طرز تهیه لازانیا با گوشت و قارچ به روش رستورانی با طعمی بینظیر

20/02/2022
طرز تهیه لازانیا
لازانیا یک نوع غذای ایتالیا بوده که شهرت بین المللی دارد که در این مطلب می خواهیم این غذای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله و به روش لازانیا رستورانی و مجلسی آموزش دهیم .
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه لازانیا خوشمزه

لازانیا در واقع یک نوع پاستا وغذای معروف بین المللی می باشد و از جمله پاستا های معروف کشور ایتالیا است این پاستای ورقه ای بسیار محبوب با دستور های متنوعی تهیه می شود. این غذا خوشمزه هم مانند سایر پاستا ها بسیار محبوب بوده برخی آن رابا گوشت و قارچ تهیه کرده و برخی نیز ان را بدون گوشت درست می کنند در این مطلب میخواهیم به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای محبوب را آموزش دهیم پس با ادامه این مطلب در مجله والی همراه باشید. 

طرز تهیه لازانیا ایتالیایی

مواد اولیه طرز تهیه لازانیا 

طرز تهیه لازانیا گوشت

مواد لازم برای ۴ نفر
ورق لازانیا ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
قارچ ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مواد اولیه سس سفید لازانیا 

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

مواد لازم سس بشامل
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
شیر ۲ لیوان

طرز تهیه لازانیا ساده

طرز تهیه لازانیا ایرانی

  • مرحله اول

برای تهیه لازانیا به روش ساده و خوشمزه ابتدا لازم است تا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد کرده و سپس در تابه مناسب روی حرارات قرار بدهید و کم به آن روغن اضافه نمایید و آن را تفت دهید تا پیاز ها سبک شده و شیشه ای شود. 

  • مرحله دوم

پس از سبک و شیشه ای شدن پیاز ها گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه نموده و به خوبی گوشت را با پیاز تفت بدهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کرده سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد داخل تابه اضافه مینماییم. 

  • مرحله سوم

فلفل دلمه ای ها را نیز کمی تفت دادع و هم میزنیم تا با سایر مواد یکدست شود حال قارچ ها را به صورت ورقه ای خورد کرده و به همراه ابلیمو ترش به تابه و به مواد اضافه می کنیم در ادامه قارج را نیز تفت داده و جایی که آب انداخته و به صورت کامل سرخ شود. 

  • مرحله چهارم

در این مرحله مواد داخل تابه را در یک سمت تابه جمع نموده و در سمت دیگر رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه میدهیم تا چند دقیقه رب گوجه فرنگی تفت داده شود و طعم خامی آن به طور کامل گرفته شود. 

  • مرحله پنجم

حال درب تابه را قرار داده تا مواد داخل تابه با آب خودشان پخته و شما میتوانید در این حین سس آن را آماده نمایید . برای تهیه سس سفید آرد را درون تابه جداگانه ریخته و کمی آن تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود . 

  • مرحله ششم

سپس از تفت دادن آرد ها کمی کره به آن اضافه کرده و آرد را نیز همراه با کره تفت تا جایی که کاملا با هم مخلوط شده و یکدست شود. سپس به آن شیر گرم اضافه کرده و به صورت مرتب مواد را هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و اجازه دهید تا سس به غلظتی همچون ماست برسد در همین حین میتوانید به مقدار کافی نمک و فلفل به سس تان اضافه نمایید.

  • مرحله هفتم

زمانی که سس شما به غلظتی همچون فرنی یا ماست رسید آن را روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کمی خنک شود . در همین حین مواد لازانیا را  در صورتی که آب اضافی آن کشیده شده بود از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود. 

  • مرحله هشتم

در این مرحله فر را با روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا گرم شودسپس یک ظرف مناسب برای چیدن لازانیا و فر انتخاب نمایید. در این هنگام ورقه های لازانیا را درون آب ولرم قرار داده و اجازه دخید تا کمی نرم شود. 

  • مرحله نهم

اکنون مقداری سس سفید در کف ظرف لازانیا ریخته سپس یک لایه ورقه لازانیا را روی سس ها قرار می دهیم و روی آن یک لایه نازک مخلوط گوشتمان را میریزم و مواد را به طور کاملا یکسان روی ورق های لازانیا پخش می نماییم سپس روی مواد لازانیا مقداری کمی پنیر پیتزا می پاشیم. 

  • مرحله دهم

به همین ترتیب مواد لازانیا و ورقه های لازاینا را به صورت لایه لایه روی هم می چنیم . روی لایه آخر را با سس سفید ریخته و روی آن را با پنیر می پوشانیم و سپس ظرف را به مدت 30 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پایان پخت لازانیا باید روی آن طلایی شده و پنیر روی و داخل آن آب شده باشد . 

نکته پایانی 

باید دقت نمایید که درجه فر مناسب بوده تا لازانیا شما خشک نشود و نسوزد همچنین این مواد اولیه برای 4 نفر بوده در نتیجه اگر میخواهید این غذا را برای تعداد بیشتری آماده نمایید لازم است تا مواد اولیه را چند برابر نمایید .