بیوگرافی سینا مهراد (سهیلی) بازیگر جوان سینما و تلویزیون + تصاویر

08/03/2022
بیوگرافی سینا مهراد
سینا سهیلی (سینا مهراد) در 12 آذرماه سال 1370 در شهر تهران در یک خانواده پنج نفره و هنرمند متولد شده است. او فرزند کارگردان مشهور کشورمان سعید سهیلی می باشد، و یک برادر به اسم ساعد سهیلی و یک خواهر به اسم صبا سهیلی دارد. جالب است بدانید هر سه فرزند سعید سهیلی به کار بازیگری مشغول می باشند.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کامل سینا مهراد (سهیلی)

  • نام اصلی: سینا سهیلی
  • متولد: 12 آذر 1370 تهران
  • محل زندگی: تهران
  • زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
  • پیشه: بازیگر
  • والدین: سعید سهیلی
  • خواهر: صبا و سارا سهیلی
  • برادر: ساعد سهیلی
  • قد: 180 سانتی متر

سینا سهیلی با نام هنری مهراد در دوازدهمین روز آذر ماه 1370 در تهران متولد شده است. تا الان درباره این که چرا آقای سهیلی نام هنری سینا مهراد را برای خود انتخاب کرده است، مشخص نشده است، ولی به نظر می رسد، سینا برای این که با نام و شهرت پدرش مشهور نشود، ترجیح داده است، نام هنری سینا مهراد را برای خود انتخاب کند، تا بتواند با اتکا به علم و استعداد خود در این حرفه به اوج محبوبیت برسد.

سینا برادر ساعد سهیلی و صبا می باشد، که هر سه از بازیگران سینما و تلویزیون می باشند، و پدرشان سعید سهیلی از کارگردانان توانمند ایرانی محسوب می شود. سینا در خانواده هنرمند به دنیا آمده، و به فنون بازیگری ناآشنا نبوده، و از کودکی با این حرفه بزرگ شده است، و در کنار پدر و برادرش بازیگری را آموخته است.

ساعد سهیلی و سینا سهیلی

سینا سهیلی در پل خواب و کلاشینکف ساخته ی پدرش نیز حضور داشت. به غیر از بازیگری دستیار کارگردان نیز بوده، و در فیلم گشت ارشاد به عنوان دستیار کارگردان در کنار پدرش حضور داشت.

سینا مهراد مجرد می باشد، و می گوید فعلاً تصمیمی برای مزدوج شدن ندارم و می خواهم کار فیلم سازی کنم، و تمرکزم را بر روی بازیگری بگذارم. برادر سینا سهیلی با یک بازیگر فرانسوی به نام گلوریا هاردی ازدواج کرده است.

اخراج از دانشگاه

3 سال معماری خواندم، در 6 ترم فقط 28 واحد پاس کردم. اشتباه کردم، سمت معماری رفتم، خیلی رشته شیک و درست و حسابی بود، ولی من اهل کارهای ظریف نیستم، زمانی که می رفتم سر کلاس 40 تا دختر بودند، و من یا یک پسر دیگر بودیم. من بیشتر اهل کارهای یدی هستم، و اصلاً پشت میز نشینی را دوست ندارم.

خیلی منتظر بودم، یک روز صبح که دانشگاه می روم، مدیر گروه نامه ی اخراجی را به من بدهد، و بالاخره این اتفاق افتاد. برگه اخراجی را گرفتم، و هنوز هم دارم. بعد تمرکز 100 درصدی روی سینما گذاشتم.

ماجرای بازیگر شدن

ماجرای بازیگر شدن

باید از این جا شروع کنم، که زندگی من در سینما شکل گرفته. زندگی در خانه ای که پدرت یک کارگردان سرشناس است، به جز این هم نمی تواند باشد.

