خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای پوست و مو

23/02/2022
خواص روغن آرگان برای پوست و مو
روغن آرگان (روغن ارقان) که به آن طلای مایع هم نامیده می شود، یک محصول ارگانیک می باشد، که از هسته های میوه درخت آرگان که بومی مراکش است، استخراج می شود.
مجله والی
مجله والی

روغن آرگان و خواص معجزه آسای روغن آرگان را بیشتر بشناسیم. زیبایی پوست و مو یکی از دغدغه‌ های اصلی تمام خانم‌ ها و آقایان در تمام سنین می باشد. در بسیاری از موارد زمانی که اسم زیبایی به میان می‌ آید، خانم‌ ها به فکر استفاده از انواع لوازم آرایشی و خرید لوازم آرایشی گران قیمت به جای انواع ماسک تقویت مو طبیعی می‌ افتند.

چون در نظر آن‌ ها لوازم آرایشی گران قیمت‌ تر تضمین بیشتری برای زیبایی آن ها دارد. در صورتی که در واقعیت این طور نمی باشد، اصول بنیادی زیبایی هیچ ارتباطی با استفاده از انواع لوازم آرایشی ندارد. روغن آرگان به عنوان یکی از انواع روغن‌ های گیاهی می باشد، که بدون هیچ ضرر و عوارض جانبی زیبایی را به پوست، مو و اعضای صورت شما هدیه می دهد، و مراقبت از مو را برای شما راحت تر می‌ باشد.

رفع خشکی بیش از اندازه مو و از بین بردن موخوره مو، تشخیص علت نازک شدن مو، و همین طور درمان چربی موی سر در کنار نکات مهم مراقبتی جهت داشتن پوستی سالم گاهاً در گرو شناخت انواع روغن گیاهی خصوصا آرگان می باشد. این که از بین این مواد طبیعی آلوورا برای مو انتخاب کنید، یا آرگان و دیگر روغن‌ های گیاهی به جنس موها و واکنش آلرژیک احتمالی پوستی و مویی هر شخص ارتباط دارد. 

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان برای دور چشم

روغن آرگان (روغن آرقان) که به آن طلای مایع هم گفته می‌ گویند، اکسیری می باشد، که معجزه می‌ کند. از خواص معجزه‌ آسای روغن آرگان می‌ توان درمان انواع مشکلات پوست و مو، مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را نام برد. روغن آرگان از هسته‌ های میوه درخت آرگان با نام علمی که بومی مراکش می باشد، استخراج می‌ شود. 

ارتفاع درخت آرگان 8 متر می باشد، و در سن 30 سالگی میوه می‌ دهد. درون میوه آن مغزی وجود دارد، که روغن آرگان از آن تهیه می‌ شود. میوه درخت آرگان به حدی مغذی می باشد، که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می‌ روند. روغن آرگان حاوی خواص سودمند و ویتامین‌ های متعدد می باشد، که باعث ایجاد ترکیبی قدرتمند جهت حفظ سلامت پوست می‌ شود.

با استفاده حساب شده و منظم از روغن آرگان بعد از گذشت مدت زمانی مشخص شاهد جادوی رویش مو و بهبود وضعیت پوستی‌ تان خواهید بود. اگر چه با این مواد طبیعی امکان معجزه‌ هایی مانند رشد سریع مو در یک روز وجود نداشته، ولی با کمترین درصد عوارض و مشکلات پوستی و مویی می‌ توانید بازگشت سلامت پوست و موی خود را حس کنید. 

خواص روغن آرگان

روغن آرگان دارای مقادیر زیادی اسید چرب ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین E، امگا 6، آنتی اکسیدان و لینوئیک اسید می باشد. این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم می باشد. از گذشته خواص دارویی و درمانی روغن آرگان بر کسی پنهان نیست. به طوری که مردم بومی مراکش از آن به عنوان ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو استفاده می‌ کردند.

استفاده خارجی از روغن آرگان به رشد و تولید سلول‌ ها کمک می کند، و پوست و موی سالم تری را به شما هدیه می دهد. به همین خاطر از روغن آرگان به وفور در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌ شود. می توانید به جای کوتاهی موها جهت رهایی از شر موخوره، ریزش و خشکی با انتخاب این روغن می‌ توانید سلول‌ های آسیب دیده بافت مویی و پوستی خود را ترمیم کنید. 

