنید. مصرفف 8 الی 12 لیوان آب را فراموش نکنید . 

در روز هفتم علاوه بر کاهش وزن دارای پوست روشن تری خواهید بود. شما در روز هفتم مجاز هستید که خود را وزن کنید. باید پس از پایان روز هفتم از پر خوری و خوردن غذا های چرب اجتناب کنید.

خوب بخوابید

حداکثر کاهش وزن در یک هفته

خواب ضعیف یکی از عواملی است که باعث ایجاد اضافه وزن شما می شود بنار این خوب و کافی خوابیدن در رژیم بسیار مهم است . 

تمامی روش های گفته شده روش های تایید شده ای می باشد که پس از انجتم آن ها در یک هفته شما شاهد کاهش وزن می باشد. ولی باید توجه داشته باشید که میزان کاهش وزن هر فرد متفاوت بوده و بستگی به متبولیسم بدن شما دارد .

  1. نکته اول : برای کاهش وزن بیشتر توصیه می شود هر روز 45 دقیقه پیاده روی کنید . 
  2. نکته دوم : آشامیدن چای سبز و قهوه بدن شیر و شکر در تمام روزها نیز مجاز است .