12 محلول خانگی برای از بین بردن آسان لکه فرش

06/02/2022
پاك كردن لکه از روي فرش
پاک کردن انواع لکه از روی فرش کار چندان سخت و هزینه بری نبوده و نیارمند به خریدن انواع شوینده های و پاک کننده قوی نیست و شما می توانید با روش های خانگی و ساده این لکه ها را از بین ببرید .
مجله والی
مجله والی

چگونه انواع لکه های سخت را از روی فرش پاک کنیم ؟ 

پاك كردن لکه از روي فرش

ریختن هر گونه مایعات از جمله چای، قهوه، سرکه، آبمیوه و...بر روی فرش و حتی رد پای گلی روی فرش می تواند شما را بسیار عصابی کند و شما برای پاک کردن آن ها ممکن است روی بیاورید به خریدن انواع پاک کننده های قوی و گران قیمت یا از خدمات حرفه ای برای تمیز کردن فرش های خود استفاده کنید همچنین همه ما میدانیم که فرش های تمیز به احتمال کمتری آلوده شده به موجوداتی مانند سوسک و کک و ... اما شما برای از بین بردن این لک ها لازم نیست عجله کنید. استفاده از این روش های خانگی و مواد تمیز کننده خانگی نه تنها باعث صرفه جویی در پول و هزینه شما می شود بلکه از سلامت شما در برابر مواد شیمیایی مضر نیز محافظت می کند . برای از بین بردن این لکه ها لازم است تا این مطلب خانه داری در مجله والی را دنبال نمایید.

  •  جوش شیرین و پودر بوراکس

فرش و موکت تان را به همین راحتی برق بیاندازید

بوراکس یکی از انواع تمیز کننده های سازگار با محیط زیست می باشد که بسیار برای از بین بردن و پاک کردن لکه ها موثر است و همچنین قادر است ذرات گرد و غبار را از روی فرش شما پاک کند همچنین جوش شیرین یکی از جذاب کننده های بوی بسیار قوی می باشد و با از بین بردن بوی بد باعث طراوت فرش می شود . برای تهیه این پاک کننده بسیار قوی و موثر باید یک فنجان پودر جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری بوراکن و یکی قاشق غذا خوری سبزیجات خشک و چند قطه روغن ترکیب کرده و لکه را با این ترکیب بدست آمده پاک نمایید. 

  •  جوش شیرین و سرکه سفید

 نحوه تمیز کردن فرش در خانه

مخلوط کردن سرکه سفید و جوش شیرین یک تریکب بسیار عالی برای از بین بردن و پاک کردن انواع لکه است زیرا هر دو عنصر ذکر شده دارای خواص متفاوت بوده از جمله اینکه سرکه یک نوع ماده اسیدی بوده و در عین حال جوش شیرین یک ماده خنثی می باشد حال هنگامی که این دو ماده با هم ترکیب می شوند دی اسید کربن تولید کرده که این مواد حاصله با عث ایجاد حباب های تمیز کننده و بی نظیر می شود همچنین می توانید در کنار این دو ماده نمی توانید مایع ظرفشویی معمولی ئ اب گرم نیز استفاده نمایید همچنین در صورت حساست داشتن به سرکه و یا به هر دلیل می توانید تنها از جوش شیرین استفاده نماییددر نتیجه می توانید تنها از جوش شیرین و آب گرم ترکیب کرده و استفاده نمایید . 

  • سرکه و آب داغ 

درست کردن محلول خانگی برای تمیز کردن فرش

سرکه همان طور که گفته شد دارای خاصیت اسیدی می باشد این ویژگی این ماده باعث شده تا یک ترکیب عالی برای تمیز کردن انواع لکه از روی فرش باشد همچنین قادر است بوی نامطبوع لکه ها را از روی فرش از بین ببرد و به طور کلی لکه و خاک را به طور کامل لز بین ببرد. شما می توانید از سرکه خالص استفاده نمایید و لازم است تا آن را آب داغ مخلوط نمایید به دلیل ساختار اسیدی این ماده، برای مصرف آن لازم تا قبل از استفاه از آن ان را روی قسمتی از قالیچه یا فرش تست نمایید و سپس روس فرش بریزید . این پاک کننده یکی از کار آمد ترین پاک کننده های فرش می باشد . 

  • آب لیمو و پراکسید هیدروژن

 تمیز کردن لکه فرش با لیمو

این پاک کننده خانگی فرش نه تنها تهیه آسانی دارد بلکه بسیار موثر نیز می باشد زیرا پراکسید هیدروژن یکی از محلول های سفید کننده عالی می باشد که از اکسیژن برای شکستن  پیوندهای بین باکتری ها، گرد و خاک و... در سطح فرش استفاده می کند همچنین شما با اضافه کردن چند قطر آبلیمو به این مایع باعث قوی تر شدن قدرت محلول برای از بین بردن انواع لک و گرد و خاک می شوید و به این تریب این محلول به سادگی قادر است تا انواع ذرات چسبیده به فرش را به آسانی از بین ببرد. 