پس از اجرای مدل‌ هایی مویی مثل بافت مو و دیگر سبک‌ های تغییر حالت غیر طبیعی مو می‌ توانید جهت جلوگیری از شکنندگی و ایجاد موخوره از این روغن تقویتی به صورت ماسک مو استفاده کنید. 

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

  • مرطوب کننده طبیعی پوست

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده روغن آرگان احتمالاً استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده می باشد. به همین خاطر است، که اغلب در ساخت لوسیون ها، صابون و نرم کننده های مو مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این خاصیت روغن آرگان به خاطر مقادیر فراوان ویتامین E موجود در آن می باشد، ویتامین E از آنتی اکسیدان های محلول در چربی می باشد، که به احتباس آب و مرطوب شدن پوست کمک می کند.

جهت استفاده از خاصیت مرطوب کنندگی روغن آرگان هر دو استفاده موضعی و خوراکی آن (مکمل های خوراکی) تأثیرگذار می باشد.

روش استفاده

چند قطره از روغن آرگان را روی پوست خود بمالید، و با حرکات ملایم ماساژ دهید، تا پوست را نرم و مرطوب کند.

  • اثر ضد پیری

روغن آرگان از گذشته به عنوان یک درمان طبیعی ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد. محققان به این نتیجه رسیده اند، که ترکیب روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در الاستیسیته پوست می شود، که تاثیر بسیار زیادی در جوان ماندن پوست دارد.

جهت استفاده کردن از این خاصیت می توانید روغن آرگان را به صورت مستقیم بر روی پوست اعمال کرده، و یا از مکمل های خوراکی یا ترکیبی از هر دو روش استفاده کنید.

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند، بلکه می تواند چین و چروک پوست را کاهش داده، و  تأثیر بسیار زیادی در جوان سازی پوست دارد.

روش استفاده

قبل از این که بخوابید مقداری روغن آرگان را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید، و به آن اجازه دهید، یک شب بماند، و روز بعد با آب بشویید.

  • درمان پوست خشک صورت

ویتامین E و اسیدهای چرب که در روغن آرگان وجود دارد، برای افرادی که پوست خشک دارند، و دچار بیماری اگزما می باشند، و رنج می برند، بسیار تأثیرگذار می باشد.

روش استفاده

مقدار کمی روغن آرگان را روی پوست بمالید، و به آرامی آن را ماساژ دهید، هر روز این روش را به کار ببرید، تا زودتر نتیجه ی مطلوبی بگیرید.

  • درمان آکنه و جوش صورت

آکنه هورمونی اغلب نتیجه افزایش سبوم می باشد، که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثر ضد سبوم می باشد، که می تواند میزان چربی روی پوست را به صورت موثری تنظیم و کنترل کند.

به همین خاطر این روغن به درمان چند نوع مختلف آکنه کمک می کند، و پوست را نرم و آرام می کند.

روش استفاده

توصیه ی ما به شما این است، که روغن آرگان و یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را به صورت مستقیم و حداقل 2 بار در روز بر روی پوست بمالید. احتمالاً پس از 4 هفته نتیجه ی آن را مشاهده خواهید کرد.

  • کاهش چربی پوست

برخی افراد به صورت طبیعی پوست چرب تری در مقایسه با دیگر افراد دارند. همان طور که قبلا اشاره شد، روغن آرگان به کاهش سبوم و روغن های پوست کمک زیادی می کند.

طرز استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب

روزی دو بار مقداری روغن آرگان را بر روی پوست تمیز صورت بمالید، و به خوبی ماساژ دهید، و به آن اجازه دهید، تا 15 دقیقه بماند، و سپس با آب بشویید، و خشک کنید.

  • لایه برداری و پاک سازی پوست

روغن آرگان می تواند جهت پاکسازی و لایه برداری از پوست صورت مورد استفاده قرار بگیرد. لایه برداری منظم پوست صورت سلول های مرده پوست را از بین می برد، و از ایجاد چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.

  • ماسک صورت روغن آرگان و شکر

یک قاشق شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان مخلوط کنید، و 2 تا 4 دقیقه پوست صورت را دایره ای ماساژ دهید، بعد با آب گرم بشویید، و خشک کنید.

