چندین اشتباه آرایشی که آرایشمان را خراب می کند

30/04/2022
اشتباهات آرایشی
ممکن است که حس کنید آرایشتان نه تنها باعث زیبایی شما نشده بلکه نتیجه بر عکس داده است و بعد از گذشت مدتی شاهد جوش ها و لک های زیادی در پوست خود شوید. درست وبه جا استفاده کردن از لوازم آرایشی فاکتور اصلی در زیبایی شما می باشد.
مجله والی
مجله والی

آرایش صحیح و غلط

آرایش کردن باعث بیشتر نمایان شدن زیبایی ها و در نهایت افزایش اعتماد به نفس می شود. اما در بعضی از مواقع با رعایت نکردن اصول های آرایشی و آرایش کردن نتیجه چیزی که فکرش را می کنیم نمی شود و آرایش خراب می شود و نتیجه برعکس می دهد. در انجام هر کاری برای بهترین نتیجه یک سری اصول و قوانین وجود  دارد که در آرایش کردن هم این قانون وجود دارد. در مجله والی قصد داریم به نحوه آرایش صحیح و غلط بپردازیم. برای داشتن آرایشی اصولی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آرایش صحیح و غلط

نکات اشتباه آرایشی

  • آماده نکردن پوست قبل از آرایش

در ابتدا برای استفاده از مواد آرایشی باید پوست خود را آماده کنیم. داشتن پوستی آماده برای افزودن کرم پودر یا سایر لازم آرایشی تعیین کننده ی کیفیت میکاپ شما می باشد. اولین قدم شستشوی کامل پوست با شوینده ی مناسب پوستتان می باشد. مرحله ی بعدی هیدراته کردن پوست با استفاده از کرم های نرم کننده و آبرسان می باشد. استفاده از پرایمر بهترین روش برای داشتن یک پوست صاف برای زیباتر شدن آرایشتان است.

  • عدم تشخیص نوع پوست

نوع پوست در افراد گوناگون، متفاوت می باشد. اگر شما بدون توجه به نوع پوست خود، صورتتان را آرایش کنید خشکی پوست و یا چرب بودن پوستتان نمایش داده می شود و در نهایت آرایش شما خراب می شود. با تشخیص پوست چرب یا خشک می توانید محصولات مربوط به پوست خود را مصرف کنید و آرایش خود را به بهترین صورت نمایش دهید.

روش آرایش ساده

  • داشتن موهای زائد در صورت

داشتن صورتی صاف و بدون موهای زائد باعث می شود تا کرم پودر و دیگر محصولات آرایشی به اصطلاح روی پوست شما بخوابد و در نهایت پوستی یکدست داشته باشید. در واقع اگر صورتتان دارای مو باشد و از لوازم آرایش استفاده کنید نتیجه ی نهایی چیزی که فکرش را می کنید نمی شود.

  • آرایش کردن در محیط کم نور

بهتر است هنگام آرایش کردن از آیینه های دارای نور LED سفید استفاده کنید که بیشتر شبیه به نور بیرون است تا به خوبی تمامی جزئیات آرایش خود را برسی کنید. در صورت در دسترس نداشتن آیینه می توانید در مکانی آرایش کنید که نور آن بسیار خوب باشد.

نکات آرایشی

اشتباهات رایج در آرایش چشم

امکان دارد که فکر کنید استفاده ی بی رویه ریمل برای مژه های پایین باعث زیبایی و پر پشت شدن آن ها می شود ولی این باور بسیار غلط می باشد. انجام این کار باعث می شد که چشمان شما غیر طبیعی به نظر برسد و همچنین نظر اطرافیان را به چین و چروک های دور چشم ها جلب کند. این چین و چروک ها هر قدر هم که جزئی باشند، ریمل زیاد آن ها را مشخص تر خواهد کرد. در آرایش چشم سایه نقش مهمی دارد. باید توجه کنید که نباید سایه چشم را روی کل پلک بزنید. این کار سن تان را بالا می برد. روش درست این است که سایه را فقط به گوشه های بیرونی چشم ها بزنید. استفاده از مداد مشکی برای پایین چشم باعث می شود که چشم ها کوچک تر دیده شوند. برای درشت نشان دادن چشم های خود باید از مداد سفید استفاده کنید. این کار باعث می شود چهره ی شما بازتر به نظر برسد.

اشتباهات رایج در آرایش چشم

مهارت های آرایشی

  • زدن رژ گونه در محل مناسب

استفاده رژگونه هایی با رنگ های ملایم و طبیعی در قسمت بالایی استخوان گونه به طوری که خیلی نزدیک به قسمت بینی نباشد باعث می شود که یک حالت لیفتینگ به این قسمت از چهره بدهد و  ظاهری جوان تر را برایتان بسازد.

  • مداد ابروی کمرنگ

استفاده از رنگ های تیره برای کلفت تر نشان دادن ابروها و ایجاد تأکید روی آن ها می تواند چهره را نامرتب و پیر نشان دهد. برای ابروهای خود از رنگی استفاده کنید که یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی آن ها باشد.

  • استفاده از کانسیلر

بسیاری از افراد مشکل سیاهی زیر چشم دارند که با بالا رفتن سن این مشکل نیز مشخص تر می شود. استفاده از کرم پودر در قسمت زسر چشم نه تنها مشکل را برطرف نمی کند بلکه آن را بیشتر تشدید می کند. برای از بین بردن این مشکل بهترین روش استفاده از  کانسیلر می باشد. مقداری کانسیلر به تیرگی زیر چشم ها بزنید و آن را پخش کنید. بهتر است که لایه ی کانسیلر تا حد ممکن نازک باشد.

آموزش آرایش ساده

  • استفاده از خط لب

استفاده از خط لب به شما کمک می کند تا لب هایتان زیبا تر شود. اما باید توجه داشته باشید که نباید خط لب را خیلی بالاتر و پایین تر از دهان، بکشید زیرا بزرگ کردن لب ها به این صورت جلوه ی خوبی ندارد. خط لب را باید هر چه می توانید به مرکز لب ها نزدیک تر بکشید.

  • انتخاب رژ لب مناسب

انتخاب رژ لبی مناسب می تواند در چهره ی شما معجزه کند. اگر لب های باریکی دارید باید از استفاده از رژلب های تیره خودداری کنید. رژلب های تیره لب های شما را کوچک تر نشان می دهند.  اگر بخواهید لب هایتان پرتر به نظر برسند، استفاده از رژلب می تواند کمکتان کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رژلب را ذره ای بالاتر و پایین تر از خط لب اصلی خود بکشید.

اشتباهات آرایشی چشم

طریقه آرایش صورت ساده

اگر دوست دارید که یک ارایش ساده داشته باشید ولی تغییر در چهره ی خود حس کنید کافیست آرایشی انجام دهید که طبیعی باشد ولی در عین حال شادابی زیادی به پوستتان بدهد. در این نوع از آرایش کردن لازم نیست که از لوازم آرایش متعددی استفاده کنید و کافیست  لوازم آرایش را به مقدار کم به صورت خود بزنید و یک چهره ی طبیعی برای خود رقم بزنید.