  • ذرت، جوش شیرین و برگ بو

پاک کردن لکه فرش با سرکه

جوش شیرین موجود در این تریکب یکی از جذب کننده های قوی لکه می باشد و یکی از لکه بر های بسیار قوی می باشد و همچنین برگ بو یکی از بین برندگان قوی بوی نامطبوع فرش است . از انجایی که هیچ گونه محلول پاک کننده در این ترکیب نام برده نشده است در نتیجه این ترکیب یکی از برترین پاک کننده های فرش می باشد همچنین می تواند در این ترکیب از نشاسته ذرت و پودر تالک معطر نیر جهت تمیز کردن فرش استفاده نمایید . 

  • آمونیاک و سرکه

 درست کردن یک محلول قوی برای پاک کردن فرش

آمونیاک یکی از پاک کنند های بسیار طبیعی و ارگانیک می باشد اما یکی از معایب آن این است ممکن ای رنگ فرش شما را تغییر میدهد پس قبل از استفاده از این محلول لازم است تا آن را روی قسمتی از فرش تست نماییم همچنین از دیگر معیب آن ایست که ممکن است بوی آن روی حیوانات تاثیز گذاشته و باعث اختلال در ادرار آن ها شود. بنابر این لازم است تا قبل از مصرف اقدامات ایمنی را انجام دهید مخلوط سرکه و آمونیک یک راه عالی برای تمیز کاری و از بین بردن انواع لک می باشد .

  • سرکه و پراکسید هیدروژن

 تمیز کردن فرش با محلول های خانگی

ترکیب سرکه و پراکسید هیدروژن یکی از نابود کننده های میکروب و با باکتری های عفونی میباشد علاوه براین یکی از بین برندگان قوی لکه و پاکسازی فرش و رفع بوی بد از روی فرش می باشد . از معایب این ترکیب این است که استنشاق آن بسیار مضر بوده و بنابراین در هنگام مصرف آن باید اقدام ایمنی را بمار برده و بسیار احتیاط نمایید . پراکسید یک نوع ماده سفید کننده بوده که لکه های فرش را بدون کوچک ترین اسیب به رنگ و کیفیت فرش، آن را پاکسازی میکند و سفید میکند همین طور سرکه دبه طور گستره یک نوع ماده پاک کننده بسیار قوی و طبیعی می باشد .

  • سرکه سفید، نمک و روغن

پاك كردن لكه از روي فرش

سرکه سفید دارای خاصیت اسیدی بوده در نتیجه یکی از پاک کننده ی لکه های قوی می باشد همچنین روغن یکی از ماده هایی است که با تمامی میکروب ها و باکتری های موجود رو ی فرش مقابله میکند علاوه براین ها نمک موجود در این ترکیب از جمله پاک کننده ها لکه بوده که قادر است لکه های آب آلبالو و امثال این لکه ها را به راحتی را از بین ببرد . این ترکیب یکی از تریبات پاکسازی فرش مشهور می باشد همچنین شما می توانید در این ترکیب از صابون نیز استفاه نمایید و یا صابون را آب گرم ترکیب کرده و سرکه سفید نیز به آن اضافه نمایید . 

  • شکر قهوه ای و پوست لیمو

پاك كردن لكه شمع از روي فرش

ترکیب شکر قهوه ای و پوست لیمو یکی دیگر از پاک کننده های خنگی فش می باشد که به دلیل انکه هیچ گونه ماده شیمیایی در آن وجود نداشته یکی از ترکیبات سازگار با محیط زیست می باشد و همچنین غیر سمی بوده . این ترکیب به دلیل داستن پوست لیمو قادر است تا بوی بد روی فرش را نیز از بین ببرد .

  • جوش شیرین، سرکه و پراکسید هیدروژن

شستن فرش با سرکه و جوش شیرین

این پاک کننده در از بین بردن لکه های سرسخت و بوی بد بسیار مفید می باشد از جمله از بین بردن بو و لکه ی ادرار سگ و سایر حیوانات خانگی . اگر در محلی از فرش که سگ اردار کرده است هنوز مرطوب بوده لازم است تا کمی با دستمال کاغذی قرار دادن روی آن خیسی آن را گرفته سپس این ترکیب را برای تمیز کردن آن قسمت استفاده نمایید همچنین می توانید به جای جوش شیرین از مایع ظرف شویی معمولی نیز استفاده نمایید. 

  • پودر بوراکس و سرکه

پاك كردن لكه قدیمی از روي فرش

پودر بوراکس، یکی از پاک کننده های اصلی خانگی فرش است، این پودر به داشتن فسفات و کلر با سلامت و محیط زبست بسیار سازگار می باشد و باعث از بین بردن انواع جانوران موذی مانند کک نیز می شود. این ماده فوق العاده را لازم است با سرکه و کمی نمک ترکیب کرده و فرشرا با ان تمیز نمایید می توانید بوراکس را با جوش شیرین نیز ترکیب نمایید تا نه تنها لکه ها را از بین برده بلکه بوی نامطبوع را از بین می برد . 

  • گلیسیرین و بیکربنات سدیم

پاك كردن لكه چاي از روي فرش سفید

گیلیسرین یکی نوع ماده اسیدی میباشد که حالا و قابل جذب می باشد و یکی از پاک کننده های بسیار موثر لکه است بی کربنات سدیم یا جوش شیرین ، از انواع ماده هایی هستند که بوی بد را از بین میبرند علاوه براین روغن اوکالیپتوس و سرکه باعث قوی تر شدن قدرت این پاک کننده می شود همچنین می توانید گلیسیرین را با آب و مواد شوینده نیز ترکیب نمایید .