  • درمان ترک بارداری

روغن آرگان به خاطر محتوای ویتامین E  الاستیسیته پوست را افزایش می دهد، و می تواند جهت پیشگیری و درمان ترک پوست بارداری در زنان باردار مورد استفاده قرار بگیرند.

روش استفاده

قبل و پس از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه ها، شکم و ران ها بمالید، و خواب ماساژ دهید، تا ترک بارداری درمان شود.

  • ضد آفتاب طبیعی

زنان مراکشی از گذشته از روغن آرگان جهت محافظت پوست خود در برابر آسیب نور خورشید استفاده می کرده اند، این خاصیت روغن آرگان با نتایج مطالعه ای در سال 2013 تایید شده، می باشد.

این مطالعه نشان داد، فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند، و از سوختگی و ظاهر شدن لک های تیره پوستی جلوگیری می کند. این خاصیت روغن آرگان در بلند مدت می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست از جمله ملانوما را کم کند.

جهت بهره مند شدن از این مزیت روغن آرگان می توانید از مکمل های خوراکی استفاده کرده، یا روغن را به صورت موضعی بر روی پوست خود اعمال کنید.

  • رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون

روغن آرگان یک درمان طبیعی جهت درمان التهاب و خارش پوست پس از اصلاح صورت در آقایان و اپیلاسیون در خانم ها می باشد.

  • روغن آرگان پس از اصلاح و اپیلاسیون

یک قطره روغن آرگان را بر روی پوست صورت یا بدن بمالید، و آرام ماساژ دهید، تا التهاب رفع پوست شود.

  • کرم دور چشم آرگان

از آن جایی که روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی ویتامین E می باشد، می تواند جهت درمان چروک دور چشم استفاده شود. شما می توانید به راحتی مقداری روغن آرگان را هر روز صبح دور چشم های خود ماساژ دهید.

کرم دور چشم حاوی روغن آرگان

اگر روغن آرگان را با مقداری روغن جوجوبا 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E ترکیب کنید، یک کرم دور چشم حاوی روغن آرگان دارید، که می توانید هر روز صبح برای برطرف شدن چین و چروک دور چشم استفاده کنید.

  • تقویت ریش و سبیل

روغن آرگان یک روش طبیعی جهت تقویت ریش و سبیل ها می باشد، و علاوه بر این به عنوان نرم کننده و حالت دهنده ریش هم از آن استفاده می شود.

روغن آرگان همچنین می تواند جهت افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل استفاده شود.

  • بهبود زخم

ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان جهت درمان سریع زخم ها و بریدگی ها تأثیرگذار می باشد. می توان از مکمل های روغن آگان جهت بهره مند شدن از این خواص مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن آرگان تقلبی

به غیر از خواص معجزه‌ آسای روغن آرگان شناخت بهترین مارک روغن آرگان و تمایز روغن آرگان تقلبی از اصل مسئله ی بسیار مهمی می باشد. 5 برند معروف روغن آرگان در سال 2018 به صورت زیر می باشد.

  • روغن آرگان مراکشی pura D’Or   

  • روغن آرگان آرگانیک instaNatural

  • روغن آرگانیک Foxbrim

  • روغن آرگان مراکشی Majestic pure برای مو و صورت

  • روغن آرگان Poppy Austin Pure

قیمت روغن آرگان

قیمت روغن آرگان با توجه به برند های مختلف متفاوت می باشد. اگر روغن آرگان در محصولات آرایشی و بهداشتی از کارخانه‌ های با اعتبار جهانی مختلف وجود داشته باشد، آن برند محدوده وسیع‌ تری از قیمت را شامل می‌ شود.

خواص روغن آرگان اصل برای پوست صورت

خواص روغن آرگان اصل برای پوست صورت

جهت آشنایی با خواص معجزه‌ آسای روغن آرگان روی پوست صورت 

  • روغن آرگان مرطوب کننده طبیعی پوست

ویتامین E فراوان موجود در روغن آرگان به احتباس آب کمک می کند، و باعث مرطوب شدن پوست می‌ شود. به خاطر همین خاصیت مرطوب‌ کنندگی روغن آرگان از آن در ساخت لوسیون‌ ها، صابون و نرم‌ کننده‌ های متعدد مو مورد استفاده قرار می گیرد.

