بهترین روش برای نگهداری و مراقبت از موی چرب

28/02/2022
نگهداری و مراقبت از موی چرب
موهای چرب می تواند باعث شود افراد نسبت به ظاهر خود احساس خوبی نداشته باشند. همچنین می تواند باعث خارش و ناراحتی پوست سر شود با مجله والی همراه باشید تا به درمان های خانگی چربی مو آشنا شوید.
مجله والی
مجله والی

همه موها مقداری روغن تولید می کنند تاموجب تغذیه و سالم نگه داشتن موها شوند و همینطور از پوست سر محافظت کنند. اما تولید بیش از حد روغن می تواند منجر به درماتیت سبورئیک شود، وضعیتی که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست سر می شود، همراه با شوره سر که از بین بردن آن برای فرد سخت است. البته داشتن موهای چرب نیز باعث می شود فرد احساس خودآگاهی کند و عزت نفس او را کاهش دهد.ممکن است که برخی از افراد ممکن است از موهای چرب خود ناامید شوند، اما می توان گفت که چندین درمان خانگی برای درمان موهای چرب وجود دارد که می‌توانند به خلاص شدن از شر چربی بدون از بین بردن روغن طبیعی مو یا تحریک پوست سر کمک کنند با مجله والی همراه باشید.

چه چیزی باعث چربی مو می شود؟

محصولات مراقبت از موی چرب

موهای چرب اغلب به دلیل تجمع سبوم اضافی ایجاد می شوند که یک روغن طبیعی است که در غدد چربی انسان تولید می شود. در حالی که بدن ما معمولاً قادر است دقیقاً بگوید چه مقدار روغن برای حفظ سلامت و هیدراته نگه داشتن پوست ما نیاز دارد، اما گاهی اوقات بیش از حد تولید می شود که منجر به تولید بیش از حد می شود که می تواند پوست و موی ما را احساس چربی کند. گاهی اوقات، این به دلیل عوامل داخلی مانند عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود، در حالی که گاهی اوقات، می تواند نتیجه مستقیم روال زیبایی روزمره شما باشد. هر چند وقت یکبار موهایتان را می شویید، انواع محصولاتی که استفاده می کنید و نحوه حالت دادن به موهایتان همگی می توانند به چرب شدن موهایتان کمک کنند، این جایی است که نکات زیر کاربرد دارند.

نگهداری از موی چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب

در ادامه به نحوه ی مراقبت از موی چرب می پردازیم.

1. بیشتر موهایتان را بشویید

شستن بیش از حد مکرر یا ناکافی ممکن است یکی از دلایل چرب شدن موها باشد، در برخی موارد ممکن است موهای چرب ناشی از چربی اضافی است که به درستی پاک نشده است بوجود بیاید. برخی از افرادی که موهای چرب دارند ممکن است نیاز به شستشوی هر روز داشته باشند.شامپو به خلاص شدن از شر چربی اضافی کمک می کند. همچنین محصولات موهای زائد و هر گونه مواد زائد دیگری را که روی پوست سر جمع شده است و باعث می‌شود موها چرب به نظر برسند، را از بین می‌برد. اگر فرد از شامپو کافی استفاده نکند، ممکن است پوسته‌ها در موها نمایان شوند. این می تواند باعث شوره سر و سایر بیماری های پوست سر در فرد شود. البته لازم به ذکر است که برخی از افرادی که موهای خود را یک بار در روز تمیز می کنند، ممکن است بیش از حد موهای خود را بشویند. شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد و باعث شود موها روغن بیشتری تولید کنند، افرادی که متوجه می‌شوند موهایشان خیلی سریع بعد از شستن آن‌ها چرب می‌شود و پوست سرشان دچار خارش یا تحریک می‌شود، ممکن است بخواهند موهای خود را کمتر بشویید. انجام این کار می تواند به متعادل کردن تولید روغن و کاهش چربی کمک کند.

2. موهایتان را درست بشویید.

شستشوی بد موی سر ممکن است موجب به وجود آمدن موهای چرب شما شود. در ادامه روش صحیح شستن مو را به شما آموزش می دهیم.

روش صحیح شستشوی مو این است که مقدار کمی از شامپو را به ریشه و پوست سر ماساژ دهید.