سینا مهراد از کودکی بازیگری را تجربه کرده است، و برای اولین بار در 4 سالگی در فیلم مردی شبیه باران در کنار ابوالفضل پور عرب به ایفای نقش پرداخته است. سینا مهراد همچنین در شب برهنه ساخته پدرش نیز به ایفای نقش پرداخته، و در این فیلم همبازی شادمهر عقیلی بوده است.

البته بعدها به خاطر تحصیل چند سال از سینما و بازیگری دور افتادم، تا اواخر دهه 80 که بازگشتم به دنیای تئاتر. در همان روزها هم شروع کردم به سر زدن به دفاتر سینمایی و عکس و تست دادن.

از تحصیل تا تئاتر و تست

از تحصیل تا تئاتر و تست

در کودکی نقش های کوتاهی به من محول شد، تا این که طی یک دوره چهار پنج ساله بازی را به خاطر تحصیل کنار گذاشتم. سرانجام از سال 1389 زمانی که 19 ساله بودم، با کار تئاتر شروع کردم، و به تست دادن در دفاتر سینمایی و ایفای نقش در پروژه های مختلف را از سر گرفتم.

نام مستعار

تا به امروز درباره این که چرا آقای سهیلی نام هنری سینا مهراد را برای خود انتخاب کرده است، اصلاً مشخص نشده است، ولی به نظر می رسد، سینا برای این که با نام و شهرت پدرش مشهور نشود، ترجیح داده است، نام هنری سینا مهراد را برای خود انتخاب کند، تا با انجام این کار بتواند با اتکا به علم و استعداد خود در این حرفه به اوج محبوبیت برسد.

خط قرمز بازیگری

خط قرمز بازیگری

بازیگری برای من جدی می باشد، ولی تا یک جایی! چون که خط قرمز هایی برای خودم در ذهن من است، تا آن را رد نکنم، به عنوان مثال به زور جای کسی را در سینما نگیرم، دروغ نگویم. اگر یک روزی این اتفاق بیفتد، بازیگری را کنار خواهم کرد.

نقش مورد علاقه

نقش مورد علاقه

خیلی برای من مهم نیست، چه نقشی را بازی کنم، بیشتر مهم است، چگونه آن نقش را بازی کنم. نقش تمام آدم های دنیا را دوست دارم، بازی کنم، چون هر آدم در دنیا یک شخصیت منحصر به فرد دارد. همیشه دوست داشتم، یک پسر ورزشکار، عاشق، عاصی به ته خط رسیده را بازی کنم. متاسفانه فیلم ورزشی خیلی ساخته نمی شود.

ماجرای مهاجرت

ماجرای مهاجرت سینا سهیلی

این بازیگر درباره رفتن از ایران گفت:

یک زمانی قرار بود بروم، ولی خیلی تصمیم من جدی نبود، دوره ای بود، که خیلی تلاش می کردم دیده شوم به در و دیوار می زدم تا دیده شوم، ولی دیده نشدم. در اوج ناامیدی بالاخره یک اتفاقی افتاد.

سینا مهراد بازیگر نقش حمید در سریال سایه بان بازی کرده است.

سریال پدر

سریال پدر سینا مهراد

سینا مهراد برای نخستین بار در سریال سایه بان در تلویزیون حضور پیدا کرد. حامد عنقا (نویسنده) و بهرنگ توفیقی (کارگردان) بازی وی را در این سریال دیدند، و او را برای نقش حامد در سریال پدر انتخاب کردند، که منجر به شهرت رسیدن این بازیگر شد. سریال پدر اول قرار بود، در ماه رمضان 1397 پخش شود، ولی به خاطر دلایل نامشخصی از جدول پخش شبکه حذف شد، و سریال دیگری جایگزین آن شد. شایعاتی در مورد این سریال که به تازگی پخش آن به پایان رسیده وجود دارد، مبنی بر این که سری دوم آن نیز قرار است، ساخته شود، گویا در آخرین قسمت این سریال تلفن مشکوکی به لیلا می شود، که تعجب وی را در آخر داستان نشان می دهد. سینا مهراد در این سریال در کنار بازیگرانی چون مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، نیما رییسی، مجید مشیری، بیژن امکانیان، ریحانه پارسا و… به ایفای نقش پرداخته است. تصاویر زیر صحنه هایی از این سریال را نشان می دهد.