روش استفاده

چند قطره از روغن آرگان را روی پوست بمالید، و با حرکت ملایم ماساژ دهید. جهت بهره‌ مند شدن از خواص مرطوب‌ کنندگی روغن آرگان می‌ توانید از آن به صورت موضعی و خوراکی (مکمل‌های خوراکی) استفاده کنید.

  • اثر ضد پیری روغن آرگان

آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید منجر به پر کردن سطح صورت از رادیکال‌ های آزاد می‌ شود. افزایش رادیکال‌ های آزاد سطح پوست باعث خشکی، ایجاد چین و چروک و در نهایت پیری زودرس پوست می‌ شود. استفاده از روغن آرگان خوراکی و آرایشی سبب افزایش قابل توجه الاستیسیته پوست خواهد شد، که تاثیر بسیار زیادی در جوان ماندن دارد. همچنین ویتامین E موجود در روغن آرگان مانع آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد می شود، و ساپونین‌ های موجود در آن نیز میزان رطوبت پوست را افزایش می‌ دهد.

روش استفاده

قبل از خواب مقداری از روغن آرگان را روی پوست مو و صورت خود ماساژ دهید، و تا صبح صبر کنید، و روز بعد آن را با آب سرد بشویید.

  • روغن آرگان برای پوست‌ های خشک

ویتامین E و اسیدهای چرب که در روغن آرگان وجود دارد، برای پوست‌ های خشک و افرادی که به خاطر بیماری اگزما اذیت می شوند، بسیار مفید می باشد.

روش استفاده

استفاده هر روز از روغن آرگان و ماساژ دادن روغن آرگان روی پوست صورت منجر به از بین بردن تدریجی خشکی دائمی پوست می‌ شود.

  • درمان آکنه و جوش با استفاده از روغن آرگان

آکنه صورت غالباً نتیجه ی افزایش سبوم پوست می باشد، که به وسیله ی هورمون‌ ها ایجاد می‌ شود. روغن آرگان به خاطر داشتن مقادیر زیاد ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ های مختلف یک ماده ضد سبوم می باشد، که باعث تنظیم میزان چربی پوست می‌ شود، و باعث از بین بردن چندین نوع آکنه از پوست می‌ گردد.

روش استفاده

روغن آرگان را به صورت مستقیم روزی 2 بار بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. پس از 4 هفته شاهد اثر معجزه‌ آسای آن خواهید دید.

  • روغن آرگان یک لایه بردار طبیعی پوست صورت

لایه‌ بردارهای طبیعی نسبت به محصولات موجود در بازار ارزان‌ تر و کم خطرتر می باشند. روغن آرگان می‌ تواند جهت پاکسازی و لایه‌ برداری پوست صورت به صورت منظم استفاده شود. لایه‌ برداری منظم پوست صورت سلول‌ های مرده را از بین می‌ برد، و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌ کند.

روش استفاده

چند قطره روغن آرگان را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ ای ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی صورت به صورت دوار ماساژ دهید، سعی کنید، تمرکز خود را روی قسمت‌ های از پوست که جای جوش و آکنه بیشتر می باشد، قرار دهید. استفاده از شکر قهوه‌ ای باعث می‌ شود، که مواد مغذی موجود در روغن آرگان با سهولت و سرعت بیشتری جذب شود.

  • درمان ترک بارداری با استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان به خاطر محتوای ویتامین E الاستیسیته پوست را افزایش می‌ دهد، و می‌ تواند جهت پیشگیری و درمان ترک پوست بارداری در زنان باردار استفاده شود.

روش استفاده

جهت درمان ترک بارداری قبل و بعد از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه‌ ها، شکم و ران‌ ها بمالید، و به خوبی ماساژ دهید. سعی کنید، این کار را تا چند روز پس از زایمان تکرار کنید.

  • روغن آرگان یک ضد آفتاب طبیعی

آنتی اکسیدان‌ های که در روغن آرگان از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند، و از سوختگی و ظاهر شدن لک‌ های تیره پوستی محافظت می‌ کند. زنان مراکشی از گذشته از روغن آرگان جهت محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می‌ کنند.

روش استفاده

در این حالت می‌ توانید از مکمل‌ های خوراکی یا درمان موضعی روغن آرگان استفاده کنید.