این کار را به طور کامل اما با احتیاط انجام دهید و مراقب باشید که پوست سر یا موها خراشیده نشود. شستشوی بیش از حد شدید می تواند باعث تحریک و تولید روغن بیشتر شود.

مراقبت از موهای چرب و نحوه شستشوی صحیح

از آنجایی که بیشتر افراد متوجه می شوند موهایشان در نزدیکی خط مو چرب است، بهتر است به جای انتهای مو، روی شستن پوست سر و ریشه مو تمرکز کنند. شستشوی شامپو از طریق مو برای تمیز کردن انتهای مو کافی است.

موها را کاملا آبکشی کنید تا مطمئن شوید که مواد زائد شامپو جمع نشده و موها را سنگین نمی کند.

3. استفاده از نرم کننده را محدود کنید

نرم کننده می تواند باعث شود روغن ها سریعتر جمع شوند و به ظاهر چرب موهای افراد کمک کنند، به جای حالت دادن به تمام موها، سعی کنید فقط به انتهای موها بمالید تا خشک نشوند. پس از استفاده حتماً آبکشی کنید.

4.برای شستن مو ها زمان بندی کنید

زمان‌های خاصی از روز برای شستن موها بهتر از زمان‌های دیگر است، مثلاً بعد از تمرین یا اول صبح، شستن مو در شب ممکن است به این معنی باشد که تا صبح دوباره چرب به نظر می رسد. رفتن به باشگاه یا انجام ورزش باعث ایجاد عرق می شود که می تواند موهای فرد را چرب و شسته نشده نشان دهد.

شستن موها پس از پوشیدن کلاه، کلاه ایمنی یا روسری نیز ایده خوبی است. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود و باعث تعریق پوست سر و به دام افتادن روغن می شود.

نگهداری از موی چرب

5.از شامپوی خشک استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است نخواهند موهای خود را هر روز بشویند یا متوجه شوند که حتی اگر این کار را انجام دهند تا بعد از ظهر چرب است. در این موارد، شامپو خشک ممکن است کمک کند، زیرا اثرات آن فورا رخ می دهد، شامپو خشک با خیساندن روغن اضافی موها عمل می کند.

توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک باعث ایجاد احساس شن و کثیفی در موها می شود. نباید به عنوان جایگزینی برای استفاده از شامپو و آب در نظر گرفته شود زیرا به از بین بردن کثیفی و آلودگی از پوست سر کمکی نمی کند.

6. برس مو را تمیز کنید

برس مو از تمیز کردن منظم سود می برد، زیرا می تواند محصولات، پوست مرده و سایر مواد زائد را جمع کند.

اگر برس تمیز نشود، دفعه بعد که فرد از آن استفاده می کند، کثیفی و زباله روی موها پخش می شود. این باعث می شود موهای تازه شسته شده بلافاصله دوباره کثیف و چرب به نظر برسند.

مراقبت از موی چرب

7.بیش از حد به موهایتان دست نزنید.

افرادی که با موهای خود بازی می کنند ممکن است متوجه شوند که پس از دست زدن به موهایشان چرب تر به نظر می رسد. این به این دلیل اتفاق می افتد که آنها روغن و کثیفی را از دستان خود به مو منتقل می کنند. همچنین، وقتی فردی دست‌هایش را می‌خراشد، می‌چرخاند یا بین موهایش می‌برد، غدد چربی را تحریک می‌کنند و او را تشویق می‌کنند تا روغن بیشتری تولید کنند.

محصولات مراقبت از موی چرب

استفاده از محصولات طبیعی یکی از بهترین روش ها برای درمان موی چرب است.

  • روغن نارگیل

در حالی که ممکن است افزودن روغن به مو به عنوان یک درمان برای موهای چرب به نظر نرسد، روغن نارگیل می تواند کمک کننده باشد. روغن نارگیل با برداشتن روغن از پوست سر عمل می کند و در همان زمان انتهای خشک را تغذیه و حالت می دهد.

  • چای سبز

بر اساس مطالعات انجام شده در مقیاس کوچک منبع معتبر، چای سبز می تواند به داشتن ظاهری سالم و بدون چربی کمک کند. این ماده با کاهش تولید چربی عمل می کند و همچنین هنگام استفاده از آن پوست را تغذیه می کند، استفاده از شامپو حاوی عصاره چای سبز می تواند به افراد کمک کند تا چربی موهای خود را کاهش دهند.