فضای مجازی

سینا سهیلی

به اجبار مجبورم در فضای مجازی باشم، سعی می کنم به حاشیه فکر نکنم. اگر شغلم بازیگری نبود، قطعاً در فضای مجازی نبودم. زمانی که وارد فضای مجازی می شوی، با اعصاب خورد بیرون می آیی.

فیلم شناسی سینا سهیلی

  • مجموعه های تلویزیونی سینا مهراد

سال عنوان مجموعه کارگردان نقش
1397 پدر بهرنگ توفیقی حامد
1396 سایه بان برادران محمودی حمید
1393 پرده نشین بهروز شعیبی  
  • فیلم های سینمایی سینا مهراد

سال عنوان فیلم کارگردان
1395 رفتن نوید محمودی
1395 زار نیما فراهی
1392 کلاشینکف سعید سهیلی
1390 پنجشنبه آخر ماه ماشا الله شاه مرادی زاده
1390 گشت ارشاد سعید سهیلی
1380 شب برهنه سعید سهیلی
  • سریال نمایش خانگی

سریال آقازاده در سال 1399

اقازاده سینا مهراد

عکس سینا مهراد

سینا مهراد در مورد نقش خود در سریال پدر این چنین می گوید.

حامد از لحاظ پایه و درون خیلی به من نزدیک می باشد، چون من هم در خانواده ای مذهبی بزرگ شده، و زندگی می کنم، ولی ولی او شیطنتی را که من دارم ندارد. حامد آدم خیلی آرامی می باشد، که سرش به کار خودش گرم است، زندگی اش را پیش می برد، و به هیچ عنوان با کسی کاری ندارد. شخصیت مادرم در سریال که خانم لعیا زنگنه ایفای آن را برعهده دارند، خیلی به مادر خودم شبیه است. حتی قربان صدقه رفتن ها و نگاه کردن های او به حامد نیز مثل رابطه مادرم با من می باشد. آقای مهدی سلطانی هم که نقش پدرم را بازی می کنند، دکتر و استاد دانشگاه هستند، و من که هیچ وقت برخوردی با او نداشتم، یکی از آرزوهای من بازی در کنار ایشان بود. حرف زدن معمولی آقای سلطانی سر صحنه برای من به منزله کلاس بازیگری است، و هر جمله ای را که به من می گویند، طلا می گیرم، و در ذهنم حفظ می کنم. که ادامه را در تلویزیون مشاهده خواهید کرد.

علت پیوستن به سریال پدر

سینا مهراد انگیزه ی اصلی او از پیوستن به پدر را نام نویسنده و کارگردان آن دانست و تاکید کرد که:

اولین دلیلی که باعث پیوستنم به این پروژه شد، اسم آقایان عنقا و توفیقی بود. هر دو این عزیزان کار درست هستند. آقای عنقا که در عرصه نویسندگی بسیار عالی می باشد، و آقای توفیقی هم که به نظر من یکی از بهترین های تلویزیون در سریال سازی محسوب می شود. من و آقای توفیقی حرف هم دیگر را می فهمیم، و نکاتی را که او سر صحنه به من می گوید، چشم بسته انجام می دهم، و دقیقا می دانم چه می خواهد. شنیدن نام این دو نفر کافی بود، که با کمال میل به سریال بپیوندم. با خواندن قصه کار هم حسابی از آن خوشم آمد. به اعتقاد من این دو نفر در درجه اول آدم های بسیار خوبی هستند، و سپس افراد حرفه ای در کارشان به حساب می آیند.