  • روغن آرگان برای رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون

بهترین گزینه جهت رفع جراحت، آسیب‌ دیدگی و سوزش ناشی از تیغ پس از اصلاح صورت یا اپیلاسیون بدن استفاده از روغن آرگان می باشد.

روش استفاده

چند قطره از روغن آرگان را روی مقداری پنبه بریزید، و بر روی بخش های اصلاح شده، بدن و صورت‌ خود بمالید. پس از مدتی شاهد رفع جراحت و سوزش و همچنین لطافت فوق‌ العاده ایجاد می شود، بر روی بدن بر اثر استفاده از روغن آرگان خواهید بود.

  • استفاده از روغن آرگان برای رفع چین و چروک اطراف چشم

وجود ویتامین E به مقدار زیاد در روغن آرگان می‌ تواند برای درمان چروک دور چشم مورد استفاده قرار بگیرد.

روش استفاده

شما می‌ توانید با مخلوط کردن روغن آرگان با مقداری روغن جوجوبا 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E یک کرم دور چشم قوی حاوی روغن آرگان بسازید. از این کرم می‌ توانید هر روز صبح جهت کمتر کردن چین و چروک دور چشم استفاده کنید.

  • استفاده از روغن آرگان برای تقویت ریش و سبیل

روغن آرگان یک داروی طبیعی جهت تقویت ریش و سبیل‌ ها می باشد، و علاوه بر این به عنوان نرم‌ کننده و حالت‌ دهنده ریش هم استفاده می‌ شود. شما می‌ توانید از این روغن جهت افزایش رشد و پر پشت شدن ریش و سبیل خود هم استفاده کنید.

  • روغن آرگان سفت کننده پوست صورت و گردن

روغن آرگان معجون بی‌ نظیری جهت سفت کردن پوست صورت و گردن شما می باشد.

روش استفاده

یک قاشق روغن آرگان را با یک سفیده تخم‌ مرغ، سه قاشق شیر تازه و دو قاشق شکر ترکیب و مخلوط کنید. این خمیر عالی را حدود 5 دقیقه برروی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید. سپس صورتتان را بشویید، و با روغن آرگان خالص ماساژ دهید. تاثیر این ماسک روی پوست بی‌ نظیر می باشد.

  • روغن آرگان نرم‌ کننده پاشنه پا و از بین‌ برنده ترک کف پا

استفاده از روغن آرگان جهت درمان ترک کف پا بی‌ نظیر می باشد. کافیست، هر شب چند قطره روغن آرگان را به کف پای خود خوب ماساژ دهید، بعد از آن یک جوراب کلفت پوشیده، و تا صبح صبر کنید، بر روی قسمت ترک خورده بماند، بعد از چند روز شاهد تاثیر بی‌ نظیر آن خواهید بود.

استفاده از روغن آرگان برای داشتن لب هایی زیبا و جذاب

داشتن لب‌ هایی صاف، بدون ترک و زیبا آرزوی هر خانمی می باشد، به همین خاطر شما می توانید با ترکیب چند قطره روغن آرگان با شکر قهوه‌ ای و وانیل یک ماسک طبیعی برای لب‌ های خود بسازید. این ماسک طبیعی می تواند سلول‌ های مرده پوست را از بین ببرد، و درخشش و جذابیت خاصی به آن می‌ بخشد.

استفاده از روغن آرگان برای داشتن ناخن هایی صاف و زیبا

ناخن‌ های براق و صورتی نشان خوبی برای سلامتی یک فرد می باشد. شما می‌ توانید با ماساژ دادن ناخن‌ های خود با استفاده از روغن آرگان به رشد، تقویت و شفافیت ناخن‌ های خود کمک کنید.

روغن آرگان مبازر اصلی در برابر سرطان

به خاطر وجود انبوهی از آنتی اکسیدان‌ ها در روغن آرگان این روغن مبارز اصلی در برابر سرطان پوست می باشد، و از پوست در برابر رادیکال‌ های آزاد که عامل اصلی سرطان پوست می باشد، محافظت می‌ کند. همچنین مطالعات دیگر حاکی از خواص پیشگیرانه روغن آرگان در مقابل سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات می باشد. این روغن جلوی رشد سلول‌ های سرطانی در کل بدن را می‌ گیرد، و از عفونت و التهاب پیشگیری می‌ کند.

استفاده از روغن آرگان برای درمان راش پوستی

محتوای اسید لینولئیک در روغن آرگان باعث ایجاد خواص باور نکردنی ضد التهابی در آن می باشد. روغن آرگان می‌ تواند به طرز باور نکردنی التهاب ناشی از مشکلات آلرژیک را کاهش دهد، و سبب تولید سلول‌‌ های جدید پوستی شود. به منظور استفاده ی بهینه و حداکثری از خواص ضد التهابی روغن آرگان می‌ توانید آن را با روغن بابونه‌ ی آبی، دکمه طلایی یا بومادران آبی ترکیب کنید، و نتیجه ی شگفت انگیز آن را ببینید.

خواص روغن آرگان برای موی سر

خواص روغن آرگان برای موی سر

روغن آرگان علاوه بر پوست خواص بی نظیری بر رشد و سلامت موها نیز دارد، در ادامه قصد داریم، شما را با خواص این روغن آشنا کنیم.

  • روغن آرگان یک نرم‌ کننده قوی و طبیعی مو

بعد از هر بار شست و شوی موهای خود می‌ توانید چند قطره از روغن آرگان را به موهای خود ماساژ دهید. پس از چند بار استفاده از روغن آرگان به وضوح شاهد رفع وزی موهای خود و بازگشت لطافت و شادابی به آن خواهید بود.

  • تقویت و رشد مو با استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان با نفوذ سریع بین پولک‌ های مو منجر به رشد و تقویت آن‌ ها می شود، و از ریزش مو جلوگیری می‌ کند. این روغن به عنوان یک آبرسان عمل می کند، و باعث سلامت و پایداری بیشتر موی سر می‌ شود.

  • استفاده از روغن آرگان برای درمان شکنندگی و خشکی مو

روغن آرگان به عنوان یک نرم ‌کننده شبانه فوق‌ العاده برای موی سر می باشد، که می تواند رطوبت و نرمی را به موهای خشک و شکننده شما برگرداند. جهت مشاهده تاثیر بی‌ نظیر روغن آرگان کافیست، 5 تا 10 قطره از روغن آرگان را در کف دست‌ های خود بریزید، و آن‌‌‌ ها را به هم بمالید، تا گرم شود. بعد این روغن را بر روی کل پوست سر خود ماساژ دهید، و یک کلاه حمام به سر کنید، تا گرمای کف سرتان پس از آغشته شدن به روغن آرگان از بین نرود، و اثر روغن روی بالشت‌ تان باقی نماند.

صبح روز بعد موهای خود را بشویید، و آن را خوب آبکشی کنید. این عملیات را هفته‌ ای یک بار انجام دهید، تا شاهد نرم‌ تر و درخشان‌ تر شدن موهای خود باشید.

جهت خلاص شدن دائمی از شوره سر لازم است، سه بار در هفته پوست سر خود را با استفاده از روغن آرگان ماساژ دهید. با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر شروع کنید، و به آرامی انگشتان خود را به صورت دایره‌ ای حرکت دهید. با گذشت زمان میزان ماساژ را افزایش دهید، تا زمانی که روغن به صورت کامل در ریشه‌ ها نفوذ کند. یک حوله تمیز و بزرگ را در آب گرم غوطه‌ ور کنید، و بعد آب اضافی آن را بگیرید، و از آن برای پوشاندن مو و پوست سر خود استفاده کنید.

  • خداحافظی با موخوره با استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان یک داروی گیاهی ضروری برای افرادی می باشد، که می‌ خواهند بدون ترس از موخوره موهای را بلند نگه‌ دارند. این روغن به تک تک تار موها نفوذ کرده، و آن‌ ها را از درون تقویت می‌ کند. به این ترتیب موها سالم‌ تر، بلندتر و ضخیم‌ تر می‌ شوند، بدون اینکه نوک موها هیچ گونه آسیبی ببیند. فقط از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید، مطمئن باشید، که شامپو و نرم‌ کننده‌ ای هم که استفاده می‌ کنید، حاوی همین روغن می باشد.

  • موهای فرفری خود را با استفاده از روغن آرگان زیبا و خوش حالت کنید.

روغن آرگان به خاطر سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9، داروی مناسبی برای موهای فرفری و غیرقابل کنترل به محسوب می شود. کافیست، چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید، و آن را روی موهای خود مالش دهید، تا صاف شود.

  • روغن آرگان محافظ در برابر گرمای زیاد برای مو

احتمالاً شما هم با آسیب‌ های جدی که از طریق گرما و حرارت زیاد ناشی از سشوار و اتو مو به موهای می‌ رسد، آگاهی دارید. اگر نگران خشکی و زبری ایجاد شده، بر روی موهای پس از استفاده از سشوار هستید. کافیستف پیش از سشوار کردن یا اتو مو کشیدن چند قطره از این روغن را روی موهای خود ماساژ دهید، و دیگر به هیچ عنوان نگران آسیب رسیدن به موهای خود نباشید.

  • روغن آرگان ماسک طبیعی آبرسانی و زیبایی موها

2 قاشق غذاخوری روغن آرگان، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام و 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو را به یک فنجان روغن نارگیل ویرجین اضافه کنید. محلول حاصل را به مدت 2 دقیقه حرارت دهید، تا گرم شود. اندکی موهای سر خود را مرطوب کنید، و بعد از این که مطمئن شدید روغن‌ ها زیادی داغ نمی باشد، کل موهای سر خود را با این روغن گرم ماساژ دهید. یک کلاه پلاستیکی سرتان کنید، و به مدت 20 دقیقه در حمام بخار بمانید، یا از سشوار با باد ملایم استفاده کنید. بعد از آن با یک شامپوی ملایم موهای را بشویید. درخشندگی و لطافت موهایتان پس از استفاده از این ماسک با قبل از آن غیر قابل مقایسه است.

  • استفاده از روغن آرگان برای درمان موهای آسیب دیده

استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی باعث می‌ شود، که موها درخشندگی و شادابی خود را از دست بدهند، و به آن‌ ها شدیداً آسیب می‌ رساند. روغن آرگان باعث تقویت مو از فولیکول گرفته، تا نوک موها می‌ شود. این روغن موهای آسیب دیده را قوی و هیدراته می‌ کند، و در عین حال کشسانی و استحکام از دست رفته موها را برمی‌گرداند.

  • روغن آرگان باعث می‌ شود، گیسوانی سالم و درخشان داشته‌ باشید.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌ تواند خسارت زیادی به موهای شما وارد کند. روغن آرگان به خاطر سرشار بودن از ویتامین‌ ها و آنتی‌ اکسیدان‌ های مختلف قابلیت تقویت و صاف کردن مو و بازگرداندن درخشش طبیعی و نرمی به آن‌ ها را دارد. این روغن را به موهایتان ماساژ دهید، و اجازه دهید، 60 دقیقه بماند. پس از آن موهای خود را شست و شو دهید. جهت تاثیر گذاری بیشتر سعی کنید، هفته‌‍ ای یک بار از این روش درمانی استفاده کنید.

روغن آرگان به عنوان گنجینه‌ ای سرشار از عناصر ضد میکروب و آنتی‌ اکسیدان‌ ها و انواعی از مواد مغذی قدرتمند به عنوان یکی از روغن‌ های گیاهی پر طرفدار و کم‌ یاب می باشد. اگر به سلامتی پوست و موهای خود اهمیت می‌ دهید، حتماً استفاده از روغن آرگان را در برنامه هفتگی و یا حتی روزانه خود قرار دهید. 

روغن آرگان برای ریزش مو

روغن آرگان می تواند از شکستن یا ریزش مو پیشگیری کند. ویتامین E که به مقدار زیاد در روغن آرگان وجود دارد، باعث بهبود رویش مو می شود. آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب موجود در روغن آرگان موی شما را مرطوب نگه دارد، و در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و آرایش مو محافظت می کند. این امر باعث کاهش شکستگی درمان ریزش مو خواهد شد.

عوارض جانبی و خطرات روغن آرگان

به صورت کلی روغن آرگان برای بسیاری از مردم بی خطر می باشد، ولی با این حال در بعضی موارد ممکن می باشد، عوارض جانبی جزئی مشاهده شود.

استفاده موضعی روغن آرگان ممکن است، سبب ناراحتی های پوستی از جمله جوش و آکنه شود. این علائم آلرژیک بیشتر در افرادی که به آجیل درخت حساسیت دارند، دیده می شود.